![]() |
feministen in Noorwegen zijn nu helemaal gek geworden
sorry, 't is in 't Engels, maar het komt hierop neer: als bedrijven in Noorwegen niet snel 40% vrouwen in de directieraad hebben, kunnen ze door de overheid gesloten worden. Goe bezig, die Noren :roll:
Citaat:
|
Citaat:
Zijn deze schamele 11% geen beduidender probleem dan dat de overheid een stok achter de deur wil hebben tegen bedrijven die er helemaal niets aan doen? Zeg nu zelf, 11%! |
Citaat:
En o ja, als men de wet wil navolgen zal men waarschijnlijk vele directieleden moeten ontslaan enkel en alleen omdat ze man zijn... |
Citaat:
En zie, nu is het percentage vrouwen in het Parlement rond de 30-40%. Zijn deze vrouwelijke parlementsleden minder bekwaam dan hun mannelijke collega's? Neen, toch. Hebben de meeste van deze vrouwen geen gezin? Ja, toch (vermoed ik tenminste). Citaat:
Anderzijd is het met deze redenering bijna onmogelijk om aan enig privilege ooit een einde te stellen. Als ze in Noorwegen de verhouding 11-99 in voordeel van de mannen willen rechttrekken (naar bijvoorbeeld naar 40-60), dan zullen inderdaad nogal wat mannen de plaats moeten ruimen voor vrouwen. Als het goed werkt, dan zullen in het algemeen de minst bekwame mannen moeten plaatsmaken voor meer bekwame vrouwen. Klinkt prima voor het bedrijf, dus. |
Als vrouwen bekwaam zijn EN ze zien het zitten, zullen ze vanzelf hun weg wel vinden naar de top. Als men met quota's begint te werken, dan is het simpelweg zo dat vrouwen een bepaalde positie krijgen enkel en alleen omdat ze vrouw zijn.
|
Bedrijven sluiten gaat naar mijn mening te ver.
Maar bedrijven die een hoog percentage aan vrouwelijke werknemers hebben, zouden een subsidie kunnen ontvangen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
U onderschat de conservatieve ingesteldheid van bepaalde milieu's. |
Citaat:
|
Citaat:
Waanzinnige vergaderuren houden, netwerking zijn typische trucs die worden toegepast om het voor vrouwen onmogelijk te maken dat ze in de politiek gaan of een leidin,ggevende functie aannemen. hoog tijd dat dat soort activiteiten zich aanpast aan het gezinsleven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mm, weer eens "positieve discriminatië" mèt het risico dat er minder op kwaliteit gelet zal worden in de aanstellings-motivering (en ga vooral niet zeggen dat zulks niet gebeuren zal; ik heb het gezien).
Iets anders is, dat ik altijd banen had waarin slechts het werk mij interesseerde, op den duur (na tamelijk veel baan-wisselingen) ook toereikend inkomen en "status" interesseerde mij werkelijk nooit. Zodoende kon ik ook moeiteloos, waar dat vereist was, samenwerken met personen, ook vrouwen op (op grond van KWALITEITEN) zeer ver boven de mijne verheven posities. Een bijverschijnsel van de huidige politiek-correctheid zou denk ik kunnen zijn dat het huwelijk in onbruik raakt; hieraan hecht ik geen waarde-oordeel. |
Citaat:
|
Dat zal ik ook nooit beweren, GM10; hoe kom je daarop?
"het doel van de Onderneming is het maken van Winst". |
Citaat:
|
Ik werk voor een internationale organisatie die ik niet bij naam ga noemen, maar men voert er al een tijdje een positieve discriminatie tov vrouwen. Theorie: Als je 10 kandidaat werknemers hebt met identieke opleiding, werkervaring, sociale vaardigheden, etc, waarvan 9 mannen en 1 vrouw, dan wordt de vrouw aangeworven. Geen probleem.
Praktijk: 1. Identiek bestaat niet, er kan altijd een rangschikking opgesteld worden. 2. Komt de vrouwelijke kandidaat uit op de 10de plaats, dan nog wordt ze aangeworven, met als argument dat ze goed genoeg is voor de job. En de negen mannen kunnen op zoek naar een andere vacature waarbij hopelijk geen positieve discriminatie tov vrouwen wordt gehanteerd... |
Citaat:
Ziet men kans zulk beleid "om te buigen" dan sterft de onderneming. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be