![]() |
Wat vindt u van de moslimraad?
Beste
Ik had graag uw mening geweten over de moslimraad. Wat vindt u van die raad en de daaruit voortvloeiende Executieve? Steunt u uw partijgenote Bousakla daarin? Vindt U dat er een nieuwe verkiezing moet komen omdat er niet genoeg Marokkanen in zitten? |
De marokkanen hebben de verkiezing geboycot daarom zijn er ook weinig zetels die de marokkanen vertegenwoordigen ,Ik denk dat de verkiezing behoorlijk uitgevoerd is ! Daarbij hebben de marokkanen 10 jaar de tijd gekregen nu is de beurt aan de turken .
|
Wat vindt u ervan dat mannen en vrouwen apart moesten stemmen?
Je kunt niet eens samen met je vrouw/zus/vriendin/moeder aanschuiven. Is dat echt nodig voor de Koran? |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb veel vertrouwen in de turken. Zij zijn in tegenstelling tot de Marokkaanse gemeenschap tenminste georganiseerd. |
Citaat:
In een hele reeks Noord-Afrikaanse landen gaan mannen en vrouwen samen naar de stemlokalen. Van gescheiden stemlokalen is daar op veel plaatsen (zoniet de meeste) geen sprake. Aparte stemlokalen voor mannen en vrouwen lijken mij overdreven. Ik zie daar het nut niet van in. |
Citaat:
Het huidige stemprincipe is zelfs nog erg liberaal te noemen, vermits volgens Islamitische regels, een stem van een vrouw maar voor de helft mag meetellen, in vergelijking met de stem van een man. En dat was niet het geval. |
Citaat:
Wat vindt u van de undercoverreportage van de journaliste van het Nieuwsblad? Hoe moet de gemeente in die buurt de plak zwaaien? Onlangs werd een politiecombi er met molotov-cocktails bestookt. Wat daar gebeurt valt toch niet goed te praten met excuses als de manklopende integratie, hoge werkloosheid bij allochtonen, discriminatie... Ik ben van mening dat de tijd is gekomen om met harde hand de criminelen daar aan te pakken. Als je ziet dat agenten er niet meer durven rondlopen, dat de jongeren (van allochtone afkomst) de buurt terroriseren met hun crimineelgedrag. Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van een politiestaat of dergelijke moet er daar (en in andere probleemwijken) nu toch wel iets gebeuren! |
Wanneer gaan we in België de verkiezing van een "Katholiekenraad/executieve" meemaken ? & van een Jodenraad/executieve ? De moslims zijn intussen de meest democratische religie (in België althans) geworden ..
|
Citaat:
Het spijtige van de zaak is, maar het is tegelijkertijd ook een self-fulfilling prophecy, dat juist Marokkanen (en algemener: Arabieren) het bij vele Vlamingen verkorven hebben. Tom Naegels had daaromtrent ook een interessante column in DeStandaard van dit weekend. Wat kan men hieraan veranderen? |
Citaat:
Elke religie heeft dan ook zijn eigen organisatiestructuur, en het is deze structuur die onderhandelt met de overheid. Bij de katholieke is deze organisatiestructuur zeer rigide en hiërarchisch vastgelegd; bij de islamitische bestaat zij gewoonweg niet. Het is dus niet meer dan normaal dat de katholieke religie geen verkiezingen hoeft te organiseren, terwijl bij de islamitische je juist wel een soort van bevraging nodig hebt waarbij vertegenwoordigers worden gekozen. |
Helemaal mijn punt : religie kan niet democratisch functioneren - & dat de christenen in het algemeen een meer georganizeerde godsdienst hebben (die uit de aard van het beestje geen democratische structuur heeft) wil zeggen dat onze staat het principe van de scheiding van kerk en staat schendt door "de islam" een democratische verkiezing op te leggen. Het probleem had eigenlijk "opgelost" moeten worden door
een "synode" van islamietische geestelijken... |
Citaat:
|
Citaat:
2. Door de aard zélf van het islamgeloof is zoiets als een "islamitische synode" bij voorbaat onmogelijk. Althans, dat maak ik toch op vanuit mijn (weliswaar relatief beperkte) kennis van de islam. Het zou nochtans geen slechte zaak zijn idd... (PS: excuses voor de kanjer van een DT fout trouwens in mijn vorig bericht). |
Citaat:
Meer algemeen durf ik trouwens voor beide gemeenschappen nog altijd vaststellen dat degene die het "maken" in onze maatschappij meestal door individuele motieven en kracht zover zijn gekomen (en daarbij hebben ze het in vele gevallen nog een pak moeilijker gehad dan onze autochtone landgenoten). Ik stel me dus de vraag wat de impact is van al die verenigingen, en of ze ook binnen de allochtone gemeenschap in vraag worden gesteld. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be