![]() |
Flahaut weeral betrokken bij gesjoemel
zie Terzake 20.25u.
|
Blijkbaar hebben in opspraak gekomen militairen flahaut beschuldigd van gesjoemel,
daarbij heeft men huiszoeking gedaan in waver |
er zijn alleszins genoeg aanwijzingen voor wanbeheer op Defensie, en laten we wel wezen de militairen zijn hem kotsbeu.
|
Blijkbaar zou vandaag het ontslag van flahaut en lizin gevraagd zijn door Decrem.
|
|
|
Onder het bewind van Flahaut is het Belgische leger nog verder gedegradeerd op internationaal vlak. De marine bestaat uit een dozijn verroeste, stokoude schepen, de luchtmacht vliegt met oude F16's waarvan er zelfs een heel aantal worden verkocht (straks stelt de luchtmacht dus ook al niks meer voor), de landmacht wordt eveneens ingekrimpt, kazernes sluiten de deuren, enz enz
Als we Flahaut nog even laten doen is er straks geen Belgisch leger meer... Wat er wèl nieuw is, is een hele vloot transportvliegtuigen waarmee de koninklijke familie haar snoepreisjes doet.... foto! |
Wat betreft die transportvliegtuigen. De niet opde foto staande nieuwe, dure Airbussen worden zelfs niet ingezet voor humanitaire hulptransporten. Ze zijn er niet geschikt voor.
De ouwe getrouwe C130 Hercules kan zijn vrachtdeuren open zetten tijdens de vlucht, en de boordingenieur dumpt dan de goederen. Met de airbus kan dit dus niet. Noch kunnen er para's mee gedropt worden. Neen, landen, deurtjes open, hopen op de juiste luchthavenfaciliteiten. Wat een militair nuttig iets. Trouwens, Flahaut is goed bezig van het toch al zielige Belgische leger een nog zieliger Waals postjesparadijs te maken. |
het zou pas nieuws zijn mocht flahaut niet betrokken zijn bij corruptie ... we zijn het al gewoon , die man blijft toch zitten. En de walen kiezen daarvoor ???
|
Citaat:
PS. Die vliegtuigen op de foto zijn inderdaad geen Airbussen maar Embraer zakenvliegtuigen en worden inderdaad niet echt ingezet voor vredesoperaties of om gewone piotten te vervoeren. De Airbussen wel. Nu Annemans zat ook in zo'n luxe ding op zijn reis naar Libië en ik heb hem niet horen klagen. |
![]() [size=1]Het schijnt dan toch een socialist én Waal te zijn!... Hij blijft er nochtans'fit' uitzien... Trekt ons leger nu op hem of hij op ons leger?...;-) [/size] Citaat:
|
Solidarnosc, allemaal goed en wel, dat de Airbussen meer comfortabel zijn, en in theorie een groter bereik hebben.
Maar als je moet vertrouwen op een veilige landingsbaan om troepen te droppen heb je ergens een vergissing begaan in het idee "oorlog" en "troepen afleveren". Trouwens, bereik, in theorie kan elk vliegtuig de wereld rondvliegen in 1 zitting, mits er de nog niet zo dure optie "in flight refueling" opzit. Tja, aangezien de Belgische Fla"hau"teriaans luchtmacht geen luchttanker bezit is dat vrij zinloos. Als piot in transit zit ik liever oncomfortabel in een C130, waarvan ik weet dat in het ergste geval men de achterklep kan openen en de hele groep kan springen, dan in een airbus waar de enige redding bestaat uit een bengelend zuurstofmaker en een hoop pictogrammen. Ik had even gedacht een brief aan Flaterhaut te schrijven, dat het misschien een idee was om de marinehaven van Zeebrugge te verleggen tot boven de scheepsliften van Strépy Thieu.Dan dienden die toch nog voor iets. Helaas werkt dat niet, daar de 2 groot geworden badkuipen van fregatten die we hebben, de Wielingen en de Westdiep 2200 ton groot zijn, terwijl de scheepslift de kleine binnenvaartschepen van 1350 ton met moeite kan verteren([size=1]het zeekanaal Willebroek Brussel kan tot kustvaartschepen van 10 000 ton aan[/size]). Voor de rest zouden alle [size=4]13 [/size]andere schepen ([size=1]indien de 32m hoge mast van de A958 Zenobe Gramme neergelegd kan worden[/size]) door de scheepslift kunnen. De piepkleine mijnenvegers halen de 600 ton niet.En de rest van de schepen halen zelfs dat niet. Ik schat rond de 300 ton voor de zeeslepers en de 100 ton voor het schoolschip of de rivierpatrouilleboot. Maar tja, de F16's zijn hopeloos verouderd en zijn alleen inzetbaar als kleiduif. Ze vliegen even goed als de gemoderniseerde broertjes, maar hun electronica en afweersystemen zijn jaren 60 ontwerp. De jongste marineschepen zijn jaren 50 ontwerpen in de jaren 70 gebouwd. Onze tanks hebben de reputatie verdomd snel te kunnen vluchten maar offensief alleen in kosten te kunnen lopen. En de enige dingen waar we trots op konden zijn worden nu ook vakkundig in de a*rs genu*kt en vernachelt door de Flaterhautiaanse stoten. Het Brandwondencentrum annex militair hospitaal is de speeltuin van een vriendje, die ongeveer het inzicht heeft van het reilen en zeilen van dat centrum heeft als dat van een cactus in een zwembad. En de C130's, die Internationaal faam hebben als zijnde harde werkbeesten, worden uitgerangeerd ten voordeelde van de prestigepaarden en steekpenningvangende airbussen en in verhouding nog duurdere en nog nuttelozere Embrear vliegende limosines. De uitverkoop in kazernes in Vlaanderen, evenals militaire terreinen is frapant. Oftewel [size=3]Flahaut is 1 van de duidelijke symbolen dat de Belgische politiek zo rot is als vonk.[/size] |
Flahaut : dit is eenvoudig te verklaren volgens de geijkte formule -->
socialist + macht = corrupt |
Citaat:
De Belgische F16's hebben net een MLU ondergaan en behoren tot de modernste ter wereld. De piloten zijn internationale top. De marine is inderdaad een niet veel soeps en de militaire hardware van de landmacht is inderdaad verouderd en aan vervanging toe maar dat was ook al het geval voor Flahaut of beweert u het tegendeel? |
toch weer geen socialist zeker...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Solidarnosc, je klinkt als een PR manager van Flaterhaut.
De Mid Life Upgrade van de Belgische F16 's hebehlste niet meer dan een grodige poetsbeurt en het vervangen van slijtageonderdelen. En ja, ze hebben nu ook flares. De eerst de best nieuw geleverde MIG21 heeft net dezelfde capaciteiten, maar dan zonder het prijskaartje. Wat betreft de C130's. Ik ben ermee akkoord dat het geen comfy toestellen zijn, maar om hun militaire waarde in twijfel te stellen, en de Airbus- of soortgelijke Boeings aan te prijzen als troepentransport naar echte oorlogszones-. Alsof de "oorlogen" in Aghanistan of Irak mogen tellen als oorlog, dat lijken me eerder demoshows van het VS wapentuig- getuigd van redelijk weinig inzicht in oorlog zoals oorlog zou zijn. Bof, het Belgische leger in al zijn onderdelen is altijd een lachtertje geweest. En duur betaald voor de capaciteiten die er zijn. Dat komt ervan als Belgische politiek zich moeit. Maar Flaterhaut slaagt alle records van nepotisme,zakkenvullen en wanbeleid in het departement landverdediging. Of moeten we het nu meer accuraat politicusbevrediging noemen? |
Citaat:
Over het algemeen moeten burgervliegtuigen trouwens aan hogere veiligheidsnormen voldoen dan militaire en ik zie niet in wat het probleem is om soldaten met zo'n vliegtuigen naar het front te voeren, naar een "echte" oorlog of denk je dat een C-130 meer berscherming biedt als ie ergens boven de oceaan of bergen neergeschoten wordt? Ik stel overigens helemaal niet de militaire "waarde" van de C-130 in vraag maar zoals ik al heb geschreven blijven die tot 2020 in dienst en worden ze daarna vervangen door een ander militaire transportvliegtuig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be