Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wie moet de eerste Vlaamse President worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31628)

William 27 maart 2005 21:14

Wie moet de eerste Vlaamse President worden?

Ik geef een voorkeur voor Frank Vanhecke

Hans1 27 maart 2005 21:30

Zou u niet beter een realistischer vraag stellen in de zin: "hoeveel jaar geeft u het Vlaams-nationalisme nog?"

William 27 maart 2005 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zou u niet beter een realistischer vraag stellen in de zin: "hoeveel jaar geeft u het Vlaams-nationalisme nog?"

Wat dacht je van: "Hoeveel zal Blub halen bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar?"

a) 0.01
b) 0.02
c) 0.03

daiwa 27 maart 2005 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door William
Wat dacht je van: "Hoeveel zal Blub halen bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar?"

a) 0.01
b) 0.02
c) 0.03

Ik zal positief blijven en gok op 0,03. :lol:

Flandriar 27 maart 2005 22:14

Geen enkele potentiële, vrouwelijke president(e)?

William 27 maart 2005 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Geen enkele potentiële, vrouwelijke president(e)?

Een onrechtsreeks bewuste keuze, anders moest ik nog eens bij elke partij een vrouwelijke kandidate bijzetten wat de -eenvoudige- peiling teveel zou vergroten en bemoeilijken wat niet de bedoeling is.
Acht potentiële (inderdaad mannelijke) Vlaamse Presidenten lijken me daarom genoeg, wat voor nu betreft. Wat niet wegneemt dat u vrij staat een nieuwe peiling te openen met deze keer, de 8 mogelijke, vrouwelijke Vlaamse Presidentes.

Vlaanderen Boven 27 maart 2005 22:49

Waarom moeten wij een president hebben? Dat is nutteloos- als hij veel macht heeft zit de macht geconcentreerd in de handen van één persoon, als hij weinig macht heeft zit hij er alleen maar voor de show.

Geen 'Grote Leider' voor mij, dank je.

Jozef Ostyn 27 maart 2005 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik zal positief blijven en gok op 0,03. :lol:

Jullie voorspellen dus een achteruitgang. In 2004 behaalde de BUB nog een monsterscore met 0,04% van de Vlaamse stemmen!

daiwa 27 maart 2005 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Jullie voorspellen dus een achteruitgang. In 2004 behaalde de BUB nog een monsterscore met 0,04% van de Vlaamse stemmen!

''Monsterscore'' :lol: :lol:

Willem 27 maart 2005 23:03

Ik zou Hans van de Cauter verkiezen, die man heeft meer voor Vlaanderen en zijn onafhankelijkheid gedaan dan Bourgeois of Vanhecke samen ;-)

voicelesscharlie 28 maart 2005 02:15

Musseeuw.

daiwa 28 maart 2005 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Musseeuw.

Maak die maar president van de bakkersgilde. :lol:

rodeo 28 maart 2005 10:16

ik denk dat tegen dan die mensen al lang dood gaan zijn :lol:

muys 28 maart 2005 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Waarom moeten wij een president hebben? Dat is nutteloos- als hij veel macht heeft zit de macht geconcentreerd in de handen van één persoon, als hij weinig macht heeft zit hij er alleen maar voor de show.

de huidige minister president behouden is inderdaad voldoende, we hebben geen nood aan een president.

en voor dat jobke vind ik filip dewinter uitermate geschikt

Ambiorix 28 maart 2005 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

wie is dan staatshoofd? De eerste minister ? die kan dat niet combineren met staatshoofd hoor. Er moet een showman komen die ons land vertegenwoordigt, elk land heeft dat. Trouwens, hij mag ook wat in de pap te brokken hebben, anders wordt het een chaos.

Ambiorix 28 maart 2005 11:14

en voor mij mag dat Vanhecke, Bourgeois, of Coveliers zijn. Dat ze het zelf uitvechten.

jOOSt 28 maart 2005 11:24

En waarom geen Vlaamse Václav Havel?

de mestkever 28 maart 2005 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

:lol: Jullie zijn onbetaalbaar en enig in jullie soort blubbers. :lol:

En het grappigste is dat jullie dat nog menen ook. :lol:

muys 28 maart 2005 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
wie is dan staatshoofd? De eerste minister ? die kan dat niet combineren met staatshoofd hoor. Er moet een showman komen die ons land vertegenwoordigt, elk land heeft dat. Trouwens, hij mag ook wat in de pap te brokken hebben, anders wordt het een chaos.

welk systeem zou u dan verkiezen, het franse of het amerikaanse?

Ambiorix 28 maart 2005 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
welk systeem zou u dan verkiezen, het franse of het amerikaanse?

euhm ik denk het Amerikaanse, maar ik zou de president géen militaire macht geven zoals in Amerika.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be