Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Kwart van West-Duitsers wil "Muur" terug ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31672)

Wolfgang Meister 28 maart 2005 16:18

Kwart van West-Duitsers wil "Muur" terug !

Eén vierde van de begoede "Wessi's" zou graag hebben dat de Berlijnse muur wordt teruggeplaatst omdat de anderen er toch maar een economische puinhoop van maken.

Ik ben het eens met dat plan, op voorwaarde dat men hem plaatst op de grens tussen Griekenland en Turkije:

Als de "begoede" europeanen al moeite hebben met de acceptatie van minder begoede landgenoten, hoe kan men dan verwachten dat zij zullen instemmen met een invasie van ettelijke straatarme Turken?

sinan123 28 maart 2005 17:16

Citaat:

Als de "begoede" europeanen al moeite hebben met de acceptatie van minder begoede landgenoten, hoe kan men dan verwachten dat zij zullen instemmen met een invasie van ettelijke straatarme Turken?
Die ''straatarme'' TUrken zijn wel rijker dan die Roemenen, Bulgaren en Oekraïners. Ook leven ze in een land waar de werkloosheid lager is dan in Polen.
Waarom plaatsen we die muur niet om één of andere stuk grond héén. We noemen die plek Nazi-land en alle Nazis mogen daar raszuiver wonen.
Wij blij, zij blij.

Erich_Honecker 28 maart 2005 18:24

Beste,

Onder mijn commando zou de muur nooit verdwenen zijn, het is Gorbatsjov met z´n zwakke optreden geweest en natuurlijk Egon Krenz welke de boel verziekt hebben.
Als het aan mij had gelegen had ik militair laten tussenkomen om de DDR-bevolking te onderdrukken met grof geschut. Zij wilde immers vervalen tot het kapitalistische asociale systeem...daar staat een fikse straf op in mijn DDR...

Het DDR-tuig heeft kapitalisme gewild en gekregen....en moet je zien....ze denken zeker dat Gerhard Schröder (geverfd pruikje) iets voor hen gaat doen....

Net goed.

We leven in 2005, en ik stel voor om een nieuwe muur te bouwen conform EU- 15 lidstaten. Geheel Oost-Europa kan nooit toetreden tot de EU en een Turks lidmaatschap is ondenkbaar. De EU blijft liefs ongelovig, indien dit niet kan Rooms-Katholiek. Voor moslims is geen plaats in de EU. Er kan hooguit gesproken worden m.b.t. een douane-unie.

sinan123 28 maart 2005 18:43

Musketo 28 maart 2005 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Eén vierde van de begoede "Wessi's" zou graag hebben dat de Berlijnse muur wordt teruggeplaatst omdat de anderen er toch maar een economische puinhoop van maken.

Ik ben het eens met dat plan, op voorwaarde dat men hem plaatst op de grens tussen Griekenland en Turkije:

En hoe kom jij aan dit wereldschokkend nieuws, mijn beste?

Raf 28 maart 2005 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo

Wolfgang Meister 28 maart 2005 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo

Gazet van Antwerpen, artikel buitenlandrubriek 27/03, internet-editie

Eyjafjallajökull 2 december 2015 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister (Bericht 1005373)

Een muur tussen Gr en Tur ? Terwijl je beweert dat het net één van je geniale ideeën is om Turkije net meer bij de EU te betrekken ?

Wat is het nu eigenlijk, Oli ?

Jan van den Berghe 2 december 2015 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister (Bericht 1005373)

Echt? Wanneer werden alle West-Duitsers dan bevraagd? Op welke manier gebeurde dat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be