Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Faymonville, Turkse dorp in Belgie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31475)

Turkse Nederlander 24 maart 2005 12:06

Faymonville, Turkse dorp in Belgie

http://www.anadolu.be/2003-06/13.html

Vlaanderen Boven 24 maart 2005 13:31

Prettig gestoord inderdaad :D

parcifal 24 maart 2005 13:40

Correcte titel zou geweest zijn :

Faymonville, turks dorp in België.

Niet: Turkse dorp.

camus 24 maart 2005 13:44

Mooie Carnavals Parodie op die islamitische Ketters van turkije8)

Turkse Nederlander 24 maart 2005 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal

Je hebt gelijk. Het woord dorp is onzijdig.

Cyberfreak 24 maart 2005 15:47

Dat linkse meisje op die foto is wel mooi. :) (de meeste linkse zijn mooier)

Pascal L. 24 maart 2005 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal

Voorlopig is het inderdaad nog even Turks dorp :-)

styllo_ben 24 maart 2005 16:43

Ik wil hier iets opmerken:

Westerlingen die niets met Turkije te maken hebben, dragen de Turkse vlag terwijl een deel van de bewoners van Turkije de Turkse vlag het liefst vertrappelen en in brand steken!
Hoe kan zoiets?

Volgens mij hebben de dorpelingen van Faymonville, wanneer ze met de Turkse vlag zwaaien, het beeld van prachtige stranden in Antalya en de bezienswaardigheden in Istanbul.
De bewoners van Turkije hebben, wanneer ze de vlag verbranden, het beeld van een onderdrukkende en moordende staat.

Nu, ik denk niet echt dat die dorpelingen allemaal lid zijn van de fanclub van Ankara. Die jaarlijkse optochten zijn gewoon volkse traditie die totaal niks zeggen over de dorpelingen en hun relatie met Turkije/Turken.

abdil 12 september 2010 00:08

Hoe kan je zo dom zijn?

Hoe durf jij te beweren dat enig Turk het liefst zijn eigen vlag ik brand zou willen steken? Wij Turken, volgens mijn bronnen, ikzelf en mijn familie in Turkije en ieder Turk die ik ook maar ken, zijn zo trots als het maar kan om een Turk te zijn.

Ik weet niet waar jij het haalt om te zeggen dat wij een bedrukkend en moorderende staat zouden hebben. Ik begrijp dat je reactie van 2005 is, maar toch ben je fout. Voor de huidige regering (AKP, het beste die we gehad hebben, die ervoor waren slecht idd.) die al voor 2005 aan de macht was.

Hoe dan ook, waarom zouden zij van Faymonville van sinds ongv honderd jaar geleden dit traditie hebben?
Volgens jou: de stranden van Antalya, Bodrum enz... JA hoor...niet dus.

In die tijd, vielen de Duitsen België binnen, om zich te beschermen staken mensen in Faymonvill de Ottomaanse vlag (Turkse vlag toentertijd) in de lucht. Vanwege dit, durfden de Duitsers er niet binnen te vallen. De Ottomaanse vlag ergens ook maar aan te vallen betekende Heel het Ottomaanse rijk tegen je hebben. Dankzei dit waren ze in Faymonvill veilig. De jaarlijkse festival daarrond is dus een teken van dankbaarheid.

En ikzelf als een Turk vind dit een mooi gebaar, ik zal er zelf ook naar toegaan. Ik ben dit maar 20 minuten geleden teweten gekomen trouwens.

Ik wou gewoon geen dom commentaar als laatste bericht zien waardoor mensen verkeerde ideeen gingen krijgen.

Dankje Faymonville, Respect.

Abdil

Xenophon 12 september 2010 00:19

Zo, nu is het laatste bericht geen dom commentaar meer.

Scarabaeida 12 september 2010 00:39

Ook in Zeeland bestaat een Turks gehucht, van de gemeente Sluis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkeye

Ke Nan 12 september 2010 09:55

Ha ha ha, de vinger van Turken in de Europese pap doorheen de geschiedenis is discreet maar onuitwisbaar! AllYourBaseAreBelongToUs!

kelt 12 september 2010 10:00

ziet...de bescheiden,en enigszins onverwachte-,herstart van het Rijk Turan.

vandaag den toog van cafe "Chez Nous" in Faymonville,morgen de verheven zalen van Istanboel.... 8-)

plakker 12 september 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abdil (Bericht 4977312)
Hoe durf jij te beweren dat enig Turk het liefst zijn eigen vlag ik brand zou willen steken? Wij Turken, volgens mijn bronnen, ikzelf en mijn familie in Turkije en ieder Turk die ik ook maar ken, zijn zo trots als het maar kan om een Turk te zijn.

Ik weet niet waar jij het haalt om te zeggen dat wij een bedrukkend en moorderende staat zouden hebben. Ik begrijp dat je reactie van 2005 is, maar toch ben je fout. Voor de huidige regering (AKP, het beste die we gehad hebben, die ervoor waren slecht idd.) die al voor 2005 aan de macht was.

Hoe dan ook, waarom zouden zij van Faymonville van sinds ongv honderd jaar geleden dit traditie hebben?

In die tijd, vielen de Duitsen België binnen, om zich te beschermen staken mensen in Faymonvill de Ottomaanse vlag (Turkse vlag toentertijd) in de lucht. Vanwege dit, durfden de Duitsers er niet binnen te vallen. De Ottomaanse vlag ergens ook maar aan te vallen betekende Heel het Ottomaanse rijk tegen je hebben. Dankzei dit waren ze in Faymonvill veilig. De jaarlijkse festival daarrond is dus een teken van dankbaarheid.

En ikzelf als een Turk vind dit een mooi gebaar, ik zal er zelf ook naar toegaan. Ik ben dit maar 20 minuten geleden teweten gekomen trouwens.

Ik wou gewoon geen dom commentaar als laatste bericht zien waardoor mensen verkeerde ideeen gingen krijgen.

Abdil

Voila zie, dat noem ik nog eens 'n first post.
Welkom.

Ke Nan 12 september 2010 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4977643)
ziet...de bescheiden,en enigszins onverwachte-,herstart van het Rijk Turan.

vandaag den toog van cafe "Chez Nous" in Faymonville,morgen de verheven zalen van Istanboel.... 8-)

Toch maar even onderzoeken wie daar de touwtjes in handen heeft. Zelfstandige acties zijn goed maar moeten eerst langs mijn kabinet passeren. Het overzicht over het grotere geheel is onontbeerlijk. Maar vooral... mijn leidersfunctie mag niet in gevaar komen. Dit kan gevolgen hebben voor de Ke Nandynastie.

vesivius 12 september 2010 10:13

Faymonville heeft niets te maken met turken, er heeft waarschijnlijk nooit 1 turk gewoond.
http://www.turkseunie.be/go.php?go=4...ast_news&pg=38
Er is wel een prachtig restaurant Au Vieux Sultan, niks Turks maar een Frans/Belgische keuken, een aanrader

Ke Nan 12 september 2010 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vesivius (Bericht 4977676)
Faymonville heeft niets te maken met turken, er heeft waarschijnlijk nooit 1 turk gewoond.
http://www.turkseunie.be/go.php?go=4...ast_news&pg=38
Er is wel een prachtig restaurant Au Vieux Sultan, niks Turks maar een Frans/Belgische keuken, een aanrader

Taqiya!!!

den dinges 12 september 2010 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abdil (Bericht 4977312)

Abdil

Zou dit ook werken als je op straat aangevallen word door allochtonen ? Een Turks vlaggetje op de revers van je jas steken of zo ?

Ke Nan 12 september 2010 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4977735)
Zou dit ook werken als je op straat aangevallen word door allochtonen ? Een Turks vlaggetje op de revers van je jas steken of zo ?

Ga het eens empirisch na.

Niet tussen een groep Marokkaanse allochtonen gaan staan, he. Geen vervalsing van het onderzoek! Turkse allochtonen moet je hebben.

kelt 12 september 2010 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 4977670)
Toch maar even onderzoeken wie daar de touwtjes in handen heeft. Zelfstandige acties zijn goed maar moeten eerst langs mijn kabinet passeren. Het overzicht over het grotere geheel is onontbeerlijk. Maar vooral... mijn leidersfunctie mag niet in gevaar komen. Dit kan gevolgen hebben voor de Ke Nandynastie.

Werkt dat "Rijk-gedoe" met licenties? 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be