Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Politie verricht goed werk op Posse Leest in Mechelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31778)

VlomsBelang 30 maart 2005 13:58

Politie verricht goed werk op Posse Leest in Mechelen

MECHELSE POLITIE LEVERT UITSTEKEND WERK OP POSSE LEEST

Op Paasmaandag bewees de Mechelse politie dat preventief en doortastend ingrijpen wel degelijk loont. Een politiemacht bestaande uit tientallen agenten wist het jaarlijkse volksfeest Posse Leest in goede banen te leiden en de aangekondigde rellen met allochtone jongerenbendes te voorkomen.

De inzet van de politie, waarbij vele agenten hun paasmaandag moesten opofferen, mag dan een dure zaak zijn voor de gemeenschap, het is de enige manier om aan dergelijke ernstige inbreuken op de openbare orde een einde te maken.

Het Vlaams Belang hoopt dat de Mechelse coalitie eindelijk door heeft dat men de verantwoordelijkheid voor de veiligheid op fuiven of openbare evenementen niet alleen bij de organisatoren kan leggen. De omvang van de jongerenbendes en de ernst van de baldadigheden laten dat niet langer toe.
Het Vlaams Belang feliciteert het Mechels politiekorps voor zijn degelijk en doortastend optreden.
Als het goed is, dan mag het ook gezegd worden.
Ik hoop dat ze zo blijven verdergaan zodat de Belg zich veilig kan voelen in zijn eigen land!!
Wel erg dat er zoveel agenten moeten zijn om een traditie gelijk posse Leest te laten doorgaan.
Vroeger waren er nooit problemen totdat de Marokkanen dit ontdekte....

Tegendradigaard 30 maart 2005 14:29

Dus meer blauw helpt he....

Maar eigenlijk is het erg he, dat we politie nodig hebben om fuiven en feesten te laten doorgaan en te beschermen tegen sommig gespuis...

vryko 30 maart 2005 15:50

toch wel erg dat posse leest tot dit jaar steeds zonder die grote politiemacht ook relatief veilig was.

Hanne 30 maart 2005 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vryko
toch wel erg dat posse leest tot dit jaar steeds zonder die grote politiemacht ook relatief veilig was.

Kronkelredenering om de kern van het probleem te omzeilen. Typisch links ...

lustige lezer 30 maart 2005 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Kronkelredenering om de kern van het probleem te omzeilen. Typisch links ...

Alleen zij kunne gelijk hebben, een kenmerk voor progressievelingen (net nog in de les gezien, RZL is vantijd echt wel interessant :) ).

vryko 30 maart 2005 16:40

reeds ettelijke jaren vast bezoeker posse leest

al die jaren posse leest groot succes, enorm veel volk, meestal goei weer, weinig flikken en weinig of geen criminaliteitsproblemen.

en plotseling dit jaar is het gebrek aan noemenswaardige problemen te danken aan de massale flikkenopkomst?

en dan vinden die rechtse zakken hier dat ik bij die redenering geen bedenkingen mag hebben?

kan enkel zeggen dat u een rare redeneringsmethode volgt

Tegendradigaard 30 maart 2005 16:43

Tja hoe is het mogelijk he... veel politie en geen rellen....

Tegendradigaard 30 maart 2005 16:45

Het antwoord staat misschien zelfs in uw tekst Vryko... in een niet multicultureel Vlaanderen was er geen probleem... en nu vonden de "DEMOCRATISCHE PARTIJEN VAN DE MEERDERHEID" dat het nodig was om plots veel politie op de been te brengen....

Waarom ?

vryko 30 maart 2005 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Het antwoord staat misschien zelfs in uw tekst Vryko... in een niet multicultureel Vlaanderen was er geen probleem... en nu vonden de "DEMOCRATISCHE PARTIJEN VAN DE MEERDERHEID" dat het nodig was om plots veel politie op de been te brengen....

Waarom ?

denk niet dat vlaanderen het laatste jaar zoveel veranderd is

bovendien wordt mechelen nog steeds bestuurd door de zonnekoning alias bart Somers, dus meer dan plat populisme zoek ik achter dien flikkenopkomst niet

Hanne 30 maart 2005 17:46

Citaat:

denk niet dat vlaanderen het laatste jaar zoveel veranderd is

bovendien wordt mechelen nog steeds bestuurd door de zonnekoning alias bart Somers, dus meer dan plat populisme zoek ik achter dien flikkenopkomst niet

Liever dit soort plat populisme dan dat je fuiven of feesten preventief moet annuleren omdat verrijkende Marokkaanse jongerenbendes keet komen schoppen.
Maar ik begrijp je redenering als Animo-lid: Give pisslam a chance.
Give pisslam criminaliteit vooral a chance.

vryko 30 maart 2005 18:04

leuke commentaar, maar jammergenoeg totaal naast de kwestie

het gaat hier om een volksfeest dat reeds jaren erin slaagt om met een standaard aantal flikken goed te draaien.

pas dit jaar is dit goed draaien afhankelijk van een leger flikken?

tenopzichte van vorige jaren is er hier in mechelen geen nieuw leger vreemdelingen aangekomen, dus daar ligt de reden niet

De schoofzak 30 maart 2005 18:35

Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat die flikken niemand uitgelokt hebben om gewelddaden te plegen.

tssss .. 't zijn er geen meer lijk vroeger ...

Flipgirl 30 maart 2005 18:59

Citaat:

het gaat hier om een volksfeest dat reeds jaren erin slaagt om met een standaard aantal flikken goed te draaien.

tenopzichte van vorige jaren is er hier in mechelen geen nieuw leger vreemdelingen aangekomen, dus daar ligt de reden niet

Da snap ik ook ni ... Da heet juist "onbehoorlijk bestuur", want men heeft teveel agenten opgetrommeld (als het vorig jaar ook macheerde met minder) ... Wie gaat die "teveel aan agenten" vergoeden? Somers zelf (uit eigen zak)? VB Mechelen (die zo content zijn)?

Hier ist ook Paasmarkt geweest (Nijlen Jaarmarkt) ... Zo af en toe es een agent zien rondwandelen, maar niet "overdreven" en die agenten kwamen volgens mij ook meer om de markt te bezien, dan om de "orde te handhaven" :) ...

Hanne 30 maart 2005 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flipgirl
Da snap ik ook ni ... Da heet juist "onbehoorlijk bestuur", want men heeft teveel agenten opgetrommeld (als het vorig jaar ook macheerde met minder) ... Wie gaat die "teveel aan agenten" vergoeden? Somers zelf (uit eigen zak)? VB Mechelen (die zo content zijn)?

Hier ist ook Paasmarkt geweest (Nijlen Jaarmarkt) ... Zo af en toe es een agent zien rondwandelen, maar niet "overdreven" en die agenten kwamen volgens mij ook meer om de markt te bezien, dan om de "orde te handhaven" :) ...

Liever deze vorm van onbehoorlijk bestuur, dan het 'behoorlijk bestuur' die resulteert in gemeenten als Molenbeek. Die vorm van 'behoorlijk bestuur' kost de belastingbetaler overigens een pak meer dan een eenmalige optrommeling van flikken. Ik denk met name aan de gevangeniskosten, aan de kost van nutteloze en onproductieve straathoekwerkers, aan schoonmaakkosten want voor de populatie in dat nomansland van behoorlijk bestuur geldt de milieuwetgeving niet, etc. 8)

jules 30 maart 2005 19:46

Net met een oudere collega gesproken : die vindt dat er tegenwoordig zo weinig geweld in het uitgaansleven is : in zijn tijd (eind jaren 60) ging men, elkaar tenminste nog te lijf met kettingen ...

Mecheleir 30 maart 2005 21:47

Aangezien ik zelf op deze fuif aanwezig was is het dus wel zeer makkelijk om er men mening over te geven. Dus voor diegenen die er niet waren, ik kan u zeggen dat de aanwezige politiemacht zéker nodig was. Er word daar zowat elk jaar zwaar gevochten en dat kondigde zich nu ook weer aan. En het zat er ook bijna op, er waren ongeveer een 50-tal marokkanen en en 35-tal gabbers en skins en ik moet u niet vertellen wat zij over elkaar denken. Gelukkig stonden er heel de tijd 4 buitenwippers en waren ze al afgeschrikt door de vele aanwezige agenten. Ik vind het ook spijtig dat dit de maatschappij meer kost, maar ik denk dat het binnen enkele jaren routine zal zijn hoor.

Belziek 30 maart 2005 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules
Net met een oudere collega gesproken : die vindt dat er tegenwoordig zo weinig geweld in het uitgaansleven is : in zijn tijd (eind jaren 60) ging men, elkaar tenminste nog te lijf met kettingen ...

Idd, dat waren nog eens tijden!

ago 31 maart 2005 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belziek
Idd, dat waren nog eens tijden!

[font=Times New Roman][size=3]Ja [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar toen was het op de vuist gaan en daarna samen een pint drinken![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Nu halen ze messen,revolvers enz boven en deinzen er niet voor terug die te gebruiken![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Groot verschil met vroeger hoor![/size][/font]

VlomsBelang 31 maart 2005 11:14

Citaat:

Och jongen toch!
Er zijn hier 12.00moslims in Mechelen, dus da zijn ze al 12.000 teveel.
En den Bervoets of Van Roy is geen haar beter dan Somers.
De Somers doet tenminste nog iets voor tstad, terwijl uw SP-vriendjes Bervoets en Van Roy jarenlang geen KLOOTEN hebben gedaan.

Maar wacht maar, binnekort zal de Creyelman hier wa orde op zaken stellen.
Nu willen die zwette mannen ook nog de Moskee aan de malinwa uiotbreiden, maar het bestuur heeft dit geweigerd.
Nu gaan die zwette mannen het hogerop proberen omdat ze niet akkoord gaan met het BELGISCHE BESTUUR in een BEGISCHE STAD!!

WIJ GAAN ONZE STAD NIET (nog meer) LATEN INPALMEN DOOR MOSLIMONKRUID!!

VlomsBelang 31 maart 2005 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flipgirl

das een goei!! "Hier in Nijlen"...

Jongen, zo'n boerengat waar da ze sporadisch ne verdwaalde marokkaan zien rondlopen heeft geen flikken nodig.

Daar gaan ze nog elke zondag naar de kerk, en als er dan is ne marokkaan rondloopt, dan kijkte gelle allemaal vies naar die gast.

Heb het zelf meegemaakt toen ik met mijne maat, ne marokkaan, in Putte of Heist o/d Berg rondliep.

Precies da ze een spook hadden gezien.

Langs den andere kant WOU IK OOK dat het er in MECHELEN zo aan toe ging zenne...

en ja, mijnen beste maat is ne marokkaan en die weet ook dak nen VB'er ben..maar dien heeft er zelf genoeg van dat da krapuul de naam van die enkele goeie marokkanen naar de zak helpt!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be