Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Turkse vlag verplettert tieners!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31462)

styllo_ben 23 maart 2005 22:11

Turkse vlag verplettert tieners!!!

[font=Arial][size=3]In Turkije zijn een 13 jarige en een 14 jarige jongen door de anti-terreur eenheid ( ja, ge leest het goed!!!) van Mersin opgepakt en afgevoerd naar een politiekazerne. De commando's haalden de jongens van school, zonder dat de ouders noch de schooldirectie verwittigd waren. Dit is pas vandaag gebeurd, dus ik weet nog niet wat er met die jongetjes gaat gebeuren...[/size][/font]

[size=3][font=Arial]Hier zie je hoe één van die jongens door de politie afgevoerd wordt. Merk op dat hij nog altijd zijn school-uniform draagt.[/font][/size]
[size=3][font=Arial][size=1][/size][/font][/size]
[font=Arial][size=3]Reden voor dit "anti-terreur" operatie???[/size][/font]

[size=3]Tijdens de vieringen van newroz (koerdische nieuwjaar) in Turkije waren de jongens een beetje onvoorzichtig met de Turkse vlag: ze lieten het op de grond vallen en sleurden het over de grond. Dit wordt in Turkije beschouwd als een "verkrachting" van de eer van de natie...ik hoef hier niet te vertellen dat hierop zware straffen staan in Turkije.[/size]

[size=3]Mijn bron? Geen alternatieve media dat sommige Turken op dit forum al te gemakkelijk van tafel vegen als zijnde vijandelijke propaganda. Nee, ik heb het nieuws van de Turkse media zelf. Het luidde: "de daders van de oneervolle aanval op de Turkse vlag zullen gestraft worden".[/size]

[size=3]Bronnen: [/size]
[size=3]www.milliyet.com[/size]
[size=3]www.ntvmsnbc.com[/size]
[size=3]www.cnnturk.com[/size]
[size=3]www.showtvnet.com[/size]

[size=3]Een 13 jarige en een 14 jarige, ik herhaal: een 13 jarige en een 14 jarige...voor effe wil ik mijn koelbloedigheid en diplomatisch ingesteldheid aan de kant duwen en ontstoken van woede schreeuwen:[/size]

[size=6]Ik spuw op die Turkse vlag!!![/size]

[size=3]Ik zal de Turkse media volgen om te weten wat er met die jongens gaat gebeuren en het hier posten...in naam van rechtvaardigheid. Meer kan ik niet doen...of jawel...ik ga lid worden van amnesty international...ik zweer het, in naam van rechtvaardigheid!!!![/size]

Chipie 23 maart 2005 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
[font=Arial][size=3]In Turkije zijn een 13 jarige en een 14 jarige jongen door de anti-terreur eenheid ( ja, ge leest het goed!!!) van Mersin opgepakt en afgevoerd naar een politiekazerne. De commando's haalden de jongens van school, zonder dat de ouders noch de schooldirectie verwittigd waren. Dit is pas vandaag gebeurd, dus ik weet nog niet wat er met die jongetjes gaat gebeuren...[/size][/font]

[size=3][font=Arial]Hier zie je hoe één van die jongens door de politie afgevoerd wordt. Merk op dat hij nog altijd zijn school-uniform draagt.[/font][/size]

[size=3]Tijdens de vieringen van newroz (koerdische nieuwjaar) in Turkije waren de jongens een beetje onvoorzichtig met de Turkse vlag: ze lieten het op de grond vallen en sleurden het over de grond. Dit wordt in Turkije beschouwd als een "verkrachting" van de eer van de natie...ik hoef hier niet te vertellen dat hierop zware straffen staan in Turkije.[/size]

[size=3]Mijn bron? Geen alternatieve media dat sommige Turken op dit forum al te gemakkelijk van tafel vegen als zijnde vijandelijke propaganda. Nee, ik heb het nieuws van de Turkse media zelf. Het luidde: "de daders van de oneervolle aanval op de Turkse vlag zullen gestraft worden".[/size]

[size=3]Een 13 jarige en een 14 jarige, ik herhaal: een 13 jarige en een 14 jarige...voor effe wil ik mijn koelbloedigheid en diplomatisch ingesteldheid aan de kant duwen en ontstoken van woede schreeuwen:[/size]

[size=6]Ik spuw op die Turkse vlag!!![/size]

[size=3]Ik zal de Turkse media volgen om te weten wat er met die jongens gaat gebeuren en het hier posten...in naam van rechtvaardigheid. Meer kan ik niet doen...of jawel...ik ga lid worden van amnesty international...ik zweer het, in naam van rechtvaardigheid!!!![/size]

Tja...

styllo_ben 23 maart 2005 22:43

Ankara is in rep en roer door de op de grond gevallen Turkse vlag:

De generale staf van het Turkse leger heeft zware dreigementen geuit naar de Koerden. De secretaris van de generale staf: "diegene die willen dat wij onze liefde voor onze vlag bewijzen...verwijs ik naar de geschiedenisboeken waarin wij duidelijk onze liefde bewezen hebben".

Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Naar welke pagina's in de boeken moet ik gaan kijken? De armeense genocide? De haatcampagne tegen de Grieken tijdens WO I? De interventie in Noord-Cyprus waarbij duizenden burgers het leven lieten? De genocide tegen de Koerden in de afgelopen 80 jaar?

Na de dreigementen vanuit militaire hoek, uitte politiek Ankara nogmaals dreigementen. De minister van buitenlands zaken Gul en nog een hele rits politici bestempelden de jongens als terroristen en het Koerdische volk als provocateurs en staatsvijanden.

Het is duidelijk, ik ga hier geen woorden aan vuil maken: Turkije rechtstaat? Democratie?

Gelukkig is er al protest vanuit Europa: een groep EU-parlementariërs o.l.v. Feleknas Uca hebben dit onrechtvaardigheid al aangeklaagd.

Wordt vervolgd..

sinan123 23 maart 2005 22:43

Hopelijk worden de jongens snel vrijgelaten.

In de nieuwsberichten lees ik dat ze de vlag hebben beprobeerd te verbranden, wat natuurlijk geen reden is tot arrestatie, maar ja.

Ik kan je woede enigzins begrijpen.

sinan123 23 maart 2005 22:47

Citaat:

en het Koerdische volk als provocateurs en staatsvijanden.
Dit nou weer niet gebeurd.

sinan123 23 maart 2005 22:50

Citaat:

Gelukkig is er al protest vanuit Europa: een groep EU-parlementariërs o.l.v. Feleknas Uca hebben dit onrechtvaardigheid al aangeklaagd.
Daarom is de EU toetreding juist een voordeel. Over een jaar of 15 zien we dit soort taffarelen niet meer.

ilfalco 23 maart 2005 22:54

Wat voor een onzin dan zou je zowat heel de arabische wereld bij de Eu meten nemen als je dat argument volgt. De turken tonen zelf aan dat ze niet bij de Eu horen en dat van een echte democratie gaan sprake is ... ik kan me dit in geen enkel EU land voorstellen.

JusticeLover 23 maart 2005 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben

[size=6][/size]

Waarom trapten die kinderen op het Turkse vlag? Ik kan best aannemen dat een vlag voor de Koerden niet veel betekent. Volgens mij moeten ze stambomen van die kinderen oppakken en doen wat ze moeten doen.
Het is duidelijk dat zij werden gebruikt. Waarom zijn die kinderen jonger dan 18jaar denk je? De kinderen moeten vrijgelaten worden vind ik. Het ligt dus niet aan de kinderen maar aan hun ouders, connecties,...

Maar weet je wat, ik vind het goed zelfs prachtig dat die kinderen dat deden tijdens Nevruz-viering (begin van de lente). Veel Turken zagen de gevaar niet aankomen.

Na die vreselijke AANSLAG op Turkse vlag hebben de mensen betogingen gehouden met Turkse vlag in hun handen. Het heeft ons wakker geschud. In grote steden als Ankara, Istanbul, Izmir .. hebben duizenden mensen vlaggen opgehangen tegen de ramen van hun winkel, huis,... Mensen lopen nu rond met affiches als "ofwel houden, ofwel aftrappen". Wat natuurlijk te vriendelijk is tegen een terrorist het moet zijn "ofwel aftrappen, ofwel ...."

Nu is de moment om te ontdekken wie van Turkije houdt en er niet van houdt.

Nu kunnen sommige mensen zeggen het is maar een stof. Wat voor een drama e.d.
Maar een vlag betekent voor Turken (ook voor ieder natie) veel meer dan een stof.

Dus die kinderen moeten niet zwaar gestrafd worden maar bewoners in Mersin, Diyarbakir,.. moeten heel goed in de gaten gehouden worden. Na één kleine overtreding moeten ze goed aangepakt worden.

Ik zie het als een eerbetoon van die mensen. Je gaat naar school, je krijgt brood en water (ik weet wel dat die mensen het eerst moeten verdienen) van een staat en dat doet je?

Citaat:

[size=6]Ik spuw op die Turkse vlag!!! [size=2]
[/size][/size]
[size=6][/size]
[size=6][/size]
Tuurlijk spuwt je. Maar ik zou je aanraden om dit in het openbaar te zeggen. Liefst ook in Antwerpen.

sinan123 23 maart 2005 22:59

Citaat:

De turken tonen zelf aan dat ze niet bij de Eu horen en dat van een echte democratie gaan sprake is ... ik kan me dit in geen enkel EU land voorstellen.
Geloof me, dit soort tafferelen komen ook voor in andere toekomstige EU-staten. Waarom hoor je daar niks van. Punt 1 Kan je hierover iets vinden op het EUropees nieuws? 2 Zigeneurs zijn hier niet zo goed vertegenwoordigd als Koerden.

Zoals ik al zei, ik hoop dat die jongens vrijgelaten worden.

styllo_ben 23 maart 2005 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Dit nou weer niet gebeurd.

Je moet leren tussen de regels te lezen. Militairen, politici...velen hebben al gereageerd op een voor een democratie onaanvaardbare manier.

Bv. De secretaris van de generale staf: "deze daden kunnen nooit goed gepraat worden, dit zullen we hen nooit vergeven...

Wie is die 'hen'. Je bent ongeloofelijk naïef als je denkt dat hij spreekt over die jongens alleen. En dan nog, politici en al zeker militairen niet, mogen zich op zo'n manier uitlaten. Natuurlijk houdt iedereen van zijn vlag (in hoeverre dit nog gangbaar is in een liberale democratische maatschappij overigens) maar we spreken over hier over jongetjes van 13 en 14 jaar!!!

Al hadden ze die vlag in brand gestoken...dit kan niet, niet!!!

sinan123 23 maart 2005 23:05

Citaat:

dit zullen we hen nooit
HEt waren twee jongens.

Citaat:

Al hadden ze die vlag in brand gestoken...dit kan niet, niet!!!
Ik vind dat zoeits ook niet moet kunnen en hoop dat de jongens vrijgelaten worden.

Mustapha 23 maart 2005 23:06

In Nederland is het verbranden van vlaggen van bevriende staten eveneens strafbaar.

Zeno! 23 maart 2005 23:06

een vlag jongens.....een vlag :roll:

sinan123 23 maart 2005 23:09

Citaat:

In Nederland is het verbranden van vlaggen van bevriende staten eveneens strafbaar.
Hier ook al?

Zeno! 23 maart 2005 23:10

Citaat:

Hier ook al?

Hmm, is NL dan ook een achterlijk land? Bij mijn weten is dit in Belgie niet verboden.

JusticeLover 23 maart 2005 23:11

[quote=styllo_ben]Je moet leren tussen de regels te lezen. Militairen, politici...velen hebben al gereageerd op een voor een democratie onaanvaardbare manier.

Bv. De secretaris van de generale staf: "deze daden kunnen nooit goed gepraat worden, dit zullen we hen nooit vergeven...

Wie is die 'hen'. Je bent ongeloofelijk naïef als je denkt dat hij spreekt over die jongens alleen. En dan nog, politici en al zeker militairen niet, mogen zich op zo'n manier uitlaten. Natuurlijk houdt iedereen van zijn vlag (in hoeverre dit nog gangbaar is in een liberale democratische maatschappij overigens) maar we spreken over hier over jongetjes van 13 en 14 jaar!!!

Al hadden ze die vlag[size=3] in brand gestoken[/size]...dit kan niet, niet!!![/QUOTE]

Dan hadden die kinderen geen ouders, geen familieleden en geen soortgenoten meer.

Damn, nu hebben ze alle middelen om die mensen te knuffelen. Men heeft nu het volk achter de rug. Je weet wel toen Özel Tim-leden (special forces) de gebergtes met de grond gelijk maakten scherp werden veroordeeld door de pers.

Ik ben die kinderen en allerbelangirjkste hun ouders dankbaar. We hadden dit tikje nodig.

sinan123 23 maart 2005 23:13

Citaat:

Damn, nu hebben ze alle middelen om die mensen te knuffelen. Men heeft nu het volk achter de rug. Je weet wel toen Özel Tim-leden (special forces) de gebergtes met de grond gelijk maakten scherp werden veroordeeld door de pers.

Ik ben die kinderen en allerbelangirjkste hun ouders dankbaar. We hadden dit tikje nodig.
Meen je dit?

JusticeLover 23 maart 2005 23:15

Citaat:

Meen je dit?

Ja ik ben die kinderen dankbaar;-)

Zeno! 23 maart 2005 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Dan hadden die kinderen geen ouders, geen familieleden en geen soortgenoten meer.

Besef jij dat deze uitspraken in Europa onaanvaardbaar zijn?

Chipie 23 maart 2005 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Hmm, is NL dan ook een achterlijk land? Bij mijn weten is dit in Belgie niet verboden.

Hier mogen ze zelfs op de vlag én het staatshoofd van een bevriende natie pissen ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be