Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Belgacomtelefonist... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31663)

Luddo 28 maart 2005 13:32

Belgacomtelefonist...

Zopas kreeg ik iemand van Belgacom aan de lijn. Hij sprak Nederlands met een uitheems (niet Frans!) accent dat zo overheerste dat ik verscheidene malen moest vragen om te herhalen. Het ging over een promotiecampagne. Heeft Belgacom geen "native"sprekers meer? Weet iemand hier meer over?

jef 28 maart 2005 13:48

Dan hebt u geluk, u krijgt direkt iemand aan de lijn waarmee u kunt spreken. Gewoonlijk is het: Wilt u geholpen worden in het Nederlands duk 1, naar een paar minuten muziek, is uw probleem dit of dat druk 4, weer muziek hebt u zus of zo druk 7, ... durk 4..... druk..... eindelijk waapr u geholpen kunt worden, dan hoort ge : gelieve even te wachten de lijn is bezet muziek ..... Later nog eens proberen; druk 1... druk 7.......

doornroosje 28 maart 2005 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Zopas kreeg ik iemand van Belgacom aan de lijn. Hij sprak Nederlands met een uitheems (niet Frans!) accent dat zo overheerste dat ik verscheidene malen moest vragen om te herhalen. Het ging over een promotiecampagne. Heeft Belgacom geen "native"sprekers meer? Weet iemand hier meer over?

U belde een callcenter?
Meerdere 10 tallen mensen bevolken een callcenter,dat u juist iemand aan de lijn krijgt die het Nederlands niet volledig beheerst is waarschijnlijk een toeval,wat niet wegneemt dat perfect Nederlands en/of Frans een must zou moeten zijn zeker als men de telefoon bediend,wat dan weer niet wil zeggen dat die man zijn taak niet kent.

Luddo 28 maart 2005 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jef
Dan hebt u geluk, u krijgt direkt iemand aan de lijn waarmee u kunt spreken. Gewoonlijk is het: Wilt u geholpen worden in het Nederlands duk 1, naar een paar minuten muziek, is uw probleem dit of dat druk 4, weer muziek hebt u zus of zo druk 7, ... durk 4..... druk..... eindelijk waapr u geholpen kunt worden, dan hoort ge : gelieve even te wachten de lijn is bezet muziek ..... Later nog eens proberen; druk 1... druk 7.......

Ik werd zelf opgebeld! Waarschijnlijk een promotiecampagne om goedkoper te telefoneren. Toen ik zei dat ik geen Belgacomabonnee was beëindigde hij het gesprek.

rodeo 28 maart 2005 13:53

Citaat:

Ik werd zelf opgebeld! Waarschijnlijk een promotiecampagne om goedkoper te telefoneren. Toen ik zei dat ik geen Belgacomabonnee was beëindigde hij het gesprek.

Al veel Belgacom gebeld (nadruk op 'veel')

Nooit Waal (of ned-onkundige) aan de lijn gehad

doornroosje 28 maart 2005 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jef

Dat is zo,omdat er heel veel oproepen zijn,wat u wel vergeet is dat een 0800 nr gratis is,terwijl dat er vele andere instanties geen gratis nr beschikbaar is maar wel met dezelfde procedure gewerkt wordt.

Erw 28 maart 2005 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
U belde een callcenter?
Meerdere 10 tallen mensen bevolken een callcenter,dat u juist iemand aan de lijn krijgt die het Nederlands niet volledig beheerst is waarschijnlijk een toeval,wat niet wegneemt dat perfect Nederlands en/of Frans een must zou moeten zijn zeker als men de telefoon bediend,wat dan weer niet wil zeggen dat die man zijn taak niet kent.

Nog een geluk dat dit geen forum is over de perfecte spelling.
Ontopic:
- Nederland en/of Frans kennen: vereist.
- Telefoon kunnen bedienen: vereist.
Zijn die quota reeds ingevoerd? Dat zou een verklaring kunnen zijn.

/\|cazar 28 maart 2005 14:00

nederlands sprekende indiers ... ergens in de buurt van Bombay ... edit ... Bangalore ... phd's die er tegen een laag loon Westerlingen de startknop van hun pc proberen aan te wijzen ... service economy ...

doornroosje 28 maart 2005 14:01

Citaat:

Bent u dan wel zeker dat het iemand van Belgacom was? meerdere keren werd ik opgebeld door firma's die me telefoontarieven aanboden die zogezegt gunstiger zouden zijn en waar men goedkoper mee kan bellen enz.. dikwijls spreken zij in de naam van Belgacom om klanten te ronselen(bv. behoud tfnr.en klant Belgacom maar via voorgedraaid nr bieden zij hun tarieven aan via afgehuurde lijnen van Belgacom.
Dit probleem werd reeds meerdere keren besproken op het tv1 programma ombudsman.

Luddo 28 maart 2005 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Bent u dan wel zeker dat het iemand van Belgacom was? meerdere keren werd ik opgebeld door firma's die me telefoontarieven aanboden die zogezegt gunstiger zouden zijn en waar men goedkoper mee kan bellen enz.. dikwijls spreken zij in de naam van Belgacom om klanten te ronselen(bv. behoud tfnr.en klant Belgacom maar via voorgedraaid nr bieden zij hun tarieven aan via afgehuurde lijnen van Belgacom.
Dit probleem werd reeds meerdere keren besproken op het tv1 programma ombudsman.

Hij vroeg of ik Belgacomklant was. Toen ik ontkennend antwoordde had hij geen interesse meer... Hij begon ook direct over Belgacom...

Flipgirl 28 maart 2005 15:12

Hoe kan die man nu uit een call-center bellen als het vandaag een (officiële) feestdag is? Er is zo goed als geen hond aant werk, laat staan die mannen van het overheidsbedrijf Belgacom ...

Firestone 28 maart 2005 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flipgirl
Hoe kan die man nu uit een call-center bellen als het vandaag een (officiële) feestdag is? Er is zo goed als geen hond aant werk, laat staan die mannen van het overheidsbedrijf Belgacom ...

Het kan best zijn zoals /\lcazar het aangeeft. Die belt misschien vanuit India of Sénégal (geen grapje, hoor).

Sokkie 28 maart 2005 21:45

Citaat:

Ook in België werken call-centers 24/24 en 7/7...

12 sec. of numarx 28 maart 2005 21:54

Dit is een boeiende discussie. Nee, echt. Opgebeld worden door iemand, en die legt dan weer af? Wereldschokkend. Hoe jij nog gerust kan slapen 's nachts, ik begrijp er niks van. Laten we dit Grote Probleem nog dagen analyseren.

doggy 28 maart 2005 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 12 sec. of numarx
Dit is een boeiende discussie. Nee, echt. Opgebeld worden door iemand, en die legt dan weer af? Wereldschokkend. Hoe jij nog gerust kan slapen 's nachts, ik begrijp er niks van. Laten we dit Grote Probleem nog dagen analyseren.

:rofl::rofl::rofl:

Luddo 28 maart 2005 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 12 sec. of numarx

En mijn eten smaakt mij ook al niet meer!

Flipgirl 28 maart 2005 23:44

Citaat:

En mijn eten smaakt mij ook al niet meer!

Maar sukkeltje toch :) ... Int vervolg hangde gewoon zelf op met een simpele: "Sorry, ikke u ni goe begrijp, ikke Swahili spreek" :-D ...

Luddo 28 maart 2005 23:45

Citaat:

Maar sukkeltje toch :) ... Int vervolg hangde gewoon zelf op met een simpele: "Sorry, ikke u ni goe begrijp, ikke Swahili spreek" :-D ...

Si, bwana Kitoko!

12 sec. of numarx 29 maart 2005 00:36

En Flipgirl? Met je: "It's not because I'm blond, that I'm stupid."

Die zin zou al iets geloofwaardiger zijn als er 'blonde' stond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be