Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Godfried Daneels for pope (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32022)

Piet Hein 6 april 2005 10:02

Godfried Daneels for pope

garfield 6 april 2005 17:20

Daneels is een compromisfiguur , hij is noch echt conservatief maar progressief kan je hem nu ook niet noemen. :-) .

Daneels zal enkel op het voorplan treden als er géén consensus is tss verschillende grote kandidaten ( zuidamerikaan , italiaan ). dan maakt hij een kans.

Hij zal een goed communicator zijn en luisteraar . Maar ik denk dat hij weinig gezag uitstraalt .

Tantist 9 april 2005 17:11

Ik vind het een beetje chauvinistisch om een Vlaamse figuur zo op te steken als kandidaat. Bij buitenlandse bookmakers komt hij niet bij de top 3. Maar ja, wat weten die bookmakers daar nu van?

Andro 9 april 2005 17:23

Ik moet god zijn frieten niet hebben...

PAJOT 9 april 2005 18:05

Voor Danneels heb ik geen respect meer sinds zijn uitlating "Vlaams Blokleden zijn wilden"

Deze man is een waterdrager van het regime en een leugenaar.

Percalion 10 april 2005 17:48

Citaat:

Liever wolf in 't bos dan vette hond de keten om de hals.
Lijkt me anders behoorlijk wild.

Raf 10 april 2005 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Voor Danneels heb ik geen respect meer sinds zijn uitlating "Vlaams Blokleden zijn wilden"

Sindsdien ben ik hem net gaan respecteren. Toch vind ik niet dat hij een goede paus zou zijn. Ik hoop op een oerconservatieve paus (= genadeslag voor het katholicisme in Europa).

Guderian 10 april 2005 19:18

Danneels is idd een politiek-correcte mossel die zijn katholieke kerk in z'n land heeft laten kapot gaan door niet op te treden tegen de linkse basisgroepen. Overal waar de Kerk er niet in slaagde die progressieven hun invloed te ontnemen, stelt men een leegloop vast. Waar zeer conservatieve geestelijken actief zijn, zit er doorgaans veel meer volk, zowel in Europa als erbuiten.

an1959 10 april 2005 19:21

godfried Daneels for pope.

En waarom niet???Misschien niet vooruitstrevend genoeg in Belgie,maar op wereldvlak,ook wat de talenkennis betreft,zal het er wel gaan zeker???Natuurlijk is dit niet waar volgens de fanatieke kardinaal Ratzinger en collegas,maar daarom was Jan I ook geen lang leven beschoren.
Enfin,we zul:-olen wel zien...Nog een beetje geduld.
an

Vlaanderen Boven 10 april 2005 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Danneels is idd een politiek-correcte mossel die zijn katholieke kerk in z'n land heeft laten kapot gaan door niet op te treden tegen de linkse basisgroepen. Overal waar de Kerk er niet in slaagde die progressieven hun invloed te ontnemen, stelt men een leegloop vast. Waar zeer conservatieve geestelijken actief zijn, zit er doorgaans veel meer volk, zowel in Europa als erbuiten.

Je verwart oorzaak met gevolg.

Phrea|K 10 april 2005 20:37

Het doet er niet toe wie er Paus wordt. De Kerk slaagt er niet in om weer aansluiting te vinden bij de leefwereld vd moderne Westerling en zal daar de prijs voor betalen.

Op zich lijkt Danneels me best een schappelijke tiep, niet al te extremistisch.

Andro 10 april 2005 20:55

[font=Arial]Overzicht van minder fraaie gebeurtenissen in de pauselijke geschiedenis.[/font]

Pauselijke weetjes

Leuk om te lezen.

Raf 10 april 2005 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
[font=Arial]Overzicht van minder fraaie gebeurtenissen in de pauselijke geschiedenis.[/font]

Pauselijke weetjes

Leuk om te lezen.

:lol:

't Is me een mooie bende bij elkaar, die katholieken... moorden, plunderen, verkrachten, pedofilie, corruptie, ontrouw, ... En dat wil anderen de les komen spellen over moraliteit! :evil:

Andro 10 april 2005 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
:lol:

't Is me een mooie bende bij elkaar, die katholieken... moorden, plunderen, verkrachten, pedofilie, corruptie, ontrouw, ... En dat wil anderen de les komen spellen over moraliteit! :evil:

Een scheinheilig machts-instituut is het, meer niet. :evil:

an1959 10 april 2005 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Je verwart oorzaak met gevolg.

Het is niet,omdat de kerk VOL zit,dat het ook actieve Kristenen(zoals Kristus,die zijn leven heeft gegeven,omdat hij de schijnheiligheid van sommigen aan de kaak stelde en daarom moest verdwijnen(als gevolg van de oorzaak:hij
legde de schijn bloot)Het is DANK zij de basisgroepen,dat er nog leven en inzet is,ten bate van de medemens,maar ze daarom allemaal LINKS noemen,lijkt me toch wat al te gortig.Zich inzetten voor Rechtvaardigheid,ongeacht welke prijs men er voor moet betalen,zelfs met de dood,is nog steeds CHISTELIJK,of niet soms???
An

stab 10 april 2005 22:49

Hopelijk wordt het niet Danneels. Zijn verkiezing zou m.i. een opstoot van Belgicisme/belgitude met zich meebrengen.
Bepaald niet iets waar ik als separatist naar uitkijk.

big bad wolf 11 april 2005 01:38

tja, wat is een goede of slechte paus?

als hij zich overal mee bemoeid wordt ie als ambetanterik bestempeld, blijft ie in zijn kot wordt ie lamzak genoemd, zegt ie dat homofilie een zonde is, is ie te conservatief, zegt ie dat condoomgebruik moet worden aangemoedigd is ie te progressief..

oftewel: iedereen heeft zijn voor- en tegenstanders

Wolfgang Meister 11 april 2005 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968

Pauselijke weetjes

Leuk om te lezen.

Waarschuwing aan iedereen: ik verleen geen toestemming om mijn naam te gebruiken (misbruiken) in jullie aftiteling. "Wolfgang Meister" is immers een bij SABAM erkend en beschermd pseudoniem! Als ik wil treed ik hier tegen op en zal dit jullie een forse duit kosten plus de ontmaskering van jullie ware identiteit op politiebevel!

ingenious 11 april 2005 02:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Waarschuwing aan iedereen: ik verleen geen toestemming om mijn naam te gebruiken (misbruiken) in jullie aftiteling. "Wolfgang Meister" is immers een bij SABAM erkend en beschermd pseudoniem! Als ik wil treed ik hier tegen op en zal dit jullie een forse duit kosten plus de ontmaskering van jullie ware identiteit op politiebevel!

ok, dit is de druppel, ik heb mijn handtekening ook aangepast.

Mitgard 11 april 2005 09:17

de hysterische dweperij met dat semitische vergif, nl. het christendom, is typerend voor domme volkeren.
ik ben blij dat ge gemakkelijker een speld in een hooiberg kon vinden, dan een vlaamse pelgrim in rome. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be