![]() |
Heeft democratie nog een toekomst?
Wie vindt van wel of van niet ?
Persoonlijk denk ik dat democratie zoals hij nu toegepast wordt weinig kans op overleven heeft: Kijk naar ons eigen land ... worden onze interne conflicten juist opgelost? neen, dat komt door een gebrek aan solidariteit 2 oplossingen: 1)een verdere uitdieping van onze democratie met positieve veranderingen in de grondwet 2)een vorm van Neo-communisme toepassen: Communisme maar dan op minder extreme wijze. Ik zal nog een andere topic posten met de inhoud van dat neo-communistisch idee en met goeie oplossingen tegen werkloosheid en het actueel verlies van de koopkracht van de werknemer. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ik denk als je kijkt naar het verleden dat alles op een manier terug zal omploffen en alles terug opnieuw zal beginnen kijk naar ( romeinse rijk, WO2 , renaissance )
de vraag is alleen waneer? |
Persoonlijk denk ik dat democratie zoals hij nu toegepast wordt weinig kans op overleven heeft: Kijk naar ons eigen land ...
Vreemd... Is er in ons land dan een democratie? |
Graag het Zwitsers model overnemen.
Citaat:
|
Duidenlijk meld ik een "neen" men kent nog kan het woord of begrip democratie cumulatief overbrengen.....jamais , never, nada, njet & voor die politieke kostuums inclusief die wijven daar ga aub vissen zo ver mogenlijk :-D
|
Democratie heeft toekomst voor de machthebbers,zij geeft hun macht welke dan gebruikt is om democratie in stand te houden.De machthebbers zijn de partijen maar ook bedrijfsleiders &co.In die zin zullen ze er alles aan doen om de parlementaire democratiete behouden.
|
We hebben helemaal geen parlementaire democratie. Zolang de burger geen rechtstreekse inspraak krijgt, kan je slechts spreken van een particratie (of erger).
|
Bah,er is toch een parlement in dit land,Niet.Maar inderdaad is het een schijn.Een democratie hoeft geen "parlementair" te zijn!
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is gewoon een vraag, maar denkt iemand hier dat het communisme de democratie zou kunnen vervangen? |
Citaat:
De praktijk daarentegen, wees uit dat de theorie niet echt haalbaar was......... |
Citaat:
Nu, na wat meer denkwerk verricht te hebben, lijkt Cuba me toch een land te zijn waar het relatief werkt. Er is uitstekend onderwijs voor iedereen, en ook met de gezondheidszorg zit het wel snor als ik me goed herinner. Nadeel is dat de mensen vrij arm zijn, en er nog steeds geen vrije meningsuiting is. |
Citaat:
Citaat:
Wie het hier niet goed genoeg vindt, kan en mag probleemloos opbollen. In Cuba is dat niet steeds het geval. Dat wil zeggen dat er bepaalde vrijheden geschonden worden........ |
Citaat:
|
Citaat:
De andere landen, waar het 'communisme' achter de rug is, evolueren wél niet in de richting van 'méér communisme', als je begrijpt wat ik bedoel. Principieel denk ik dat staatsbemoeienis tot een minimum beperkt hoort te blijven. Zoniet krijg je hoedanook kleine machtsgroepen die de burger knechten, hoe hun ideologie ook moge heten. |
Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard zal een soort oude garde (een 'elite' die vroeger profiteerde van het systeem?) een reactionaire reflex vertonen, maar ik vrees dat de bal toch onstuitbaar aan het rollen is in de richting van het kapitalisme........ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be