Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Nieuwe Peiling: 85% Voor België ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31328)

Hans1 20 maart 2005 20:34

Nieuwe Peiling: 85% Voor België !

Volgens een nieuwe opiniepeiling van La Libre Belgique, RTL en
DS zijn 85% van de Nederlandstalige Belgen tégen de splitsing van België. 90% van de Franstalige.

Dat is de bevestiging van een gelijkaardige enquête van 2004.

Het separatisme heeft dus echt geen toekomst !:-D

Antoon 20 maart 2005 20:39

De Nederlandstalige Belgen? Bedoel je de Vlamingen? Of de 'nieuwe Belgen' die in Vlaanderen naar school gaan? :lol:

omaplop 20 maart 2005 20:41

bij wie en aan hoeveel mensen hebben ze dat gevraagd????
Ik kan om het even welke stelling bevestigen door een enquête, als ik zelf de deelnemers mag aanduiden en de resultaten mag manipuleren.

Hangt er ook van af welke vraag ze hebben gesteld!!!

daiwa 20 maart 2005 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
bij wie en aan hoeveel mensen hebben ze dat gevraagd????
Ik kan om het even welke stelling bevestigen door een enquête, als ik zelf de deelnemers mag aanduiden en de resultaten mag manipuleren.

Hangt er ook van af welke vraag ze hebben gesteld!!!

Als men die vragen gaat stellen aan overwegend oudere mensen krijgt men misschien wel dat beeld, maar stel die zelfde vraag aan jongere mensen en de uitslag zal er wel al anders uitzien.

Hans1 20 maart 2005 20:55

Inderdaad, dan krijg je 95% vóór België !;-)

daiwa 20 maart 2005 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
DS zijn 85% van de Nederlandstalige Belgen tégen de splitsing van België. 90% van de Franstalige.

Het separatisme heeft dus echt geen toekomst !:-D

Ik dacht nochtans eens van u gehoord te hebben dat u geen waarde hechte aan een opiniepeiling of ben ik verkeerd?

El Conquistador 20 maart 2005 21:01

Correctie: enkel opiniepeilingen die hen goed uitkomen. Gun ze dit dus maar, er zijn er zo al weinig genoeg die hen goed uitkomen.

Patriot! 20 maart 2005 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door El Conquistador
Correctie: enkel opiniepeilingen die hen goed uitkomen. Gun ze dit dus maar, er zijn er zo al weinig genoeg die hen goed uitkomen.

ELKE peiling toont een overweldigende meerderheid voor België. Gelieve het tegendeel te 'bewijzen'. Succes! :lol:

John Stufflebeam 20 maart 2005 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Het separatisme heeft dus echt geen toekomst !

Euh Hans, je hebt wel een detail vergeten te vermelden:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VRT Nieuws Net
Er komen wel grote verschillen aan het licht als het gaat over de bevoegdheden van de deelstaten. 64 procent van de Vlamingen dat er meer macht naar de deelstaten moet gaan, bij de Walen is dat maar 28 procent.

Federaliseer de sociale zekerheid en justitie, en er blijft enkel defensie over voor België.

voicelesscharlie 20 maart 2005 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam

Federaliseer de sociale zekerheid en justitie, en er blijft enkel defensie over voor België.

Met een conferderalitische staat België kan ik leven.
Zoals het nu is niet en de klok terugdraaien zoals de bubbers willen dat is de pest bestrijden met de cholera.

Jan van den Berghe 20 maart 2005 21:39

Citaat:

Plotseling werd Hans I le Grand dan doof...

Maar zoals zo vele malen gezegd: de waarde van peilingen acht ik niet hoog, ongeacht welke resultaten er ook tevoorschijn komen.

De verkiezingsresultaten vind ik daarentegen veel belangrijker. En indien het er ooit van komt, ook die van de volksraadplegingen.

Jan van den Berghe 20 maart 2005 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Met een conferderalitische staat België kan ik leven.
Zoals het nu is niet en de klok terugdraaien zoals de bubbers willen dat is de pest bestrijden met de cholera.

Volgens die peiling zouden de mensen geen unitaire staat willen, maar, zeker in Vlaanderen, een rompstaat waar de grote bevoegdheden bij de deelstaten liggen en slechts bepaalde restelementen bij de federale overheid.

voicelesscharlie 20 maart 2005 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Volgens die peiling zouden de mensen geen unitaire staat willen, maar, zeker in Vlaanderen, een rompstaat waar de grote bevoegdheden bij de deelstaten liggen en slechts bepaalde restelementen bij de federale overheid.

Klopt.

C uit W 20 maart 2005 21:56

Citaat:

Dat wil men niet splitsen, dankzij Flahaut waarschijnlijk :d

Jan van den Berghe 20 maart 2005 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Dat wil men niet splitsen, dankzij Flahaut waarschijnlijk :d

Maar dat wordt dan wel Europees...

JAN MOEDWIL 21 maart 2005 00:11

ik kan alleen maar zeggen : LEVE BELGIë
Al de rest is zever!

Dit is een boodschap naar de politici toe om het land meer te verdedigen tegen de ridicule splitsingen die voor niemand goed zijn en enkel meer onnodige tegenstellingen creeren.

daiwa 21 maart 2005 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JAN MOEDWIL
ik kan alleen maar zeggen : LEVE BELGIë
Al de rest is zever!

Dit is een boodschap naar de politici toe om het land meer te verdedigen tegen de ridicule splitsingen die voor niemand goed zijn en enkel meer onnodige tegenstellingen creeren.

Al goed dat Belgié bub heeft om dat af te stoppen. :rofl: :rofl: :rofl:

Yann 21 maart 2005 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

U zit dus wel met een probleem, daar deze peiling in het voordeel is van de Belgicisten, en in het nadeel van de separatisten.

Wij kunnen deze peiling beantwoorden met:

Ja, MAAR...

Jullie blijven steken bij Nee...

JAN MOEDWIL 21 maart 2005 00:25

En zo weer eens ontkennen onze flamingovrienden elke Belgische overwinning en het feit dat mensen van Belgie houden.

Dorian 21 maart 2005 00:40

Citaat:

Pensioenen inbegrepen dan. Het is alles of niets, mijn beste.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be