![]() |
Deurganckdok wordt niet 'Albert II'-dok
Citaat:
![]() |
Wie denken die regionale, overbodige ministerkes eigenlijk wel dat ze zijn om zo hun Vorst te beledigen?? :x
|
Citaat:
Enneuh, "die regionale, overbodige ministerkes" doen gewoon wat de Vlaamse dokwerkers vragen. Immers , ze verzetten zich tegen de naamsverandering van het moment dat het werd aangekondigd dat de Deurganckdok Albert II-dok zou worden. ![]() Het is commercieel een slechte zet. Deurganckdok is bij de bedrijfswereld reeds een begrip. Vele bedrijven communiceren reeds internationaal met de naam Deurganckdok. De naamsverandering zal voor verwarring zorgen. Er zijn immers al twee Albertdokken in Vlaanderen: één op Antwerpen-rechteroever, een tweede in Zeebrugge. Het stoot bovendien de Waaslanders voor het hoofd. De huidige naam van het dok verwijst immers naar de regio, net als het Saefthingedok. Dit wordt nu tenietgedaan. Het stoort de dokkers des te meer dat Albert II een dok krijgt in Antwerpen omdat de koning sinds zijn aantreden geen enkele stap heeft ondernomen in belangrijke Antwerpse dossiers als de Scheldeverdieping en de Ijzeren Rijn. Hij heeft nooit iets ondernomen ten voordele van de Antwerpse haven. BTW: "hun vorst" , dat is jouw interpretatie. Het is jouw vorst, niet de mijne. |
Citaat:
|
Citaat:
:-D |
Citaat:
Een monarchist die mensen overbodig noemt, het moet niet veel gekker worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind de naam Delphine Dock wel iets hebben ja, ik vind dat de onechte dochter van den Berre ook recht heeft op een kunstwerk ! |
Citaat:
Da's een kunstwerk op zich, in het geheim uit de mouw geschud.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Ik vind deurganckdok eigenlijk geen lelijke naam.
|
Wat kunnen de mensen toch blij zijn voor niets hé
Persoonlijk vind ik ook niet dat de naam veranderd moet worden - die naam is wss al ingeburgerd, en die veranderen brengt alleen maar kosten met zich mee. Dat bepaalde mensen al euforisch worden bij het horen van dergelijk nieuws, toont aan hoe snel die mensen blij gemaakt worden :rofl: PS: er zullen nog Dokken genoeg worden gebouwd, noem die dan Albert II, Albert III enzoverder |
Zo te zien zijn de Antwerpse politici met heeeeeeeeel belangrijke dingen bezig, de koning opgeilen met een dok naar hem te noemen. :roll:
Als ze toch iets naar de koning willen noemen dat ze de rosse buurt dan naar hem noemen, hij zal veel liever daar een lintje gaan doorknippen, ... en nog wat meer misschien. "De rosse buurt Albert II" , het zou nog staan ook. |
Citaat:
|
Om ook even over het tweede deel van de naam te beginnen: ik heb mij altijd afgevraagd waarom havens in Vlaanderen dokken worden genoemd. Is een dok niet een onderdeel van een scheepswerf?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be