Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   schandalige campagne sensoa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32291)

jan hyoens 15 april 2005 09:20

schandalige campagne sensoa

Gisteren kreeg ik van de vzw sensoa, die zich bezig houdt met preventie en bijstand rond geslachtsziekten en aids in het bijzonder, een brief in de bus.

Toen ik die opende kreeg ik al direct de vergedrukte zin in het oog: "Met aids moet je leren leven, of je nu wil of niet"!
Toen ik verder leesde werd mij de getuigenis van een zeker "Peter" als aidspatiënt. Zo te horen een echte sukkelaar (job kwijt, vrienden kwijt,... maar dankzij sensoa terug aan de beterhand. Volgens sensoa oa dankzij mij! Enfin toch als ik het hart op de juiste plaat draag! Later kreeg ik ook te horen dat door een bijdragen van 35 euro per maand ik het leven red van een aidspatient!
Met de achtergedachte dat als ik het niet doe...

Alle respect voor het werk van sensoa maar op zo'n manier geld ronselen, nee, dit gaat voor mij te ver!

Heeft iemand hetzelfde in zijn bus gekregen? En weet iemand waar ik klacht kan indienen tegen deze praktijken?

LeMmOnN 15 april 2005 09:34

Nix in de bus...

Maar ik moet ook nog steeds die bon voor die Spaarlamp ontvangen...

sebby 15 april 2005 09:55

Kleinzieligheid is weer troef. Ik zie niet in wat er fout is met deze advertentie, waarin verschilt ze van bvb. van een 11.11.11 actie met een hongerig negertje?

Supe®Staaf 15 april 2005 10:02

Vragen staat vrij, ontzeggen staat erbij.

Wie zich door dergelijke campagnes in zijn gat gebeten voelt, heeft waarschijnlijk geen gerust geweten. :-D

Bhairav 15 april 2005 10:03

Maar wel nog een gat.

jan hyoens 15 april 2005 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Kleinzieligheid is weer troef. Ik zie niet in wat er fout is met deze advertentie, waarin verschilt ze van bvb. van een 11.11.11 actie met een hongerig negertje?

Mag ik er u op wijzen dat het VB al jarenlang ageert tegen het opdringen van een schuldcomplex door extreem-linkse organisaties wat betreft ontwikkelingshulp! Het misbruiken van gevoelens voor geld te krijgen is not done!

jan hyoens 15 april 2005 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Vragen staat vrij, ontzeggen staat erbij.

Wie zich door dergelijke campagnes in zijn gat gebeten voelt, heeft waarschijnlijk geen gerust geweten. :-D

De manier waarop je het vraagt is in mijn ogen nog altijd belangrijk! En wees gerust ik heb een zuiver geweten (of moet je blindelings alle vragen van dergelijke organisties inwilligen om dat te hebben? Laat mij denken aan de aflaten van de kerk waar Erasmus zo tegen ageerde!)

Supe®Staaf 15 april 2005 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De manier waarop je het vraagt is in mijn ogen nog altijd belangrijk!

Waar vrijheid van meningsuiting heerst, vraag je om het even wat, op eender welke manier.

jan hyoens 15 april 2005 11:00

Citaat:

Waar vrijheid van meningsuiting heerst, vraag je om het even wat, op eender welke manier.

Dus als ik je een revolver onder je neus houd en je vriendelijk om je portefeuille en horloge vraag dan is dat volgens jou "vrijheid van meningsuiting"?

Supe®Staaf 15 april 2005 11:12

Citaat:

Dus als ik je een revolver onder je neus houd en je vriendelijk om je portefeuille en horloge vraag dan is dat volgens jou "vrijheid van meningsuiting"?

:roll:
Zal ik het verschil tussen woord en daad nogmaals uitleggen aan de hand van je eigen voorbeeld?

Een (bedel)brief schrijven is het uitdrukken van een mening.
Waar vrijheid van meningsuiting heerst, moet dit perfect kunnen.
Waar vrijheid van meningsuiting heerst, is het ook mogelijk om die mening (i.c. de bedelbrief) ongehoord of ongelezen naast je neer te leggen, zonder dat dit je verder enige schade toebrengt.
Waar vrijheid van meningsuiting heerst, is het ook mogelijk om een tegen-mening te formuleren, alweer zonder angst voor repressie, schade etc.
Dat lijkt mij in het geval van je brief dus geen probleem.

Wanneer jij me onder dwang van wapens verplicht om mijn geld af te geven, dan pleeg je een daad.
Ik heb dan geen mogelijkheid om je zonder schade te negeren.
Ik heb geen mogelijkheid om mijn opwerpingen te formuleren zonder gevaar voor fysiek letsel.
Ik heb géén keuze om al dan niet aan je vraag te voldoen.

Snap je het nu?
Ja?
Geen dank.
Graag gedaan.

jan hyoens 15 april 2005 11:58

Citaat:

:roll:
Zal ik het verschil tussen woord en daad nogmaals uitleggen aan de hand van je eigen voorbeeld?

Een (bedel)brief schrijven is het uitdrukken van een mening.
Waar vrijheid van meningsuiting heerst, moet dit perfect kunnen.
Waar vrijheid van meningsuiting heerst, is het ook mogelijk om die mening (i.c. de bedelbrief) ongehoord of ongelezen naast je neer te leggen, zonder dat dit je verder enige schade toebrengt.
Waar vrijheid van meningsuiting heerst, is het ook mogelijk om een tegen-mening te formuleren, alweer zonder angst voor repressie, schade etc.
Dat lijkt mij in het geval van je brief dus geen probleem.

Wanneer jij me onder dwang van wapens verplicht om mijn geld af te geven, dan pleeg je een daad.
Ik heb dan geen mogelijkheid om je zonder schade te negeren.
Ik heb geen mogelijkheid om mijn opwerpingen te formuleren zonder gevaar voor fysiek letsel.
Ik heb géén keuze om al dan niet aan je vraag te voldoen.

Snap je het nu?
Ja?
Geen dank.
Graag gedaan.

zeg fijne, misschien is het nog niet doorgedrongen dat jij hier juist hetzelfde aan het doen bent als ik, nl ageren tegen de vorm waarin een mening naar voren wordt gebracht! Ik tegen de manier waarop men een soort psychologische (ipv fysische) druk op de mensen legt om ze tot een daad te laten overgaan en jij op de manier waarop ik dit hier schrijft! iedereen blij?

Den Duisteren Duikboot 15 april 2005 12:06

Citaat:

zeg fijne, misschien is het nog niet doorgedrongen dat jij hier juist hetzelfde aan het doen bent als ik, nl ageren tegen de vorm waarin een mening naar voren wordt gebracht! Ik tegen de manier waarop men een soort psychologische (ipv fysische) druk op de mensen legt om ze tot een daad te laten overgaan en jij op de manier waarop ik dit hier schrijft! iedereen blij?

Als jij een psychologische druk waarneemt, komt die uit jezelf.

Judge 15 april 2005 12:08

Citaat:

Gisteren kreeg ik van de vzw sensoa, die zich bezig houdt met preventie en bijstand rond geslachtsziekten en aids in het bijzonder, een brief in de bus.

Toen ik die opende kreeg ik al direct de vergedrukte zin in het oog: "Met aids moet je leren leven, of je nu wil of niet"!
Toen ik verder leesde werd mij de getuigenis van een zeker "Peter" als aidspatiënt. Zo te horen een echte sukkelaar (job kwijt, vrienden kwijt,... maar dankzij sensoa terug aan de beterhand. Volgens sensoa oa dankzij mij! Enfin toch als ik het hart op de juiste plaat draag! Later kreeg ik ook te horen dat door een bijdragen van 35 euro per maand ik het leven red van een aidspatient!
Met de achtergedachte dat als ik het niet doe...

Alle respect voor het werk van sensoa maar op zo'n manier geld ronselen, nee, dit gaat voor mij te ver!

Heeft iemand hetzelfde in zijn bus gekregen? En weet iemand waar ik klacht kan indienen tegen deze praktijken?

Wat is er daar mis mee? Er worden toch geen leugens verteld.
Er wordt een netelige situatie uitgelegd.
Om de netelige situatie te verhelpen is er geld nodig.
Als u geld stort kunnen we de netelige situatie verhelpen.

jan hyoens 15 april 2005 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Als jij een psychologische druk waarneemt, komt die uit jezelf.

Als ik u een strontvlieg noem en jij bent verontwaardigd dan is dat een psychologische druk die uit jezelf komt!8)

jan hyoens 15 april 2005 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Wat is er daar mis mee? Er worden toch geen leugens verteld.
Er wordt een netelige situatie uitgelegd.
Om de netelige situatie te verhelpen is er geld nodig.
Als u geld stort kunnen we de netelige situatie verhelpen.

zucht! het is de manier waarop die me stoort! Jezes!

Turkje 15 april 2005 14:01

Maar als iemand klacht indient tegen de geprinte pamfletjes, cartoons, ... van het Vlaams Blok, waarin de arme blanke Vlaming wordt afgebeeld als slachtoffer van de vieze ouwe geile islamieten, dan is het kot te klein natuurlijk. Dat is plots het "einde van de democratie".

PurpleQueen 15 april 2005 14:07

Als iedereen nu is gewoon stopt met die domme klachten, dan is er geen probleem meer;-)

jan hyoens 15 april 2005 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Maar als iemand klacht indient tegen de geprinte pamfletjes, cartoons, ... van het Vlaams Blok, waarin de arme blanke Vlaming wordt afgebeeld als slachtoffer van de vieze ouwe geile islamieten, dan is het kot te klein natuurlijk. Dat is plots het "einde van de democratie".

Het staat iedereen vrij om klacht in te dienen! Zolang men niet de wetten moet aanpassen om bepaalde klachten ontvankelijk te maken heb ik daar geen bezwaren tegen! En zolang er een eerlijke rechter over oordeelt mag men een al dan niet positieve repons over verwachten! We leven nog altijd in een rechtstaat dacht ik?

jan hyoens 15 april 2005 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PurpleQueen
Als iedereen nu is gewoon stopt met die domme klachten, dan is er geen probleem meer;-)

schaf gans het justitiesysteem af en er bestaat dan officieel geen criminaliteit meer!

PurpleQueen 15 april 2005 14:12

Citaat:

schaf gans het justitiesysteem af en er bestaat dan officieel geen criminaliteit meer!

Sorry maar dat is een belachelijke reactie!

Djeezes, als een folderke u niet aanstaat, gooi het dan weg.
Hetzelfde met dingen vant Belang zoals iemand daarnet zei: stoort ge u daaraan: kijk er dan niet aan en gooi het weg.

Ik snap niet waarom mensen over de meest onnozele dingen problemen maken:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be