Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   tweederangsplaats voor Y Leterme...again.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32083)

rodeo 8 april 2005 12:18

tweederangsplaats voor Y Leterme...again....

Yves Leterme,

• CD&V, dus christen;
  • minister-president van het Vlaamse Gewest
krijgt een tweederangsplaats bij de begrafenis van paus JHII: de VIP plaatsen (helemaal vanvoor) zijn voor:
  • Koning Albert II en zijn vrouwkoningin Paola;
  • Guy Verhofstadt (VLD);
  • Didier Reynders (MR);
  • Herman De Croo (VLD);
  • A. Lizin (PS)
Yves krijgt dus een tweederangsplaats....

daarom:
regionaliseer de pausbezoeken! nu!

Turkje 8 april 2005 12:26

Ik vind het bijzonder straf dat iemand als een Didier Reynders per se mee moet naar dat soort "evenementen". Of zijn de liberalen plots verworden tot pilarenbijter-knuffelaars? :grin:

rodeo 8 april 2005 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik vind het bijzonder straf dat iemand als een Didier Reynders per se mee moet naar dat soort "evenementen". Of zijn de liberalen plots verworden tot pilarenbijter-knuffelaars? :grin:

dat is nu net het hilarische :D
liberalen en sossen mogen vanvoor zitten, onze super-tsjeef zit vanachter

Hans1 8 april 2005 12:52

En dat voor een "Katholieke" Splitser !

Patriot! 8 april 2005 13:03

Hoe durft die eigenlijk in de buurt van onze Vorst te komen?
En hoe durft die zich Christen te noemen? Omdat hij Jezus' uitspraak "Bemint uw naaste tot aan de taalgrens" zo mooi uitvoert?

Hans1 8 april 2005 13:05

Het Vaticaan voelt al de val van het flamingantisme naderen dus zetten ze hem al wat verder.;-)

Patriot! 8 april 2005 13:13

De Paus deed de communistische dictatuur in Polen al vallen, en geeft postuum nog een klap aan de Vlaams-nationale dictatuur in België. Voorwaar een heilig man: SANTO SUBITO!!

Coekie 8 april 2005 13:15

Net een christen als Yves Leterme zou de volgende uitspraak moeten kennen en waarderen: Ik ben niet waardig dat gij tot mij komt maar spreek en ik zal gezond worden.

Coekie

Seba 8 april 2005 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De Paus deed de communistische dictatuur in Polen al vallen, en geeft postuum nog een klap aan de Vlaams-nationale dictatuur in België. Voorwaar een heilig man: SANTO SUBITO!!

k neem aan u voor een unitair Italië bent, zonder Vaticaanstad?

Turkje 8 april 2005 14:06

Citaat:

Les fundamentalistes se reconaissent.

Jozef Ostyn 8 april 2005 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het Vaticaan voelt al de val van het flamingantisme naderen dus zetten ze hem al wat verder.;-)

En waar zat de BUB-delegatie?

Hans1 8 april 2005 14:26

Onze Vorst was er. Dat is al meer dan genoeg.

De schoofzak 8 april 2005 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Yves Leterme,
  • CD&V, dus christen;
  • minister-president van het Vlaamse Gewest
krijgt een tweederangsplaats bij de begrafenis van paus JHII: de VIP plaatsen (helemaal vanvoor) zijn voor:
  • Koning Albert II en zijn vrouwkoningin Paola;
  • Guy Verhofstadt (VLD);
  • Didier Reynders (MR);
  • Herman De Croo (VLD);
  • A. Lizin (PS)
Yves krijgt dus een tweederangsplaats....

daarom:
regionaliseer de pausbezoeken! nu!

Er is momenteel geen paus. Er is derhalve ook geen pausbezoek. Juiste woordkeuze en een beetje logika helpen bij een fatsoenlijke kommunikatie.

Er is inderdaad toch wel een probleemke: vier Franstaligen tegenover twee Vlamingen ... (met veel goede wil, want De Kroo is eigenlijk minstens een halve Waal, die zelfs zijn paard liefst in het Frans toespreekt.)

Jazeker 8 april 2005 16:56

Citaat:

En dat voor een "Katholieke" Splitser !

Dat is omdat in jouw fascistoïde belgenkring Vlamingen altijd op de tweede plaats komen als de untermenschen onder de Nazi's.

Jazeker 8 april 2005 16:57

Citaat:

Onze Vorst was er. Dat is al meer dan genoeg.

Ja... de enige niet-verkozene, he

bartje 8 april 2005 17:15

Citaat:

Dat wel het communisme heeft hij laten vallen maar om hem nu heilig te verklaren??????
Zijn extreme homohaat.....

rodeo 8 april 2005 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Er is momenteel geen paus. Er is derhalve ook geen pausbezoek. Juiste woordkeuze en een beetje logika helpen bij een fatsoenlijke kommunikatie.

Er is inderdaad toch wel een probleemke: vier Franstaligen tegenover twee Vlamingen ... (met veel goede wil, want De Kroo is eigenlijk minstens een halve Waal, die zelfs zijn paard liefst in het Frans toespreekt.)

Doet me aan het volgende denken:
"de vier apostelen zijn de volgende drie: paulus en jacob"

PS: nooit de nieuwe spelling onder de knie gekregen?

Patriot! 8 april 2005 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dat wel het communisme heeft hij laten vallen maar om hem nu heilig te verklaren??????
Zijn extreme homohaat.....

1. Hij haatte de homo's niet, ook homo's maken deel uit van de Katholieke geloofsgemeenschap. Hij kantte zich enkel tegen het homohuwelijk.
2. Al ben je het niet eens met zijn standpunt daarover, wat ik kan begrijpen, dat blijft maar een detail tegenover de grote dingen die hij verwezenlijkt heeft: de val van de Muur en het Communisme, toenadering tussen de wereldreligies, jongeren bij het geloof betrekken,...

bartje 8 april 2005 18:11

Dat hij de val van het communisme en de muur verwezenlijkt heeft ben ik het volledig mee eens maar hij was een grote homohater, een homohater pur sang zoals je het zou kunnen zeggen en dat was enorm kwetsend voor de Christelijke homo's. De zaken die hij over homo's gezegd heeft waren bijwijlen ongehoord!

fernand 8 april 2005 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dat hij de val van het communisme en de muur verwezenlijkt heeft ben ik het volledig mee eens maar hij was een grote homohater, een homohater pur sang zoals je het zou kunnen zeggen en dat was enorm kwetsend voor de Christelijke homo's. De zaken die hij over homo's gezegd heeft waren bijwijlen ongehoord!

Tja, wanneer een mens zijn gedacht niet meer mag zeggen he? Dat noemt men dan de zogeheten tolerantie!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be