Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Bub zal nóóit 30% halen. Zelfs de kiesdrempel wordt nipt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32143)

vercetti 10 april 2005 10:51

Bub zal nóóit 30% halen. Zelfs de kiesdrempel wordt nipt.

Naar aanleiding van deze quote:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De B.U.B. met media-aandacht haalt met alle gemak de kiesdrempel. Daarna zal ze nog gunstig evolueren en misschien zelfs 30% bereiken binnen 5 tot 10 jaar.

Ik heb hier serieus mijn bedenkingen bij. Als de Bub zijn standpunten op dezelfde manier verkondigt in de media als op dit forum hier, halen ze met moeite de kiesdrempel.
Bv. Het blind nazificeren van alles wat Vlaams-Nationalistisch is. Het afbreken van de Ijzertoren omdat dat Vlaams (en dus niet belgisch is). De blinde vereering van een massamoordenaar als Leopold II. Terug naar unitarisme, meer macht voor de koning, enz. (Als jullie nog meer van zo'n standpunten weten post ze dan.(

Als de Bub met zo'n punten 30% haalt met hulp van de media ben ik een aap.

la_Principessa 10 april 2005 11:08

"Bub zal nóóit 30% halen. Zelfs de kiesdrempel wordt nipt."

Euh... duh?

Patriot! 10 april 2005 11:40

Haa onze VB-slavin is er ook bij zie ik!

Nello 10 april 2005 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Naar aanleiding van deze quote:

Ik heb hier serieus mijn bedenkingen bij. Als de Bub zijn standpunten op dezelfde manier verkondigt in de media als op dit forum hier, halen ze met moeite de kiesdrempel.
Bv. Het blind nazificeren van alles wat Vlaams-Nationalistisch is. Het afbreken van de Ijzertoren omdat dat Vlaams (en dus niet belgisch is). De blinde vereering van een massamoordenaar als Leopold II. Terug naar unitarisme, meer macht voor de koning, enz. (Als jullie nog meer van zo'n standpunten weten post ze dan.(

Dit forum is niet de grote wereld hé...

Nergens in ons programma - en verbeter me als ik het fout heb - staat dat de koning meer macht moet hebben. het blind nazificeren van wat Vlaams-Nationalistisch is... tja, geen rook zonder vuur? alleszins, wij bestrijden het vlaams-nationalisme nu eenmaal. Dit verwijt doet me trouwens denken aan het blind veroordelen van ieder vreemdeling (liefst van noord-afrikaanse origine) tot dief...

De blinde vereering van Leopold II dan, staat evenmin in ons programma, echter, de bevolking kiest hem wel bij de elf publieksfavorieten voor de verkiezing van de grootste Belg...

Terug naar het unitarisme is een wens van velen (aldus enkele studies en peilingen)

Ik zie dus eigenlijk nergens het probleem, maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die blind zijn voor de realiteit, en zich laten leiden door waanideeen. Deze mensen bevinden zich gelukkig niet in BUBrangen...

zorroaster 10 april 2005 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Terug naar het unitarisme is een wens van velen (aldus enkele studies en peilingen)

Ik zie dus eigenlijk nergens het probleem, maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die blind zijn voor de realiteit, en zich laten leiden door waanideeen. Deze mensen bevinden zich gelukkig niet in BUBrangen...

Ah, daar is weer die befaamde "zwijgende meerderheid voor een unitair België" die zich tijdens de verkiezingen telkenmale van stembiljet vergist en alleen in studies blijven opduiken.

De rest, door u geëtikkeerd als dwazen met hun waanideeën, bedoel je daar die 99,99% van het Belgische kiezerskorps mee die niét voor een unitaire partij stemden?

Nello 10 april 2005 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ah, daar is weer die befaamde "zwijgende meerderheid voor een unitair België" die zich tijdens de verkiezingen telkenmale van stembiljet vergist en alleen in studies blijven opduiken.

De rest, door u geëtikkeerd als dwazen met hun waanideeën, bedoel je daar die 99,99% van het Belgische kiezerskorps mee die niét voor een unitaire partij stemden?

Ik spreek nergens over dwazen, maar het illustreert inderdaad beter wat ik bedoel. De 4 procent separatisten.

Verder heb je nog een massa misleide mensen, die niet van ons bestaan afweten, omwille van het niet naleven van artikel 23 van het mediadecreet door de VRT.

Hans1 10 april 2005 23:17

Zeg nooit "nooit" in de politiek...

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij Nello.

groene flamingant 11 april 2005 00:21

Ivm deze discussie enkele toepasselijke gezegdes:

'Hoogmoed komt voor de val'.
Alhoewel de BUB qua opiniepeilingen én verkiezingsuitslagen gewoonweg nergens staat (lees: met moeite het ledenaantal van de gemiddelde partij benadert), is de partij overtuigd van een gigantisch stemmenpotentieel én de onvermijdelijke val van de politieke tegenstander (die er nochtans elke verkiezing met rasse schreden op vooruit gaat!). Alhoewel van een échte val (zoals in het gezegde) natuurlijk geen sprake kan zijn (je kan immers onmogelijk lager vallen dan 0.05% = het absolute politieke niets- wat ongeveer gelijk staat met de blote aardkorst) is elke hoop op de minste vooruitgang ongegrond gezien de nu al onbegrensde hoogmoed. Een normale partij zou zich de vraag stellen waaróm men blijft steken in de eeuwige "Vlaamse klei" (of is het de Waals-Brabantse leemgrond?) zijnde: 0,000...% Bij de BUB is de mogelijkheid om het politieke niets in vraag te stellen overduidelijk compleet afwezig.

'Bescheidenheid siert'.
- Korte evaluatie van het begrip 'bescheidenheid' bij de BUB: niet aanwezig.
- Aanvullende commentaar: Betreffend begrip is vermoedelijk niet bij de partij bekend.

Bobke 11 april 2005 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti

De kans dat u als aap door het leven moet is wel hééééél klein.:lol:

Bobke 11 april 2005 00:52

Citaat:

Ik spreek nergens over dwazen, maar het illustreert inderdaad beter wat ik bedoel. De 4 procent separatisten.

Verder heb je nog een massa misleide mensen, die niet van ons bestaan afweten, omwille van het niet naleven van artikel 23 van het mediadecreet door de VRT.

Ik was helemaal geen separatist maar sinds ik de BUB leerde kennen begin ik het wel te worden. Gelukkig komen jullie niet in de media, dat zou rampzalig voor Belgie zijn.

Stubaf. 11 april 2005 02:46

[quote=Nello]Dit forum is niet de grote wereld hé...

Zeker van? HänSS doet in ieder geval niets anders dan hier posten, als "voorzitter" van een partij is dat wel vrij zielig. En dan heb ik het nog niet over jouw dozijn mottige websites, laat staan over het feit dat de BUB alleen virtueel bestaat en in stand wordt gehouden door 3 man. Over "de grote wereld", tja, daar gaan we niet over beginnen ... ik ben alvast jouw fiasco met Johanna Cos niet vergeten :-D

stab 11 april 2005 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik was helemaal geen separatist maar sinds ik de BUB leerde kennen begin ik het wel te worden. Gelukkig komen jullie niet in de media, dat zou rampzalig voor Belgie zijn.

Tiens, zo had ik het nog niet bekeken.
Mss is het best mogelijk dat wanneer blubbers hun ideeën via media zouden verspreiden dit een omgekeerde reactie zou teweeg brengen..

zorroaster 11 april 2005 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
ik ben alvast jouw fiasco met Johanna Cos niet vergeten :-D

Wat was dat voor een fiasco? Komt er nog een verlengstuk aan de BUB-kalvarietocht..

zorroaster 11 april 2005 10:13

Citaat:

Jullie komen voor de tweede keer op en jullie stemmentotaal neemt amper toe (alleen door in een groter gebied op te komen stijgt het). In dat geval moet het toch duidelijk zijn dat jullie er niet in slagen die 96% niet-separatisten aan te spreken die volgens jullie toch allemaal op de BUB zitten te wachten?

lievendr 11 april 2005 10:48

Citaat:

welke ? ze zullen op internet toch wel te vinden zijn hé

Patriot! 11 april 2005 10:59

"Uit onderzoeken sinds 1975 blijkt volgens Lieven Dewinter (UCL) een gestage toename van de identificatie van de Vlaming met België. Sinds 1986 wordt de gehechtheid aan Vlaamse Gewest zelfs voorbijgestoken door een identificatie met België. In 1999 identificeerde zich 56,9 procent in de eerste plaats met België, 27,3 procent met het Vlaamse Gewest, 13,5 procent met de gemeente en 2,1 procent met de provincie. Het Belgisch beslissingniveau wordt als het meest geschikt bevonden voor de beleidsdomeinen gerecht, werkloosheid, pensioenen, ziekenzorg en veiligheid. Vlaanderen komt enkel als eerste uit de bus voor onderwijs, Europa voor milieu en onderzoek."

De Standaard van 30/10/2002

lievendr 11 april 2005 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
"Uit onderzoeken sinds 1975 blijkt volgens Lieven Dewinter (UCL) een gestage toename van de identificatie van de Vlaming met België. Sinds 1986 wordt de gehechtheid aan Vlaamse Gewest zelfs voorbijgestoken door een identificatie met België. In 1999 identificeerde zich 56,9 procent in de eerste plaats met België, 27,3 procent met het Vlaamse Gewest, 13,5 procent met de gemeente en 2,1 procent met de provincie. Het Belgisch beslissingniveau wordt als het meest geschikt bevonden voor de beleidsdomeinen gerecht, werkloosheid, pensioenen, ziekenzorg en veiligheid. Vlaanderen komt enkel als eerste uit de bus voor onderwijs, Europa voor milieu en onderzoek."

De Standaard van 30/10/2002

die zijn ook nu nog belgisch hé.
economie, tewerkstelling, verkeer, wat daarmee?
de bub wil nl. alles unitair maken, niet?

Hans1 11 april 2005 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke

Dat verhaaltje kennen we. Ik veronderstel dan ook dat u niets heeft tegen mediatoegang voor de B.U.B.?

Luddo 11 april 2005 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat verhaaltje kennen we. Ik veronderstel dan ook dat u niets heeft tegen mediatoegang voor de B.U.B.?

Ik ben alvast voorstander van een UNITAIR Balgië! Een Balgië:
- Zonder faciliteiten
- zonder pariteiten
- zonder dubbele meerderheden
- zonder grendels
- waar een Vlaamse stem evenveel waard is dan een Waalse stem
- waar niemand profiteert van de werkkracht en zuinigheid van de andere
- waar echte democratie wordt toegepast
- en zo kan ik nog wel uuuuuren doorgaan!

Patriot! 11 april 2005 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik ben alvast voorstander van een UNITAIR Balgië! Een Balgië:
- Zonder faciliteiten
- zonder pariteiten
- zonder dubbele meerderheden
- zonder grendels
- waar een Vlaamse stem evenveel waard is dan een Waalse stem
- waar niemand profiteert van de werkkracht en zuinigheid van de andere
- waar echte democratie wordt toegepast
- en zo kan ik nog wel uuuuuren doorgaan!

Gelieve BUB te stemmen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be