Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   BUB: Debat Luik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31797)

Patriot! 30 maart 2005 19:29

BUB: Debat Luik

Hans Van de Cauter, nationaal Voorzitter van de BUB, maakte deze toespraak op het debat van BPlus Luik op 22 maart. Oordeel zelf: na deze tussenkomst noemde beroepsidioot G. Fonteyn BUB een extreem-rechtse partij. Het stormachtige aplaus na de redevoering zegt voor mij genoeg.

http://www.belgischeunie.be/liege.mp3

Yann 30 maart 2005 19:48

:belgievl:

Yann 30 maart 2005 19:50

Een eenvoudig België, eenvoudig uitgelegd in acht minuten. Geen communautair gezwam waar we in dreigen te verzuipen. België unitair!

Iwein 30 maart 2005 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Hans Van de Cauter, nationaal Voorzitter van de BUB, maakte deze toespraak op het debat van BPlus Luik op 22 maart. Oordeel zelf: na deze tussenkomst noemde beroepsidioot G. Fonteyn BUB een extreem-rechtse partij. Het stormachtige aplaus na de redevoering zegt voor mij genoeg.

Stormachtig applaus??? :lol:

Ik hoor een moderatrice die het gesprek wil eindigen maar die te maken krijgt met een onbeschofte debateur die toch verder gaat.

Daarna hoor je een beleefdheidapplaus en één geestdriftige applaudiseur die, te horen aan het geluid, vlak bij het opnametoestel ligt.

Iwein 30 maart 2005 22:11

Ik zie hun antwoord al: nee, het was een STORMACHTIG applaus, ECHT WAAR!! :lol:

Yann 30 maart 2005 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iwein

Ik hoor een moderatrice die het gesprek wil eindigen maar die te maken krijgt met een onbeschofte debateur die toch verder gaat.

Daarna hoor je een beleefdheidapplaus en één geestdriftige applaudiseur die, te horen aan het geluid, vlak bij het opnametoestel ligt.

Zelfs het applaus begrijpt hij niet. :roll:

Iwein 30 maart 2005 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Zelfs het applaus begrijpt hij niet. :roll:

Ik vrees dat ik toch nog vertrouwen heb ik mijn gehoor.

zorroaster 31 maart 2005 12:46

Citaat:

Stormachtig? Doe een beetje normaal zeg, een beleefdheidapplaus, meer niet...

Ik kan Fonteyn trouwens goed volgen met zijn stelling: Het uithalen naar de inhalige politici die hun zakken vullen", zonder naar de "echte problemen" te willen luisteren van de "man in de straat"... Dat soort discours is typisch van populistisch-rechts en extreem-rechts en bovenal weinig democratisch!

Hans1 31 maart 2005 12:51

Wat is er "weinig democratisch" aan een discours? De vrije meningsuiting is juist de essentie van een democratie.

Ik heb ook niet gesproken over "het zakken vullen".

Dat de politici zich moeten bezig houden met de essentie, is ook niet meer dan normaal.

Dat er teveel regeringen en parlementen zijn in België ook.

Nello 31 maart 2005 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iwein

Zegt iemand die de avatar van VB draagt :-)

Iwein 31 maart 2005 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Zegt iemand die de avatar van VB draagt :-)

????????

Patriot! 31 maart 2005 14:06

Stormachtig aplaus: er waren heel veel BUB'ers, de rest waren BPlussers, en een 10tal hoogbejaarde RWF'ers. Ik zat met mij Leuvense delegatie achteraan, en vandaaruit was goed te zien dat de zaal ons discours heel erg kon smaken. Collignon en zijn zieke kliek kregen géén aplaus.

Distel 31 maart 2005 14:11

Citaat:

Stormachtig aplaus: er waren heel veel BUB'ers, de rest waren BPlussers, en een 10tal hoogbejaarde RWF'ers. Ik zat met mij Leuvense delegatie achteraan, en vandaaruit was goed te zien dat de zaal ons discours heel erg kon smaken. Collignon en zijn zieke kliek kregen géén aplaus.

Ik zal straks eens luisteren naar het geluidsfragment. Maar als Belgicist applaus oogsten op een Belgicistisch debat met een voornamelijk Belgicistisch publiek, lijkt mij nu niet bepaald een wereldprestatie.

Patriot! 31 maart 2005 14:15

Veel volk bijeenkrijgen, is wél een prestatie.
Op 21 juli is onze grote dag: dan mobiliseren we vanuit heel België om zoveel mogelijk Belgicisten naar Brussel te krijgen. Probeer maar eens te overtreffen met jullie zielige wake en bedevaart - wat mij betreft mag je ze zelfs samentellen! :lol:

Distel 31 maart 2005 14:21

Citaat:

Voor jullie wellicht wel ja.

Citaat:

Op 21 juli is onze grote dag: dan mobiliseren we vanuit heel België om zoveel mogelijk Belgicisten naar Brussel te krijgen. Probeer maar eens te overtreffen met jullie zielige wake en bedevaart - wat mij betreft mag je ze zelfs samentellen! :lol:
En nog steeds denk jij dat de aanwezigheid op 21 juli of op de bedevaart of wake een graadmeter is...

daiwa 31 maart 2005 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk bericht door Yann
Nog 31 dagen.

Hoe ver zit het hiermee? ;-)

Distel 31 maart 2005 16:40

Ik heb het fragment intussen beluisterd.

Euh...

Noemen jullie dat "stormachtig"?

instromaniac 31 maart 2005 17:24

Typische BUB-prietpraat. Toch raar dat de "man van de straat" niet op BUB stemt maar liever op confederalistische of zelfs separatistische partijen. Het zal zijn dat de "man van de straat" er niet zo wakker van ligt dat ze graag dat confederalisme of separatisme bijnemen.
Maar ja, het ligt weer aan die stoute media. Er zal daar wat gekuist worden met fuhrer Hans1 aan de macht en minister van propaganda Bruno.

instromaniac 31 maart 2005 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik heb het fragment intussen beluisterd.

Euh...

Noemen jullie dat "stormachtig"?

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd hé Distel ;)
[size=-1][/size]

garfield 31 maart 2005 18:12

8O Het is percies een spreekbeurt voor t school :-)

en dat stromachtig aplaus was ook niet wat ik zie als stromachtig maar bon :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be