Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   zo de vader zo de zoon... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31878)

just for fun 1 april 2005 16:36

zo de vader zo de zoon...

Welke politieke families (nationale politiek maar ook lokale politiek) kennen jullie waar zowel vader of moeder als zoon of dochter op hetzelfde moment op de lijsten hebben gestaan ?

Ik ben eens benieuwd wie er kan vinden.

Pol 1 april 2005 17:54

zou nog verder willen gaan. Willy Declercq is op een recent VLD-congres nog opgevoerd als de politieke vader van Guy Verhofstadt, die ontroerend zijn vader omhelsde. Inderdaad is de Guy ruim dertig jaar geleden door Willy uitgekozen als zijn politieke zoon, omdat zijn eigen zoon om tal van schandaaltjes niet deugde voor de politiek. Als politieke zoon van Willy werd de Guy eerst voorzitter van de PVV-jongeren (na coup tegen De Gucht en met steun van Dewael). Dewael is trouwens de politieke zoon van Herman Vanderpoorten. Liberalen worden dus al sedert mensenheugenis geleid door de families Declercq-Verhofstadt en Vanderpoorten-Dewael.

De schoofzak 1 april 2005 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol
zou nog verder willen gaan. Willy Declercq is op een recent VLD-congres nog opgevoerd als de politieke vader van Guy Verhofstadt, die ontroerend zijn vader omhelsde. Inderdaad is de Guy ruim dertig jaar geleden door Willy uitgekozen als zijn politieke zoon, omdat zijn eigen zoon om tal van schandaaltjes niet deugde voor de politiek. Als politieke zoon van Willy werd de Guy eerst voorzitter van de PVV-jongeren (na coup tegen De Gucht en met steun van Dewael). Dewael is trouwens de politieke zoon van Herman Vanderpoorten. Liberalen worden dus al sedert mensenheugenis geleid door de families Declercq-Verhofstadt en Vanderpoorten-Dewael.

Mijn herinnering is licht anders.
Het Schaap wou absoluut zijn eigen zoon op het voorplan houden, doch het draaide anders uit.
Pas nadien heeft het Schaap zich dan maar verzoend met de situatie. (Wie weet wel om de volgende reden: dat is de beste taktiek om zoonlief op die mooie plaats aan den unif te houden, in weerwil van zijn bokkensprongen.)

Karel Hendrik 1 april 2005 19:24

Dehaene

Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen stonden zowel Celie als Jean_luc Dehaene op de lijst in Vilvoorde. Ik vermoed dat zoon Tom ook op een lijst stond aangezien hij OCMW-voorzitter is geworden in 2000.

Gorefest 1 april 2005 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door just for fun
Welke politieke families (nationale politiek maar ook lokale politiek) kennen jullie waar zowel vader of moeder als zoon of dochter op hetzelfde moment op de lijsten hebben gestaan ?

Ik ben eens benieuwd wie er kan vinden.

Vanvelthoven misschien? Ik weet niet zeker..

Gargamel 1 april 2005 20:48

De lijst is TE lang

Geertje 1 april 2005 21:23

Tellen de bastaarden ook ?

just for fun 1 april 2005 23:35

Kennen jullie er geen op lokaal vlak?

Coekie 2 april 2005 12:20

In Aarschot kwamen vader Willy Schellens en zoon Geert Schellens beide op voor de SP.a bij de gemeenteraadsverkiezingen, de vader is nu burgemeester, de zoon O.C.M.W.-voorzitter.

In Tielt-Winge was er een gezin waarin de vader kandidaat was voor de SP.a en de dochter voor de VLD, dat zal voor de moeder ongetwijfeld en niet zo aangename keuze zijn geweest.

Het zou me ook niet verbazen dat op een aantal lijsten gehuwde koppels stonden waarbij de echtgenote voornamelijk kandidate was om het quota aan vrouwen te halen. Ik verwacht dit voornamelijk bij het Vlaams Blok.

Coekie

giserke 2 april 2005 13:37

Declerck stond dit jaar samen met zijn dochter op de lijst

jules 2 april 2005 13:49

Karel Dillen ==>
Marijke Dillen
Koen Dillen

Vlaams-nationalist 2 april 2005 14:20

Vader en dochter Claes ?

Jazeker 2 april 2005 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Tellen de bastaarden ook ?

Delphine heeft anders niet op de lijst gestaan om in het koningshuis te mogen zetelen, hoor. O wacht... al die andere eigenlijk ook niet.

Jazeker 2 april 2005 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door just for fun
Kennen jullie er geen op lokaal vlak?

Merchtem :
burgemeester Eddy De Block en zusje Maggie De Block zetelt in de kamer. (zij die vond dat je in het parlementsgebouw beter wat minder uitgaf aan fitnesstoestellen zodat je meer defribillators kon kopen... ze is nota bene huisarts)

just for fun 2 april 2005 16:21

nog andere bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2000 ????

Flandriar 2 april 2005 19:00

Tom & Jean-Luc Dehaene.
Willy & dochter Claes.

cashflow 2 april 2005 19:07

detiege en haar dochter
Toback en zijn zoon
Vanvelthoven en zijn zoon
Claes en zijn dochter
Vandenbossche en zijn dochter

eniotna 2 april 2005 19:38

Louis et Charles Michel

Pol 6 april 2005 16:51

Er zou toch ook bij parlementairen en ministers een regel moeten bestaan inzake familiebanden. In gemeenteraad mogen familieleden niet zetelen. Dat kan blijkbaar wel voor full-time jobs (zou toch moeten, met full-time bezoldiging van ons belastingsgeld !) in parlementen of bij ministers. Heb altijd eigenaardig gevonden dat Dewael en nicht Marleen Vanderpoorten in dezelfde regering konden functioneren.

Piet Hein 6 april 2005 16:53

Pieter de Crem en zijn vader

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be