![]() |
Bub zal nóóit 30% halen. Zelfs de kiesdrempel wordt nipt.
Naar aanleiding van deze quote:
Citaat:
Bv. Het blind nazificeren van alles wat Vlaams-Nationalistisch is. Het afbreken van de Ijzertoren omdat dat Vlaams (en dus niet belgisch is). De blinde vereering van een massamoordenaar als Leopold II. Terug naar unitarisme, meer macht voor de koning, enz. (Als jullie nog meer van zo'n standpunten weten post ze dan.( Als de Bub met zo'n punten 30% haalt met hulp van de media ben ik een aap. |
"Bub zal nóóit 30% halen. Zelfs de kiesdrempel wordt nipt."
Euh... duh? |
Haa onze VB-slavin is er ook bij zie ik!
|
Citaat:
Nergens in ons programma - en verbeter me als ik het fout heb - staat dat de koning meer macht moet hebben. het blind nazificeren van wat Vlaams-Nationalistisch is... tja, geen rook zonder vuur? alleszins, wij bestrijden het vlaams-nationalisme nu eenmaal. Dit verwijt doet me trouwens denken aan het blind veroordelen van ieder vreemdeling (liefst van noord-afrikaanse origine) tot dief... De blinde vereering van Leopold II dan, staat evenmin in ons programma, echter, de bevolking kiest hem wel bij de elf publieksfavorieten voor de verkiezing van de grootste Belg... Terug naar het unitarisme is een wens van velen (aldus enkele studies en peilingen) Ik zie dus eigenlijk nergens het probleem, maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die blind zijn voor de realiteit, en zich laten leiden door waanideeen. Deze mensen bevinden zich gelukkig niet in BUBrangen... |
Citaat:
De rest, door u geëtikkeerd als dwazen met hun waanideeën, bedoel je daar die 99,99% van het Belgische kiezerskorps mee die niét voor een unitaire partij stemden? |
Citaat:
Verder heb je nog een massa misleide mensen, die niet van ons bestaan afweten, omwille van het niet naleven van artikel 23 van het mediadecreet door de VRT. |
Zeg nooit "nooit" in de politiek...
Voor de rest sluit ik me volledig aan bij Nello. |
Ivm deze discussie enkele toepasselijke gezegdes:
'Hoogmoed komt voor de val'. Alhoewel de BUB qua opiniepeilingen én verkiezingsuitslagen gewoonweg nergens staat (lees: met moeite het ledenaantal van de gemiddelde partij benadert), is de partij overtuigd van een gigantisch stemmenpotentieel én de onvermijdelijke val van de politieke tegenstander (die er nochtans elke verkiezing met rasse schreden op vooruit gaat!). Alhoewel van een échte val (zoals in het gezegde) natuurlijk geen sprake kan zijn (je kan immers onmogelijk lager vallen dan 0.05% = het absolute politieke niets- wat ongeveer gelijk staat met de blote aardkorst) is elke hoop op de minste vooruitgang ongegrond gezien de nu al onbegrensde hoogmoed. Een normale partij zou zich de vraag stellen waaróm men blijft steken in de eeuwige "Vlaamse klei" (of is het de Waals-Brabantse leemgrond?) zijnde: 0,000...% Bij de BUB is de mogelijkheid om het politieke niets in vraag te stellen overduidelijk compleet afwezig. 'Bescheidenheid siert'. - Korte evaluatie van het begrip 'bescheidenheid' bij de BUB: niet aanwezig. - Aanvullende commentaar: Betreffend begrip is vermoedelijk niet bij de partij bekend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=Nello]Dit forum is niet de grote wereld hé...
Zeker van? HänSS doet in ieder geval niets anders dan hier posten, als "voorzitter" van een partij is dat wel vrij zielig. En dan heb ik het nog niet over jouw dozijn mottige websites, laat staan over het feit dat de BUB alleen virtueel bestaat en in stand wordt gehouden door 3 man. Over "de grote wereld", tja, daar gaan we niet over beginnen ... ik ben alvast jouw fiasco met Johanna Cos niet vergeten :-D |
Citaat:
Mss is het best mogelijk dat wanneer blubbers hun ideeën via media zouden verspreiden dit een omgekeerde reactie zou teweeg brengen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"Uit onderzoeken sinds 1975 blijkt volgens Lieven Dewinter (UCL) een gestage toename van de identificatie van de Vlaming met België. Sinds 1986 wordt de gehechtheid aan Vlaamse Gewest zelfs voorbijgestoken door een identificatie met België. In 1999 identificeerde zich 56,9 procent in de eerste plaats met België, 27,3 procent met het Vlaamse Gewest, 13,5 procent met de gemeente en 2,1 procent met de provincie. Het Belgisch beslissingniveau wordt als het meest geschikt bevonden voor de beleidsdomeinen gerecht, werkloosheid, pensioenen, ziekenzorg en veiligheid. Vlaanderen komt enkel als eerste uit de bus voor onderwijs, Europa voor milieu en onderzoek."
De Standaard van 30/10/2002 |
Citaat:
economie, tewerkstelling, verkeer, wat daarmee? de bub wil nl. alles unitair maken, niet? |
Citaat:
|
Citaat:
- Zonder faciliteiten - zonder pariteiten - zonder dubbele meerderheden - zonder grendels - waar een Vlaamse stem evenveel waard is dan een Waalse stem - waar niemand profiteert van de werkkracht en zuinigheid van de andere - waar echte democratie wordt toegepast - en zo kan ik nog wel uuuuuren doorgaan! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be