Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   verkoop zaventem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31476)

whiskey206 24 maart 2005 12:33

verkoop zaventem

even een vraagje, zou het ooit mogelijk zijn dat (technisch en politiek) de luchthaven van zaventem verhuist naar een andere locatie, en die gronden deels of volledig te koop worden gesteld?

alvast bedankt voor de reacties

Geertje 24 maart 2005 13:22

Dit kan in enkele gevallen :

1. als België een economische woestijn wordt
of
2. het teletransport wordt uitgevonden
of
3. de brandstof op is om vliegtuigen te doen vliegen
of
4. de zeespiegel gestegen is zodat het onder water staat
of
5. er ontstaat een vulkaan onder
of
6. de Islam heeft het voor het zeggen in België en wil er de grootste moskee van België neerplanten
of
7. één of andere pedofiel beweert dat de kinderen onder de startbaan liggen begraven
of
8. Steve Stunt wil nog meer sociale woningen en maakt er een getto van
of
9. Somers wil er een olympisch dorp van maken
of
10. De groenen willen er een bos planten

Mogelijkheden genoeg, denki ik.

Turkje 24 maart 2005 13:23

"Ooit" is alles mogelijk.

Ondertussen is echter Zaventem feitelijk wel verkocht, aan Australiërs (Macquarie), maar blijft het natuurlijk waar het is.

/\|cazar 24 maart 2005 13:25

Impossibile !

Er worden hier op dit moment heel veel investeringen gedaan, business centers worden opgericht rond de luchthaven, personenvervoer stijgt ...

Centrum van Europa zijnde, meer heeft een luchthaven niet nodig.

Natuurlijk zijn de gronden hier peperduur ...

Griffin 24 maart 2005 14:20

Technisch lijkt het mij makkelijk haalbaar om een nieuwe luchthaven te bouwen. Praktisch daarentegen:

- Waar zou de luchthaven moeten komen?
- Hoeveel zal dat kosten?
- Zal de nieuwe locatie meer of minder aantrekkingskracht hebben op luchtvaartmaatschappijen en passagiers?
- Is er voldoende bereikbaarheid voor de nieuwe locatie?

Andro 24 maart 2005 14:22

Wat zou de vraagprijs zijn?

Geertje 24 maart 2005 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Technisch lijkt het mij makkelijk haalbaar om een nieuwe luchthaven te bouwen. Praktisch daarentegen:

- Waar zou de luchthaven moeten komen?
- Hoeveel zal dat kosten?
- Zal de nieuwe locatie meer of minder aantrekkingskracht hebben op luchtvaartmaatschappijen en passagiers?
- Is er voldoende bereikbaarheid voor de nieuwe locatie?

Je vergeet de natuur dan nog. Hoeveel groen zou er moeten wijken voor zo'n luchthaven ?

maddox 24 maart 2005 14:33

De luchthaven dicht. Nog een paar politieke blunders, en een hoop hand en span diensten voor de nieuwbouwers in de omgeving van Zaventem, en alle bedrijven die er nut aan hebben in de buurt van de luchthaven te opereren en vertrouwen op een economische haalbare 24 urendienst trekken weg.
Met de kans op een economische woestijn en een hoop grond waar je niet veel meer mee bent.

Cyberfreak 24 maart 2005 15:38

Ooit komt DHL terug.

whiskey206 24 maart 2005 19:23

de reden waarom ik dat vraag is omdat ik aan het senario van een nieuwe thriller werk waarin zaventem zou worden opgekocht om er een euopees las vegas van te maken, met alle heisa errond natuurlijk

Chipie 24 maart 2005 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whiskey206
de reden waarom ik dat vraag is omdat ik aan het senario van een nieuwe thriller werk waarin zaventem zou worden opgekocht om er een euopees las vegas van te maken, met alle heisa errond natuurlijk

En kan men daar dan de World Pride jaarlijks niet organiseren? ;-)

Geertje 25 maart 2005 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whiskey206

Zaventem lijkt me daar toch wat klein voor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be