Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Deurganckdok wordt niet 'Albert II'-dok (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31431)

Nitroke 23 maart 2005 09:33

Deurganckdok wordt niet 'Albert II'-dok

Citaat:

23/03 Deurganckdok wordt niet 'Albert II'-dok

Deurganckdok blijft Deurganckdok en wordt geen Albert II-dok. Daarvoor wil Vlaams minister van Openbare Werken Kris Peeters (CD&V) desnoods een juridisch gevecht aangaan.
Bart De Wever (N-VA) hekelde de naamsverandering die de Antwerpse schepen Leo baron Delwaide en het Havenbedrijf doorgevoerd hebben en vroeg in de commissie Openbare Werken van het Vlaams parlement wat minister Peeters daarover dacht. De minister gaf de N-VA-voorzitter op álle fronten gelijk. Er zijn meer dan voldoende redenen om de naam Deurganckdok te behouden, vindt hij. De naam is ingeburgerd. De gemeente Beveren en ook Alfaport hebben al negatief gereageerd. Bovendien liggen op dezelfde internationale scheepvaartroute op korte afstand dan twee dokken met dezelfde naam. In Zeebrugge is er ook al een Albert II-dok en Zeebrugge is óók een container- en getijdendok. Op de Antwerpse rechteroever �*s er bovendien al een Albert-dok. Verwarrend dus, voor schepen én voor het vrachtvervoer over de weg.
In principe is het de initiatiefnemer die beslist over de naam. En dat is het Havenbedrijf. ”Maar de financiële last wordt quasi volledig door het Gewest gedragen”, countert de minister.
Kris Peeters wil hierover een onderhoud met Leo Delwaide. Houdt de schepen het been stijf, dan wil de minister de zaak desnoods voor de rechter brengen.

bron: http://www.gva.be
Eindelijk mensen met verstand, Kris Peeters begin ik meer en meer sympathiek te vinden. Het was dan ook een belachelijk idee om die naam te gaan veranderen he.. Hopelijk is het natuurlijk niet enkel spierballengerol van CD&V/N-VA en doen ze er ook echt iets aan.

Patriot! 23 maart 2005 11:52

Wie denken die regionale, overbodige ministerkes eigenlijk wel dat ze zijn om zo hun Vorst te beledigen?? :x

Antoon 23 maart 2005 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wie denken die regionale, overbodige ministerkes eigenlijk wel dat ze zijn om zo hun Vorst te beledigen?? :x

Maak je niet dik, Albert kan elders zijn lintje gaan knippen. In de wallonen bijvoorbeeld.

Enneuh, "die regionale, overbodige ministerkes" doen gewoon wat de Vlaamse dokwerkers vragen.

Immers , ze verzetten zich tegen de naamsverandering van het moment dat het werd aangekondigd dat de Deurganckdok Albert II-dok zou worden.

Allicht was deze beslissing ingefluisterd door een select clubje Belgische barons. Er is geen enkele reden om tot een naamsverandering over te gaan.

Het is commercieel een slechte zet. Deurganckdok is bij de bedrijfswereld reeds een begrip. Vele bedrijven communiceren reeds internationaal met de naam Deurganckdok. De naamsverandering zal voor verwarring zorgen. Er zijn immers al twee Albertdokken in Vlaanderen: één op Antwerpen-rechteroever, een tweede in Zeebrugge.

Het stoot bovendien de Waaslanders voor het hoofd. De huidige naam van het dok verwijst immers naar de regio, net als het Saefthingedok. Dit wordt nu tenietgedaan.

Het stoort de dokkers des te meer dat Albert II een dok krijgt in Antwerpen omdat de koning sinds zijn aantreden geen enkele stap heeft ondernomen in belangrijke Antwerpse dossiers als de Scheldeverdieping en de Ijzeren Rijn. Hij heeft nooit iets ondernomen ten voordele van de Antwerpse haven.

BTW: "hun vorst" , dat is jouw interpretatie. Het is jouw vorst, niet de mijne.

Bob 23 maart 2005 12:04

Citaat:

Is het niet de Vorst die overbodig is ?

Turkje 23 maart 2005 13:17

Citaat:

Tja, wie wil zichzelf nu niet geïdentificeerd zien met een plas brak water?

:-D

Vlaanderen Boven 23 maart 2005 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Is het niet de Vorst die overbodig is ?

Bingo.

Een monarchist die mensen overbodig noemt, het moet niet veel gekker worden.

Strasser 23 maart 2005 13:29

Citaat:

Albert II is onze vorst niet. Wij vinden het monarchistische franskiljonse bestuur over Vlaanderen onaanvaardbaar.

Herr Flick 23 maart 2005 15:25

Citaat:

Ik vind de naam Delphine Dock wel iets hebben ja, ik vind dat de onechte dochter van den Berre ook recht heeft op een kunstwerk !

Bolter 23 maart 2005 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik vind de naam Delphine Dock wel iets hebben ja, ik vind dat de onechte dochter van den Berre ook recht heeft op een kunstwerk !

Delphine...

Da's een kunstwerk op zich, in het geheim uit de mouw geschud..

C uit W 23 maart 2005 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Delphine...

Da's een kunstwerk op zich, in het geheim uit de mouw geschud..

Uit de mouw precies :-D

Dorian 24 maart 2005 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strasser
Albert II is onze vorst niet. Wij vinden het monarchistische franskiljonse bestuur over Vlaanderen onaanvaardbaar.

Bereid je een putsch voor ? Voor zover ik weet, is Vlaanderen nog geen (bananen)republiek.

Strasser 24 maart 2005 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Bereid je een putsch voor ? Voor zover ik weet, is Vlaanderen nog geen (bananen)republiek.

Nog zo'n franskiljonse imperialist die het op ze'n zenuwen krijgt. Ja, ventje binnekort is het gedaan met uw Belziekske... :mrgreen:

Pietje 24 maart 2005 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
[size=3]Bereid je een putsch voor [/size]? Voor zover ik weet, is Vlaanderen nog geen (bananen)republiek.

"Hij" is er klaar voor ............Let vooral op zijn "intelligente" blik :lol:

Dixie 24 maart 2005 07:57

Citaat:

Voor zover ik weet, is Vlaanderen nog geen (bananen)republiek.
Vlaanderen niet nee den belgiek daar in tegen

Piet Hein 24 maart 2005 08:08

Ik vind deurganckdok eigenlijk geen lelijke naam.

rodeo 24 maart 2005 09:33

Wat kunnen de mensen toch blij zijn voor niets hé

Persoonlijk vind ik ook niet dat de naam veranderd moet worden - die naam is wss al ingeburgerd, en die veranderen brengt alleen maar kosten met zich mee.
Dat bepaalde mensen al euforisch worden bij het horen van dergelijk nieuws, toont aan hoe snel die mensen blij gemaakt worden :rofl:

PS: er zullen nog Dokken genoeg worden gebouwd, noem die dan Albert II, Albert III enzoverder

Geertje 24 maart 2005 09:58

Zo te zien zijn de Antwerpse politici met heeeeeeeeel belangrijke dingen bezig, de koning opgeilen met een dok naar hem te noemen. :roll:

Als ze toch iets naar de koning willen noemen dat ze de rosse buurt dan naar hem noemen, hij zal veel liever daar een lintje gaan doorknippen, ... en nog wat meer misschien. "De rosse buurt Albert II" , het zou nog staan ook.

instromaniac 24 maart 2005 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Wat kunnen de mensen toch blij zijn voor niets hé

Persoonlijk vind ik ook niet dat de naam veranderd moet worden - die naam is wss al ingeburgerd, en die veranderen brengt alleen maar kosten met zich mee.
Dat bepaalde mensen al euforisch worden bij het horen van dergelijk nieuws, toont aan hoe snel die mensen blij gemaakt worden :rofl:

PS: er zullen nog Dokken genoeg worden gebouwd, noem die dan Albert II, Albert III enzoverder

Wie is Albert III?

Dimitri 24 maart 2005 10:46

Om ook even over het tweede deel van de naam te beginnen: ik heb mij altijd afgevraagd waarom havens in Vlaanderen dokken worden genoemd. Is een dok niet een onderdeel van een scheepswerf?

rodeo 24 maart 2005 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Wie is Albert III?

Verder nummeren é; Albert II, Albert III (cfr. Queen Elisabeth IV, dat cruise-schip)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be