Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gemeentebelastingen fors verhoogd ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32024)

Geertje 6 april 2005 11:14

Gemeentebelastingen fors verhoogd !

De gevolgen van het wanbeleid met alles gratis komen nu te voorschijn. De gemeentebelastingen zijn fors verhoogd. Met dank aan Steve Gratis die daar een stevige hand in heeft. En onze Guy zal weer komen beweren dat de belastingen verlaagd zijn, na zijn leugens over 200.000 jobs kan dit er nog bij.

Hoe lang nog gaan de huidige knoeiende machtshebbers de toekomst van het land op de helling zetten ?

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ing/index.html

Herr Flick 6 april 2005 11:15

Hebben de burgers nog geld genoeg om belastingen te betalen...

Troost u hoe meer ze die verhogen, hoe dichter ge bij een mogelijke revolutie staat... ;-)

maddox 6 april 2005 14:47

Als Deheane de gemeentelasten van Vilvoorde niet met 2% had verhoogd had ik voor 1 keer een belastingsbrief kleiner dan een maandloon.

En ja de belastingen zijn verlaagd. de 2 hoogste schalen zijn er niet meer. Nu niet dat een "gewone" burger daar iets van merkt, maar voor de grootverdieners,zoals ministers is het een voelbaar verschil.

Pol 6 april 2005 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Als Deheane de gemeentelasten van Vilvoorde niet met 2% had verhoogd had ik voor 1 keer een belastingsbrief kleiner dan een maandloon.

En ja de belastingen zijn verlaagd. de 2 hoogste schalen zijn er niet meer. Nu niet dat een "gewone" burger daar iets van merkt, maar voor de grootverdieners,zoals ministers is het een voelbaar verschil.

Denk dat het inderdaad enkel de groep grootverdieners zoals superoplichters-managers van de slag Coene en liberale eigenbelang-politici die voordeel halen uit de VLD-belastingsverlagingsdiscours. Enkel zij kunnen volop profiteren van de Paarsgroene afschaffing van de twee hoogste belastingsschalen. Dat moest ook direct in 2000 gebeuren, zodat deze groep supergrootverdieners jaarlijks kunnen pronken met een extra budget tot één miljoen Euro belastingsvermindering (enkelen zelfs nog meer). Het schandalige daaraan is dat terzelfdertijd werd bespaard op het deel van de bevolking, dat moeilijk rond kan komen en de meesten daarvan zijn zelf niet verantwoordelijk voor hun ziekte, ongeluk, geldproblemen.

Buiten die door Paarsgroen gesponsorde elite-groep, komen al de rest bekaaid af van de voorgestelde belastingsverlaging. De belastingsdruk is gestegen ! Dus de ferme cadeau aan de superrijken wordt betaald door al de rest ! Niet alleen zijn accijnzen en belasting op verbruiksgoederen gestegen, maar de verlaging ging ook ten koste van provincies en gemeenten, die dus hogere belastingen moeten heffen om hun nog toegenomen lasten te kunnen bekostigen. En dan zeggen dat het vertrouwen in de politiek is afgenomen. Hoe zou dat komen. De niveaus waar ze nog vat op hadden worden nu ook al ongeloofwaardig gemaakt. De verhoging van de politieke weddes doet daar ook al geen goed aan, omdat dit zeker geen garantie is op betere dienstverlening.

ancapa 6 april 2005 16:51

ik kijk al uit naar de zoveelste persconferentie van Guynokkio ! beniewd welke smoes hij nu weer gaat uitvinden... tijd dat deze kloteregering haar conclusies trekt !

Grellig 6 april 2005 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ik kijk al uit naar de zoveelste persconferentie van Guynokkio ! beniewd welke smoes hij nu weer gaat uitvinden... tijd dat deze kloteregering haar conclusies trekt !

Troost U,hij zal misschien wel weer ne keer een salto maken met zijn wagen.Telkens,in cruciale tijden,komt hij met gekke zaken op de proppen.

Eerst gaat hij overkop vlak voor DHL.
En nu vlak voor BHV heeft hij hartproblemen.

Vindt dat nogal raar allemaal.

Pol 6 april 2005 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Troost U,hij zal misschien wel weer ne keer een salto maken met zijn wagen.Telkens,in cruciale tijden,komt hij met gekke zaken op de proppen.

Eerst gaat hij overkop vlak voor DHL.
En nu vlak voor BHV heeft hij hartproblemen.

Vindt dat nogal raar allemaal.

Zijn fietsongeval had ook al iets van dat. Als oude rat en met zijn kinderlijke ambitie weet je nooit. Ook in zijn aankondigingen of TV-optredens zoals ge wilt, weet ge nooit wat ge ervan moet geloven of dat er een verborgen element achter zit. Rechtstreekse confrontatie of debat zie je ook bij hem niet meer sedert hij premier is geworden.

uwagan 6 april 2005 17:06

Belastingsverlaging mijn kl@ten. Verleden week mijn belastingsbrief gekregen. Plotseling hebben ze mijn kadastraal inkomen met 50% verhoogd. En ik ken nog iemand wiens KI ferm verhoogd is. Dat gaat mij dit jaar nog eens een pak meer grondbelastingen kostten.

Don Quichote 6 april 2005 17:22

Belastingen verhogen?
Het zal nog toenemen.
De werkende mensen leven op te grote voet.
Zeker in het noorden.

Grellig 6 april 2005 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Belastingsverlaging mijn kl@ten. Verleden week mijn belastingsbrief gekregen. Plotseling hebben ze mijn kadastraal inkomen met 50% verhoogd. En ik ken nog iemand wiens KI ferm verhoogd is. Dat gaat mij dit jaar nog eens een pak meer grondbelastingen kostten.

50% verhoogd????

Bob 6 april 2005 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Belastingen verhogen?
Het zal nog toenemen.
De werkende mensen leven op te grote voet.
Zeker in het noorden.

Als de werkende mens op te grote voet leeft, zal dit wel gebeuren met hetgeen hij overhoud, na belastingen.
Het probleem is dat er teveel niet werkende mensen door de gemeenschap moeten onderhouden worden (en dat er dan nog een paar pipo's van politiekers tussenlopen, die iedereen wijsmaken dat alles gratis is).

ago 6 april 2005 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uwagan

[font=Times New Roman][size=3]Bij ons is hij met +-30% gestegen sinds de vld aan de macht is![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ook de opcentiemen zijn heel hoog![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]En nu spreken ze er zelf over om de paar gemeenten die hun gemeentebelasting laag(of onbestaande) houden te straffen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Mooi regering![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Sinds we zogezegd minder belastingen gingen betalen moet ik ieder jaar meer achter dragen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Hoop echt dat in 2006 de afrekening komt![/size][/font]

bartje 6 april 2005 19:20

Hier zijn de opcentiemen bijzonder laag en ook de personenbelasting behoort tot de laagste... en hier is er een VLD bewind; nog nooit zijn de belastingen hier verhoogd sinds de VLD het beleid heeft, integendeel!

Bob 6 april 2005 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Hier zijn de opcentiemen bijzonder laag en ook de personenbelasting behoort tot de laagste... en hier is er een VLD bewind; nog nooit zijn de belastingen hier verhoogd sinds de VLD het beleid heeft, integendeel!

Woon ook in een gemeente met ne vld-burgermeester. Zowel de personenbelasting, als de opcentiemen behoren er wel tot de hogere klasse, en vooral de opcentiemen zijn recentelijke duchtig verhoogt.
Trouwens woon in een land met een vld-premier. En de belastingen zijn er zowat de hoogste ter wereld.

Erw 6 april 2005 19:53

Citaat:

Wel, zoals gezegd door ago, geniet er van nu het nog kan. De VLD partijtop daagt spoedig op om uw lokale politici een flinke veeg uit de pan te geven.
In Deurle, Sint Martens Latem zijn de belastingen ook laag. Als je door de straten rijdt: zeer luxueuze coté. Ze verdienen daar zoveel dat de gemeente niet veel opcentiemen van doen heeft. Fameuze prestatie van die lokale politici daar. Je moet het maar kunnen, zoveel rijken in de gemeente hebben.

bartje 6 april 2005 19:59

Het is hier niets van luxueus gedoe of iets, maar gewoon door een goed beleid kunnen die belastingen laag gehouden worden, ook de werkloosheid is hier enorm laag (maar 1 % want ik toch wel héél mooi vind zu)

En wat de VLD top betreft, die hebben zich niet te moeien met het gemeentelijk bestuur anders zou je hier iets gaan meemaken denk ik!

ago 7 april 2005 09:10

Citaat:

Het is hier niets van luxueus gedoe of iets, maar gewoon door een goed beleid kunnen die belastingen laag gehouden worden, ook de werkloosheid is hier enorm laag (maar 1 % want ik toch wel héél mooi vind zu)

En wat de VLD top betreft, die hebben zich niet te moeien met het gemeentelijk bestuur anders zou je hier iets gaan meemaken denk ik!

[font=Times New Roman][size=3]Weet je wat ze bij ons doen!(de vld aan de macht he)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Gemeente arbeiders die jaren dienst hebben worden ontslaan(met de belofte om terug in dienst te worden genomen) om dan enkele maanden te doppen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ken er zelf die 18 jaar dienst hebben![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dan worden ze terug aangenomen(zijn wel hun anciënniteit kwijt)en moet de federale regering een deel van hun sociale lasten dragen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Om terug een paar maanden te doppen ze spreken ervan dat ze over 2 a 3jaar ongeveer 6 maanden moeten doppen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Wat een mooi voorbeeld van beleid he![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar pronken met grootschalige verfraaiing projecten kunnen ze wel![/size][/font]

voicelesscharlie 7 april 2005 10:30

Citaat:

In gemeenten met de VLD in het bestuur zijn de gemeentebelasting en de opcentiemen ook omhoog gegaan.VRHFSTDT heeft gewoon de aap doorgespeeld.

Den Bal 7 april 2005 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De gevolgen van het wanbeleid met alles gratis komen nu te voorschijn. De gemeentebelastingen zijn fors verhoogd. Met dank aan Steve Gratis die daar een stevige hand in heeft. En onze Guy zal weer komen beweren dat de belastingen verlaagd zijn, na zijn leugens over 200.000 jobs kan dit er nog bij.

Hoe lang nog gaan de huidige knoeiende machtshebbers de toekomst van het land op de helling zetten ?

Nog een oorzaak van het verhoging is de liberalisering van de energiemarkt. In een gemengde intercommunale kreeg de gemeente een stuk van de koek. Vandaag niet meer. De "Elia-heffing" kan deze vermindering van inkomsten niet genoeg opvangen. Komt daarbij dat de politiehervorming handen vol geld kost. De reden dat dit nu pas doorkomt is doordat het voeger opgevangen werd door de verkoop van de TV-distributienetten aan Telenet.

Pol 7 april 2005 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje

Belastingen zijn inderdaad verlaagd voor de 5 % of minder superrijken, die al sedert 2000 ten volle kunnen genieten van de 10 % cadeau door de afschaffing van de hoogste belastingsschalen. Als we daar nog de afgeleide personenbelasting van gemeenten bijrekenen, komen die gasten misschien al aan 15 % jaarlijkse winst uit de belastingsverlaging. Als we daar bedragen op zetten moeten we voor die elite als Coene en consoorten toch denken aan jaarlijks een extra sportcar, zwembad of dergelijke. Nu we weten dat de belastingsdruk globaal is gestegen, weten we ook wie voor die Paarsgroene afschaffing van de hoogste belastingschalen moet opdraaien, en dat elk jaar !.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be