Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   stel dat BUB een grotere partij wordt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31407)

muys 22 maart 2005 14:04

stel dat BUB een grotere partij wordt

Een vraagje aan de BUB ers onder ons :

stel dat jullie binnen x aantal jaren de kiesdrempel halen en enkele verkozenen halen in de parlementen, hoe zien jullie de partij dan evolueren. het leid immers geen twijfel dat jullie programma dan "lichtjes" zal moeten worden uitgebreid. twistappels die nu uit de weg gegaan worden door simpelweg te stellen dat jullie er geen mening over hebben zullen moeten worden besproken.

maw : hoe zien jullie een grotere BUB evolueren in het politieke landschap

Patriot! 22 maart 2005 14:53

BUB neemt over de meeste punten wel eigen standpunten in, met uitzondering van ethische thema's. Als de BUB verkozenen haalt, zal daar over gedebatteerd moeten worden, en zullen de statuten misschien aangepast worden. Ik ben alvast voorstander van een centrum-rechtse volkspartij die zich kant tegen de linkse alles-kan-en-alles-mag-mentaliteit en die elk ethisch thema op een serene manier behandelt.

muys 22 maart 2005 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
BUB neemt over de meeste punten wel eigen standpunten in, met uitzondering van ethische thema's. Als de BUB verkozenen haalt, zal daar over gedebatteerd moeten worden, en zullen de statuten misschien aangepast worden. Ik ben alvast voorstander van een centrum-rechtse volkspartij die zich kant tegen de linkse alles-kan-en-alles-mag-mentaliteit en die elk ethisch thema op een serene manier behandelt.

de bub neemt misschien wel standpunten in maar van een uitgewerkt programma is er helemaal geen sprake : ik heb even vergeleken en jullie programma beslaat zo een 15 paginas terwijl dat van het vb er 75 telt

zou u, als toch wel uitgesproken rechts persoon, kunnen fungeren in een bub die zich ethisch links zou positioneren?

Willem 22 maart 2005 15:17

Patriot zegt al wat ik denk: BUB zal naar rechts opschuiven en een soort Belgisch Blok worden.

Patriot! 22 maart 2005 15:20

Het is mijn hoop dat de BUB verder een centrum-rechtse koers vaart, en zich ver houdt van extremen zoals het VB.

Patriot! 22 maart 2005 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
de bub neemt misschien wel standpunten in maar van een uitgewerkt programma is er helemaal geen sprake : ik heb even vergeleken en jullie programma beslaat zo een 15 paginas terwijl dat van het vb er 75 telt

zou u, als toch wel uitgesproken rechts persoon, kunnen fungeren in een bub die zich ethisch links zou positioneren?

Ik ben centrum-rechts liberaal, en ik kan niet geloven dat de BUB-leden opeens een extreem-links programma zouden goedkeuren. Als dat zou gebeuren zou de BUB een heel andere partij zijn dan vandaag.

Willem 22 maart 2005 15:26

Citaat:

Het is mijn hoop dat de BUB verder een centrum-rechtse koers vaart, en zich ver houdt van extremen zoals het VB.

Ben je niet zelf die factor die BUB tot een even extreme partij zal maken als het VB?

Patriot! 22 maart 2005 15:28

Ik hoop van niet, nee! :lol:

Serieus: wat bedoel je daarmee?

Willem 22 maart 2005 15:30

Citaat:

Laat maar...

1handclapping 22 maart 2005 15:30

Verander België van naam en noem het Vlaanderen en BUB kan fusioneren met VB

Willem 22 maart 2005 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Verander België van naam en noem het Vlaanderen en BUB kan fusioneren met VB

Dat heb ik niet gezegd (maar ik dacht het wel) ;-)

muys 22 maart 2005 15:39

Citaat:

Ik ben centrum-rechts liberaal, en ik kan niet geloven dat de BUB-leden opeens een extreem-links programma zouden goedkeuren. Als dat zou gebeuren zou de BUB een heel andere partij zijn dan vandaag.

wie had het over extreem links?

het is hier wel op dit forum al gebleken dat er verscheidene bub leden zijn die zowel economisch als ethisch links zijn.

het zou dus niet zo vergezocht zijn te stellen dat bub ooit voorstander zou zijn van abortus en euthanasie, zou u daarmee kunnen leven?

instromaniac 22 maart 2005 15:39

Citaat:

Noem eens wat van je ethische standpunten op.

muys 22 maart 2005 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Noem eens wat van je ethische standpunten op.

patriot zal dat nooit willen toegeven, maar als we het communautaire erbuiten laten zou hij zich zeker kunnen vinden in het VB

solidarnosc 22 maart 2005 17:07

Citaat:

patriot zal dat nooit willen toegeven, maar als we het communautaire erbuiten laten zou hij zich zeker kunnen vinden in het VB

Misschien kunnen we die vraag binnen een paar jaar ook omdraaien. 8O ;-)

Strasser 24 maart 2005 00:57

Citaat:

Een vraagje aan de BUB ers onder ons :

stel dat jullie binnen x aantal jaren de kiesdrempel halen en enkele verkozenen halen in de parlementen, hoe zien jullie de partij dan evolueren. het leid immers geen twijfel dat jullie programma dan "lichtjes" zal moeten worden uitgebreid. twistappels die nu uit de weg gegaan worden door simpelweg te stellen dat jullie er geen mening over hebben zullen moeten worden besproken.

maw : hoe zien jullie een grotere BUB evolueren in het politieke landschap

Onnodig deze vraag te stellen, de bubbelclub zal altijd een marginaal gegeven blijven. :rofl:

Piet Hein 24 maart 2005 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strasser
Onnodig deze vraag te stellen, de bubbelclub zal altijd een marginaal gegeven blijven. :rofl:

Uw nazi gezeik ook.

1handclapping 24 maart 2005 11:23

Het strassernazisme leidt niet tot "ein Volk - ein Reich" maar tot verkleining van een steeds superieurdere mensensoort.

Nello 25 maart 2005 13:06

Citaat:

En waarom ook niet? er zijn punten waar het VB zeker gelijk heeft, er zijn ook punten waar ze terecht op hameren, maar waar hun oplossingen dubieus zijn, en dan zijn er ook punten waar een mens zich heel moeilijk in kan vinden.

Maar mijn mening daarover was hier al langer gekend hé :)

Tegendradigaard 25 maart 2005 13:46

Stel dat de aarde toch een platte schijf blijkt te zijn...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be