Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Eindelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32815)

bk232214 20 april 2005 13:24

Eindelijk

Verplicht werken voor uitkering ik denk een goede oplossing .Wij kunnen een voorbeeld nemen van onze noorderburen.

Mitgard 20 april 2005 14:06

????

8O

Mephisto 20 april 2005 14:47

Zeg, Mitgard, "you Losse". (Wet van Godwin).
Los daarvan: :rofl: :rofl: Beetje grof, niet?

Horus 20 april 2005 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bk232214
Verplicht werken voor uitkering ik denk een goede oplossing .Wij kunnen een voorbeeld nemen van onze noorderburen.

Ik denk dat verplicht werken inderdaad deels een goede oplossing zou zijn.

Voorbeeldje:
Een man in mijn kennissenkring is 'vrachtwagenchauffeur'.
Eigenlijk al meerdere jaren proffessionele beroepsdopper, maar soit.

Hoe kan dit, zal U zich afvragen, daar de vraag naar vrachwagenchauffeurs zo groot is?

Heel eenvoudig.
Hij trekt steun, na ontslagen te zijn voor 'herstrukturering' van het bedrijf.
Hij 'dopt' en zoekt geen werk, wordt opgeroepen door de VDAB, en veegt er zijn kas aan.
Dan gaat zijn dossier naar de RVA.
Daar aangekomen, zegt hij aan de RVA dat hij wel wil rijden, maar geen enkele transporteur hem wil, want hij wil alleen reglementair rijden!
Laat door de RVA noteren dat hij pas terug rijdt als het bedrijf in kwestie zich schikt naar de wet.
De VDAB stuurt hem naar een aantal bedrijven, waar hij de 'jan m'n kloten' bewust uithangt, tot hij uiteindelijk een schorsing krijgt van de RVA.

De volgende dag heeft hij werk!
Als een Godsgeschenk is er een job als ................ vrachtwagenchauffeur!
De eerste 2 weken rijdt hij volgens de uren.
Dan stapt hij naar de baas en vraagt of hij niet in het zwart mag bijrijden.
En wat denk je, gaat die transporteur weigeren?????
Tuurlijk niet, die ziet zijn materiaal graag bollen.
Ondertussen maakt de man in kwestie kopies van de schijven (wat mag) en bewaart ze.
Na een aantal weken, stapt deze man naar de bedrijfsleider en stelt hem voor de keuze.

Of hij ontslaat hem voor herstrukturering (behoudt van dop), of hij stapt naar de arbeidsinspectie, erbij vermeldend dat hij zelfs verklaard heeft op de RVA dat hij enkel de wettelijke uren wil rijden en dat de baas in kwestie hem verplicht heeft overuren te kloppen.

Een tijd geleden had hij een baas die daarvan niets weten moest, dan heeft hij op een vrijdag, toen hij met de vrachtwagen thuiskwam, zijn band stuk gesneden en gewacht tot maandag om dat te melden...........
Baas wist genoeg, want vrachtwagen stond bij de 'chauffeur' zijn thuis, waarom zaterdag niet gebeld?

En zo doet die kerel het al enkele jaren aan een stuk.

Dus verplichting van werken bij uitkering?
Waarom niet, in sommige gevallen kan zich dat lonen, zo haal je de werkweigeraars er sneller uit.

Nog zo eentje.
Een tweede werkloze is al lang op zoek naar de job van zijn leven.
Sprotief, diploma in regentaat, etc.........
Wat zegt hij: "Gij denkt toch niet dat men mij ooit aan een job krijgt die lager is dan mijn diploma weergeeft!"
????????
Hallo, ook ik ben onder aan de ladder begonnen.
Zonder kruiwagen, geraak je ander niet op een hogere verdieping van de eerste maal(geluk even erbuiten gelaten).
En ervaring opdoen?

Soit, als ik zo hoor dat de Waalse sossen van plan zijn om de uitkeringen te verhogen om alzo het verschil tussen uitkering en loon kleiner te maken, dan zijn het zotten die werken.

Dan nog een gouden tip voor die mensen, die dagelijks 8 uren en meer hun zweet laten voor het minimumloon.

Als je weet dat enkel al het weglaten van je auto (zoals mijn kennis 'de vrachtwagenchauffeur') en niet roken je een hele hap uit het budget scheelt (zeker tegen de nu geldende brandstofprijzen), dan zou ik toch maar eens natellen of je op het einde van de maand niet meer over houdt door lekker thuis te blijven.
Voordeel 2 van geen auto.
Bij de VDAB/RVA zijn ze verplicht rekening te houden met je 'beperkte mobiliteit', wat resulteert in het lagere risico om gesanctioneerd te worden door de RVA voor het 'niet actief zoeken'.

Mitgard 20 april 2005 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Zeg, Mitgard, "you Losse". (Wet van Godwin).
Los daarvan: :rofl: :rofl: Beetje grof, niet?

neen, de heksenjacht op werklozen neemt meer en meer dergelijke proporties aan.
smijt de mensenrechten maar in de wc en spoel ze door.

Horus 20 april 2005 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
neen, de heksenjacht op werklozen neemt meer en meer dergelijke proporties aan.
smijt de mensenrechten maar in de wc en spoel ze door.

De heksenjacht op werklozen hebben ze deels aan zichzelf te danken.
Het kan niet dat aslmaar minder werkenden moeten opdraaien voor meer werklozen.
Ik begrijp de economische situatie en dat bepaalde groepen het moeilijk hebben, maar zoals hierboven heb ik toch duidelijk geïlustreerd dat profiteren met een beetje slechte wil geen probleem kan zijn.

Mensenrechten......... akkoord, maar ook durven zeggen dat iemand die op een sociaal systeem teert, ook een minimum aan plichten heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be