![]() |
BUB: Debat Luik
Hans Van de Cauter, nationaal Voorzitter van de BUB, maakte deze toespraak op het debat van BPlus Luik op 22 maart. Oordeel zelf: na deze tussenkomst noemde beroepsidioot G. Fonteyn BUB een extreem-rechtse partij. Het stormachtige aplaus na de redevoering zegt voor mij genoeg.
http://www.belgischeunie.be/liege.mp3 |
:belgievl:
|
Een eenvoudig België, eenvoudig uitgelegd in acht minuten. Geen communautair gezwam waar we in dreigen te verzuipen. België unitair!
|
Citaat:
Ik hoor een moderatrice die het gesprek wil eindigen maar die te maken krijgt met een onbeschofte debateur die toch verder gaat. Daarna hoor je een beleefdheidapplaus en één geestdriftige applaudiseur die, te horen aan het geluid, vlak bij het opnametoestel ligt. |
Ik zie hun antwoord al: nee, het was een STORMACHTIG applaus, ECHT WAAR!! :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan Fonteyn trouwens goed volgen met zijn stelling: Het uithalen naar de inhalige politici die hun zakken vullen", zonder naar de "echte problemen" te willen luisteren van de "man in de straat"... Dat soort discours is typisch van populistisch-rechts en extreem-rechts en bovenal weinig democratisch! |
Wat is er "weinig democratisch" aan een discours? De vrije meningsuiting is juist de essentie van een democratie.
Ik heb ook niet gesproken over "het zakken vullen". Dat de politici zich moeten bezig houden met de essentie, is ook niet meer dan normaal. Dat er teveel regeringen en parlementen zijn in België ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Stormachtig aplaus: er waren heel veel BUB'ers, de rest waren BPlussers, en een 10tal hoogbejaarde RWF'ers. Ik zat met mij Leuvense delegatie achteraan, en vandaaruit was goed te zien dat de zaal ons discours heel erg kon smaken. Collignon en zijn zieke kliek kregen géén aplaus.
|
Citaat:
|
Veel volk bijeenkrijgen, is wél een prestatie.
Op 21 juli is onze grote dag: dan mobiliseren we vanuit heel België om zoveel mogelijk Belgicisten naar Brussel te krijgen. Probeer maar eens te overtreffen met jullie zielige wake en bedevaart - wat mij betreft mag je ze zelfs samentellen! :lol: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Nog 31 dagen. Hoe ver zit het hiermee? ;-) |
Ik heb het fragment intussen beluisterd.
Euh... Noemen jullie dat "stormachtig"? |
Typische BUB-prietpraat. Toch raar dat de "man van de straat" niet op BUB stemt maar liever op confederalistische of zelfs separatistische partijen. Het zal zijn dat de "man van de straat" er niet zo wakker van ligt dat ze graag dat confederalisme of separatisme bijnemen.
Maar ja, het ligt weer aan die stoute media. Er zal daar wat gekuist worden met fuhrer Hans1 aan de macht en minister van propaganda Bruno. |
Citaat:
[size=-1][/size] |
8O Het is percies een spreekbeurt voor t school :-)
en dat stromachtig aplaus was ook niet wat ik zie als stromachtig maar bon :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be