Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   REMMERY deel 429 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31968)

Ericmagnus 4 april 2005 11:39

REMMERY deel 429

Las op 1 april (aprilgrap ?) in de standaard online dat het gerecht een nieuw spoor uitzoekt dat zou leiden naar de broers Verbeke (?). De ene zou reeds enkele malen veroordeeld zijn ivm negationisme van de holocaust, de andere is al verschillende malen geïnterneerd...

Toen ik echter op zoek ging naar bevestiging van dit bericht kon ik deze info nergens terug vinden... zelfs niet op de VRT waar normaal elke scheet ivm deze zaak uitgebreid op het zeven uur journaal aan bod komt...

Nog vreemder werd het dat ik op 2 april nergens het artikel op de standaard website kon terug vinden ????

Weet iemand hier iets meer over ??? Hoe staat het nu eigenlijk met die hele Remmery saga ???

Firestone 4 april 2005 11:52

Dit staat op Het Nieuwsblad:

Citaat:

Broer Siegfried Verbeke heeft link met dreigbrieven Remmery

De federale recherche volgt een nieuw spoor in het onderzoek naar de zeven dreigbrieven die het delicatessenbedrijf Remmery in Ledegem kreeg. De aandacht van de speurders gaat naar een website waar onder de titel ,,Eerbied voor Eigen Volk en Bezit'' de steunbetuigingen aan zaakvoerder Rik Vannieuwenhuyse en zijn moslimwerkneemster Naïma Amzil in ronduit racistische bewoordingen worden becommentarieerd. Achter de website zou Herbert Verbeke schuilgaan.

De Antwerpenaar werd meer dan eens geïnterneerd. Het parket van Antwerpen vraagt nu opnieuw zijn internering omdat hij volksvertegenwoordiger Maya Detiège, dochter van voormalig burgemeester Leona Detiège, heeft gestalkt. Bovendien zoekt de politie van Antwerpen hem voor dreigbrieven aan burgemeester Patrick Janssens. Herbert Verbeke is de broer van Siegfried Verbeke. Die werd enkele maanden geleden door het Kortrijkse gerecht voor korte tijd achter de tralies gezet omdat Duitsland voor negationistische uitspraken zijn uitlevering vroeg.
(JF/PLA)

Het Nieuwsblad
Zo op het eerste zicht geen aprilvis...
(Je weet natuurlijk nooit, hé?)

Firestone 4 april 2005 11:59

Op de site van De Standaard (1/4/2005) staat dan weer:

Citaat:

KORTRIJK - De website met extreem commentaar op de steunbetuigingen aan Rik Vannieuwenhuyse en Naïma Amzil is geen spoor in het onderzoek naar de anonieme dreigbrieven. Dat zegt het parket van Kortrijk.
...
Het parket neemt nota van het bestaan van de website maar zegt dat er nog geen onderzoeksdaden werden verricht. Gisteren raakte bekend dat de eerste vergelijkingen van de vingerafdrukken met het gevonden vingerspoor nog niks hebben opgeleverd.

De Standaard (betalend archief)
In elk geval geen aprilvis, zo lijkt het toch.

Chipie 4 april 2005 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Las op 1 april (aprilgrap ?) in de standaard online dat het gerecht een nieuw spoor uitzoekt dat zou leiden naar de broers Verbeke (?). De ene zou reeds enkele malen veroordeeld zijn ivm negationisme van de holocaust, de andere is al verschillende malen geïnterneerd...

Toen ik echter op zoek ging naar bevestiging van dit bericht kon ik deze info nergens terug vinden... zelfs niet op de VRT waar normaal elke scheet ivm deze zaak uitgebreid op het zeven uur journaal aan bod komt...

Nog vreemder werd het dat ik op 2 april nergens het artikel op de standaard website kon terug vinden ????

Weet iemand hier iets meer over ??? Hoe staat het nu eigenlijk met die hele Remmery saga ???

Dit bericht werd op Radio1 op 1 apirl op het nieuws van 6 of 6.30 uur vermeld.
Het viel me ook op dat daar later niets meer werd van vermeld (Radio1 noch op VRT)

Hanne 4 april 2005 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Op de site van De Standaard (1/4/2005) staat dan weer:

In elk geval geen aprilvis, zo lijkt het toch.

Mij lijkt het een politiek correcte aprilvis.

Dinooke 4 april 2005 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Mij lijkt het een politiek correcte aprilvis.

ROTTE vis als ge het mij vraagt! ;-)

1handclapping 4 april 2005 19:18

Rotte vis ?
Wie ?
Verbeke ?

Ne Vb'er die ne negationist voor rotte vis uitmaakt ter gelegenheid van 1 april ?

omaplop 4 april 2005 22:21

Het was weer eventjes te stil: er moet weer iets nieuws uit de bus komen: misschien een volgende dreigbrief???

Waar blijft de dirigent??

Menapius 4 april 2005 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Het was weer eventjes te stil: er moet weer iets nieuws uit de bus komen: misschien een volgende dreigbrief???

Waar blijft de dirigent??

Noel Slangen is met vakantie... ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be