![]() |
Belgie:een kunstmatig gedrocht
Kan iemand mij een voorbeeld geven van dingen die tipisch belgisch zijn?
|
Blijkbaar weet niemand er een:-)
|
De van Duitschen bloede afkomstige Saksen Coburgs?
|
Citaat:
Dat is overigens geen verassing als je ziet hoeveel belastingen we moeten betalen. :( |
Citaat:
|
zwart werken.
|
Citaat:
Culturen laten zich niet makkelijk definiëren met woorden. Zeg mij eens wat er typisch Vlaams is? |
Citaat:
|
Citaat:
Breugelkaas Bosbessentaart Breugelschilderijen Bokrijk Benoit Peter Belgische taalrechten Wil je ook nog een andere letter? |
Citaat:
Vlaamse frieten Vlaams bier Vlaamse chocolade Vlaamse gaai Verzuurd Vlaams Belang Vlaamse hutsepot |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is, of beter, er was een speciaal soort belgische architectuur die momenteel wat in de verdrukking komt : autowegen die in het midden van een veld stoppen, bruggen zonder weg erover, scheepsliften die niets vervoeren, een metro die ligt te roesten. Allemaal het gevolg van de "wafelijzerpolitiek", ook typisch belgisch.
|
Bosbessentaart
universeel Breugelschilderijen antwerps Bokrijk limburgs Belgische taalrechten brussels |
Citaat:
|
Frieten, Belgisch bier, Belgische chocolade, Belgisch witloof, Brusselse spruitjes, Magritte, Rubens, Atomium, Clijsters & Henin, de Belgen zelf, Katholicisme, het Koningshuis, de BUB ;), het wantrouwen tegen de overheid, meertaligheid, Jacques Brel, Urban Trad, dEUS, Arno, Starflam, Hooverphonic .... Kan nog uren doorgaan.
|
Citaat:
Kent u de paradox van de barbier van Sevilla? Een barbier had een uithangbord aan zijn zaak: ik scheer alleen mannen die zichzelf niet scheren. Waarop men hem vroeg: en scheert u zichzelf dan? Die vraag kunnen we ook aan de flaminganten stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be