Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Evaluatie van politics.be: belgicisten zijn erger dan fascisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31680)

Willem 28 maart 2005 18:26

Evaluatie van politics.be: belgicisten zijn erger dan fascisten

Ik zit nu al een tijdje op politics.be en het bevalt me niet: belgicisten gedragen zich nog erger dan fascisten: geen argumenten, kinderachtige beledigingen, karikaturen, clichés, antidemocratische uitlatingen, oproep tot geweld, steunen van discriminatie van Nederlandstaligen, egocentrisme, leugens,...

Ik ben hier als gematigde snuffelaar naar toe gekomen, maar nu ben ik echt wel een radicale anti-Belg geworden. Voor mij hoeft het niet meer: ik heb het ware gelaat gezien van de gemiddelde belgicist. Moge God zo spoedig mogelijk een eind maken aan hun staatje en dat de rechtvaardigheid eindelijk mag zegevieren.

Distel 28 maart 2005 18:30

Voor zover we op deze site natuurlijk de gemiddelde Belgicist aantreffen. Als de BUB-afvaardiging en een heel deel van de niet-BUB-Belgicisten (zoals de wandelende grap België-mijn-dinges) een referentie zijn, zijn Belgicisten als Staaf natuurlijk wel in slecht gezelschap...

Andro 28 maart 2005 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem
Ik zit nu al een tijdje op politics.be en het bevalt me niet: belgicisten gedragen zich nog erger dan fascisten: geen argumenten, kinderachtige beledigingen, karikaturen, clichés, antidemocratische uitlatingen, oproep tot geweld, steunen van discriminatie van Nederlandstaligen, egocentrisme, leugens,...

Ik ben hier als gematigde snuffelaar naar toe gekomen, maar nu ben ik echt wel een radicale anti-Belg geworden. Voor mij hoeft het niet meer: ik heb het ware gelaat gezien van de gemiddelde belgicist. Moge God zo spoedig mogelijk een eind maken aan hun staatje en dat de rechtvaardigheid eindelijk mag zegevieren.

Weer typisch voor een christen...

Rene Artois 28 maart 2005 19:12

Citaat:

Hierbij herhaal ik mijn eerder pleidooi de BUB een half uur zendtijd per dag op TV en radio te geven en dat op alle nationale en regionale zenders.

Hanne 28 maart 2005 19:46

Citaat:

Ach, maak je niet druk om dat handvol volksverraders. Ze stellen in het politieke landschap minder dan niets voor. Ze vervullen met verve de rol van nar, en eigenlijk reikt hun politieke ambitie niet verder : de nar spelen ten dienste van hun franskiljone heren en meesters, die uiteraard ook wel af en toe moeite hebben om hun sérieux te houden als de Vlaamse Blub-specimen alweer voor hen kruipen als volwaardige lijfeigenen. Beschouw ze gerust als politieke sado-macho's en/of weirdo's.

Dark Soho 28 maart 2005 20:02

Ik moet Willem bijtreden. Hoewel ik dacht elke vorm van nationalisme achter me gelaten te hebben, ik ben mens en daar blijft het bij, heb ik hier op dit forum al dikwijls de neiging gehad om dikke vette België Barsten de ether in te zenden. Mochten de VB'ers zo ook beginnen met steeds maar weer Leve Vlaanderen leve de Winter of iets dergelijks boven en onder en tussen of zelfs ipv elk argument te schrijven, dan was dit geen forum meer maar een wc muurtekening in kafee de zotten hond nabij geel. Kunnen ze die mensen niet wat meer zendtijd geven op de buis (ik heb geen tv) zodat ze hier wat minder komen Heil Belgiën ?

rodeo 28 maart 2005 20:11

Citaat:

Niet volledig akkoord. Het ligt vooral aan de vlaamsgezinden, die die (vaak eruitgefloepte) dingen gaan overnemen en verkondingen (in sig bijvoorbeeld).

Ik ben ervan overtuigd dat oa. de BUB'ers in weze veel gematigder zijn (mijn aansluiting op hun mailinglist bevestigt deze these). Ikzelf ben ook gematigder in werkelijkheid dan hier...

Kijk ook eens in eigen rangen. Daar kom je ook dergelijke onnozelheden tegen.... (denken we aan -slecht voorbeeld, ok- Tyr de Dietser...)

Distel 28 maart 2005 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Niet volledig akkoord. Het ligt vooral aan de vlaamsgezinden, die die (vaak eruitgefloepte) dingen gaan overnemen en verkondingen (in sig bijvoorbeeld).

Nonsens. Zelfs Belgicist Superstaaf maande de BUB nog niet zo lang geleden aan tot matiging. Leg de schuld voor de extremistische uitlatingen dus maar waar ze thuishoort, en niet daar waar je graag zou hebben dat ze thushoort.

Citaat:

Ik ben ervan overtuigd dat oa. de BUB'ers in weze veel gematigder zijn (mijn aansluiting op hun mailinglist bevestigt deze these). Ikzelf ben ook gematigder in werkelijkheid dan hier...
Acties als die op de bedevaart, of de kandidaatstelling van prins Lorre doen anders vermoeden.

Citaat:

Kijk ook eens in eigen rangen. Daar kom je ook dergelijke onnozelheden tegen.... (denken we aan -slecht voorbeeld, ok- Tyr de Dietser...)
Zotten heb je overal. Proportioneel gezien lijken extremisten op dit forum echter zwaar oververtegenwoordigd te zijn bij de BUB.

Knuppel 28 maart 2005 20:45

Citaat:

En?
Wordt die ook met volle overtuiging bijgevallen door de rest van de hoop of laten de meesten onder ons hem gewoon lullen zonder verder commentaar?

driewerf 28 maart 2005 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo

Neen, rodeo. Ga maar eens de postings van Patriot, Hans1, Yann of Kim na. Hoeveel zal je er vinden van drie lijnen of meer? Bitter weinig. Hun gebrek aan argumenten wordt pijnlijk duidelijk als je beseft, en eens eerlijk telt, hoeveel keer ze een zoveelste éénzinsposting plaatsen, afgesloten met een smiley. Tot veel meer zijn ze niet in staat, of het moest iets zijn in de trand van 'volksverraders als gij moeten zwijgen'. Of door elk tegenargument als 'zever' af te wimpelen. Hun eeuwig gekronkel en gedraai, waardoor je noit weet wat hun echte standpunten zijn. Eerst iets bij hoog en bioj laag verdedigen, om ten slotte te verklaren dat het slechts 'en persoonlijk standpunt was, en geen partijstandpunt'. Ja, hallooooo, met wat ben je dan bezig?

Verder maken ze een karikatuur van elke tegenstand die ze ondervinden, door telekens weer met de term 'haat' te zaaien. Zelfs Luc Versteylen werd 'haat' voor de voeten gegooid omdat hij gedurfd heeft op de Yzerbedevaart de mis voor te dragen. Versteylen en haat? Hoe diep kunt ge zakken?

Kim 28 maart 2005 21:39

Heb ik hier OOIT al iemand uitgescholden voor volksverrader? Heb ik hier OOIT al iemand nazi genoemd? 8O

Ik denk dat ik nog heel gematigd ben in de dingen die ik zeg.

Knuppel 28 maart 2005 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Neen, rodeo. Ga maar eens de postings van Patriot, Hans1, Yann of Kim na. Hoeveel zal je er vinden van drie lijnen of meer? Bitter weinig. Hun gebrek aan argumenten wordt pijnlijk duidelijk als je beseft, en eens eerlijk telt, hoeveel keer ze een zoveelste éénzinsposting plaatsen, afgesloten met een smiley. Of door elk tegenargument als 'zever' af te wimpelen. Hun eeuwig gekronkel en gedraai, waardoor je noit weet wat hun echte standpunten zijn. Eerst iets bij hoog en bioj laag verdedigen, om ten slotte te verklaren dat het slechts 'en persoonlijk standpunt was, en geen partijstandpunt'. Ja, hallooooo, met wat ben je dan bezig?

Verder maken ze een karikatuur van elke tegenstand die ze ondervinden, door telekens weer met de term 'haat' te zaaien. Zelfs Luc Versteylen werd 'haat' voor de voeten gegooid omdat hij gedurfd heeft op de Yzerbedevaart de mis voor te dragen. Versteylen en haat? Hoe diep kunt ge zakken?

Ik heb daarom die ene zin die niet van toepassing is op jou weggelaten, zoals je ziet...

Grellig 28 maart 2005 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
President van de onafhankelijke neo-nazistaat Vlaanderen: Filip Dewinter

Minister van Deportatie: Frank Van Hecke

Minister van Vreemdelingenzaken: Karel Dillen

Hier weer een mooi voorbeeld hoe de mensen die Belgie lief hebben spotten met zaken die 50 jaar geleden voor miljoenen slachtoffers hebben gekost.

Knuppel 28 maart 2005 22:11

Dit kan anders ook tellen voor de vredelievendheid van de bubbels:

Citaat:

Dikwijls moet men onkruid (flaminganten) met onkruid (smerige methodes) bestrijden. Zo ben ik bv. voorstander om elke flamingant de volgende armband te laten dragen, om herkenbaar te zijn op straat. Ze moeten in de goot lopen, en mogen geen gebruik maken van openbaar vervoer. Ze mogen niemand in de ogen aankijken. Op flamingantische winkels zal met verf geklad worden: Flamingant!

Knuppel 28 maart 2005 22:12

Nog zin een eentje?

Citaat:

Het verschil met de flaminganten is dat ze in Frankrijk niet zo bekrompen zijn als hier. Daar is het zwijgen of de guillotine wordt terug van onder het stof gehaald.

Kim 28 maart 2005 22:12

En weer maar iedereen over dezelfde kam scheren, zielig gewoon!

Knuppel 28 maart 2005 22:14

Ik wil anders wel namen noemen en er nog zo een paar opdiepen van een andere bubbel dan Yann.
Zielig, hé dat ik dat allemaal bewaarde voor het nageslacht der bubbelbende?

rodeo 28 maart 2005 22:15

Allez:

eentje voor in te kaderen:

de reden waarom ik teleurgesteld ben ik de BUB (eigenlijk: in die enige pro belgica partij), is dat ze zo kinderachtig op dit forum zijn.

Laat dit dan ook een les zijn; probeer mensen te overtuigen, ipv ze af te schrikken...

Kim 28 maart 2005 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zielig, hé dat ik dat allemaal bewaarde voor het nageslacht der bubbelbende?

Tja, er zijn nu eenmaal mensen die niks beter te doen hebben dan quote's bij te houden he Knuppeltje! :twisted:

Met andere woorden: get a life :roll:

Al eens gelezen wat sommige vlaams-nationalisten hier neerpoten? Maar ja, dat mag natuurlijk want dat is vrije meningsuiting... :roll:

boer_bavo 28 maart 2005 22:29

Als ik de posts van de meeste BUBBers op dit forum lees denk ik dat ze de beste reclame zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen. En de ergste is dan nog geband ook.
Maar er zijn ook Belgicisten mét inhoud. Superstaaf bvb.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be