Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   België is geen democrarie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32324)

luc broes 16 april 2005 09:34

België is geen democrarie

Het Laatste Nieuws (26.02.05): “Als er geen oplossing komt voor B-H-V, kunnen de Vlaamse partijen nog altijd hun dreigement uitvoeren en gewoon hun meerderheid gebruiken in de Kamer.” Di Rupo: “Dat zou het einde van België betekenen”. Het Laatste Nieuws: “Dat zou democratie zijn, een meerderheid in het parlement.” Di Rupo: “Dan zal die democratie het einde van België zijn.”

Bedankt meneer Di Rupo, voor zoveel duidelijkheid. België is geen democratie, want als de Vlamingen hun numerieke meerderheid gebruiken, bestaat het land niet meer. Bedankt meneer Di Rupo dat u dat even gezegd hebt aan alle Vlamingen. Een straffer argument voor Vlaamse onafhankelijkheid is nauwelijks denkbaar. We zouden het zelf niet beter kunnen zeggen.

Hans1 16 april 2005 10:01

Je hebt gelijk: zolang de 40% unitaristen en unie-federalisten geen toegang hebben tot de media is België geen democratie.

voicelesscharlie 16 april 2005 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Je hebt gelijk: zolang de 40% unitaristen en unie-federalisten geen toegang hebben tot de media is België geen democratie.

Correctie.
Zolang de unitaristen collaboreren met de Walen zal Vlaanderen nooit democratisch bestuurd worden.

Jozef Ostyn 16 april 2005 10:47

Citaat:

Hans vermenigvuldigt zijn aanhang weer eens met een factor van 100. Grappig gewoon.

big bad wolf 16 april 2005 12:50

Citaat:

correctie: zolang de media de talrijke minipartijtjes die geen half procent halen niet aan het woord laten, wordt onze tijd niet nodeloos verprutst..

Zeno! 16 april 2005 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Het Laatste Nieuws (26.02.05): “Als er geen oplossing komt voor B-H-V, kunnen de Vlaamse partijen nog altijd hun dreigement uitvoeren en gewoon hun meerderheid gebruiken in de Kamer.” Di Rupo: “Dat zou het einde van België betekenen”. Het Laatste Nieuws: “Dat zou democratie zijn, een meerderheid in het parlement.” Di Rupo: “Dan zal die democratie het einde van België zijn.”

Bedankt meneer Di Rupo, voor zoveel duidelijkheid. België is geen democratie, want als de Vlamingen hun numerieke meerderheid gebruiken, bestaat het land niet meer. Bedankt meneer Di Rupo dat u dat even gezegd hebt aan alle Vlamingen. Een straffer argument voor Vlaamse onafhankelijkheid is nauwelijks denkbaar. We zouden het zelf niet beter kunnen zeggen.

Klopt: als in Belgie de democratie wordt toegepast, valt het land uiteen.

Zeno! 16 april 2005 12:59

Citaat:

Ach, als die "media" op dit forum eens komen kijken wat voor onzin uw partijleden (of toch een deel ervan) uitkramen, weten ze genoeg.

Raf 16 april 2005 13:04

Citaat:

Hoe kom je erbij dat er in Vlaanderen een "numerieke meerderheid" bestaat die voorstander is van die splitsing? Jullie zouden eens moeten ophouden met uit naam van "de Vlamingen" te spreken, want ik hoor ook bij die Vlamingen en ik voel me allerminst aangesproken door jullie scheidingsgezindheid en ik verwed er wat op dat ik lang niet de enige ben...

Zeno! 16 april 2005 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hoe kom je erbij dat er in Vlaanderen een "numerieke meerderheid" bestaat die voorstander is van die splitsing? Jullie zouden eens moeten ophouden met uit naam van "de Vlamingen" te spreken, want ik hoor ook bij die Vlamingen en ik voel me allerminst aangesproken door jullie scheidingsgezindheid en ik verwed er wat op dat ik lang niet de enige ben...

Belgie is een representatieve democratie. Wij kiezen onze politici die ons in het parlement vertegenwoordigen. Als dan blijkt dat alle Vlaamse politici (vertegenwoordigers van 60% van de Belgen) een splitsing van BHV wensen, zou dit niet mogen worden tegengehouden door Waalse politici.

luc broes 16 april 2005 13:11

Citaat:

De voorzitters van ALLE Vlaamse partijen hebben plechtig beloofd de splitsing door te voeren. De wet eist ook dat het gebeurt, de raad van state eveneens.

Raf voelt zich allerminst aangesproken. Dat mag.

Raf 16 april 2005 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Belgie is een representatieve democratie. Wij kiezen onze politici die ons in het parlement vertegenwoordigen. Als dan blijkt dat alle Vlaamse politici (vertegenwoordigers van 60% van de Belgen) een splitsing van BHV wensen, zou dit niet mogen worden tegengehouden door Waalse politici.

En willen alle Vlaamse politici dat? :magniet:

Raf 16 april 2005 13:12

Citaat:

De voorzitters van ALLE Vlaamse partijen hebben plechtig beloofd de splitsing door te voeren. De wet eist ook dat het gebeurt, de raad van state eveneens.

Raf voelt zich allerminst aangesproken. Dat mag.

8O Welke wet eist dat België gesplitst wordt???

big bad wolf 16 april 2005 13:13

Citaat:

het gaat om B-H-V

Raf 16 april 2005 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
het gaat om B-H-V

Ah... Heb jij me van je negeerlijstje gehaald? Ik ben diep ontroerd... ;-)

Goed, BHV dan. Is daar een meerderheid van de Vlamingen vóór de splitsing?

big bad wolf 16 april 2005 13:26

Citaat:

daar gaat het niet eens om: B-H-V zoals het nu bestaat is al decennialang ongrondwettelijk, iets wat recentelijk is bevestigd door de Raad van State. de Walen doen dit af als een poging om België te vernietigen, waarin ze bij de Vlaamse linkiewinkies worden gevolgd.

en zolang Guynocchio, Bert Bleiter en Elio di Pedo weigeren een referendum te houden over dit thema blijft het altijd speculeren over de percentages voor/tegen aangezien de meeste enquêtes langs de één of andere kant gekleurd zijn

Zeno! 16 april 2005 13:31

Citaat:

Alle partijen zijn voorstander van zo'n splitsing. Ja dus. (en dat er her en der in bepaalde partijen enkelingen zijn die het niet willen, maakt eigenlijk niks uit) :)

daiwa 16 april 2005 13:34

Citaat:

Daar gaat het helemaal niet om, de toestand daar is ongrondwettelijk en moet rechtgezet worden.
Of zijn politici niet gebonden aan de wet ?

Hans1 16 april 2005 13:35

Citaat:

De wat van het Vlaams-nationale Dromenrijk, waarvoor ze nog altijd geen terrein hebben kunnen vinden.:lol:

luc broes 16 april 2005 13:35

Citaat:

Raf, je mag denken en zeggen wat je wil, maar het is beter als je weet waarover je praat.
Het gaat over de splitsing van BHV in het tweetalige Brussel en het Nederlandstalige Halle Vilvoorde.
De huidige toestand is in strijd met de wet en niet logisch.

Supe®Staaf 16 april 2005 13:37

Citaat:

Help eens tellen:

15 burgemeesters
'Hete Marta' uit St.-Genesus-Rode
3 leden van de boldersclub-Linkebeek
Albert Flamand AKA 'Den Bleeken' uit Drogenbos
16 kaarters kleurenwhistvereniging Wezembeek-Oppem
4 vinkenzetters uit Kraainem
+/- 15.000 heethoofden en moeials uit Vlaanderen (die eigenlijk in feite met Bruxelles/Wallonie niks meer te maken willen hebben......)

Raken we aan een meerderheid?
Ook niet als we Geert Bourgeois dubbel tellen?
Neen?
Verdekke.
Dan is er een probleem: de grondwet voorziet een splitsing.

Nonkel Staaf zal dan maar weer eens oplossen:
Ofwel:
De grondwet veranderen zodat de 'ongelijkberechtiging' 'legaal' wordt.
Ofwel:
Heel België tot één grote kieskring wijzigen zodat ook Vlamingen voor de verandering eens op bekwame politici kunnen stemmen zoals Di Rupo, Reynders, Van Cau,..........

Geen dank.
Graag gedaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be