stephen- |
7 april 2005 20:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Je hebt hier inderdaad een punt. Ikzelf erger me ook dood aan de gigantische domheid van sommige mensen: het lijkt er zelfs op dat sommige mensen dom willen zijn. Na die ongevallen met die overwegen wordt er plots van alle kanten geroepen dat de overwegen veiliger moeten zijn en dat het toch godgeklaagd is en ach en wee... Maar, als de mensen hun verstand eens zouden gebruiken en er rekening mee houden dat "rood licht + belletje + slagboom = blijven staan", dan zouden er niet zo'n ongevallen gebeuren. Ach, wie ben ik?
|
Ik ga met je akkoord als je zegt dat het dom is te zeggen dat overwegen veiliger moeten gemaakt worden, want ze zijn veilig. Een rood licht is een rood licht. Punt.
Maar wat er enkele maanden geleden in Diepenbeek gebeurd is kan ik enigzins wel begrijpen. Zelf woonde ik (nog tot vorig jaar) amper 20 meter van die bewuste overgang. Gemiddeld kwam daar wel een trein om het half uur voorbij, dag en nacht, wat natuurlijk nog niet betekent dat je tussen de slagbomen mag gaan.
Maar op dat moment stond er net een trein stil vlak aan de overgang en in Diepenbeek was er een fuif, en dan zit je daar met een bende jongeren in zo'n auto minutenlang te wachten voor die overgang. Natuurlijk is het achteraf makkelijk om zeggen dat ze het eigenlijk niet hadden mogen doen. Zelf kende ik ook één slachtoffer persoonlijk, waarmee ik absoluut niet mee wil zeggen dat ze niet in fout waren.
Ikzelf heb er nooit tussen geslalomd, ben ik ook niet van plan.
|