Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aantal doden in Irak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32816)

Mephisto 20 april 2005 13:25

Aantal doden in Irak

Nu gaat dit al ettelijke jaren zo:
Citaat:

Dinsdag blies een zelfmoordenaar zich op bij een wervingscentrum voor soldaten in Bagdad. Daardoor kwamen ten minste zes personen om het leven en raakten 44 anderen gewond.
Citaat:

In de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn woensdagochtend door drie bomaanslagen ten minste twee personen gedood en zestien mensen gewond geraakt. Daarmee is het aantal aanslagen in Bagdad gekomen op vijf binnen 24 uur.
Is dit land nog niet leeg, ofzo?
Is het land nog niet compleet opgeblazen, zodat de USA enkel nog de olie hoeft op te pompen?

Anders gezegd: hoeveel doden zijn er nou al gevallen, in de afgelopen (post-war) 2 jaar?

Chipke 20 april 2005 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Nu gaat dit al ettelijke jaren zo:
Is dit land nog niet leeg, ofzo?
Is het land nog niet compleet opgeblazen, zodat de USA enkel nog de olie hoeft op te pompen?

Anders gezegd: hoeveel doden zijn er nou al gevallen, in de afgelopen (post-war) 2 jaar?

Tja, zolang die moslimterroristen (en de profiteurs van het vorige regime, dat zoals de meesten trouwens weten ook links was) zich gesteund en gesterkt voelen door de westerse 'progressieve' linksen, zullen ze denken dat ze goed bezig zijn, zeker...

Mephisto 20 april 2005 14:51

En zolang die extremisten (ik zou ze niet willen voeden, diegenen die uiterst rechtse sympathieën hebben, maar goed) blijven doorgaan, heeft de USA meer kans op een murw & lamgeslagen Irak. Dan kan het eenvoudig worden leeggeroofd. Beroofd van grondstoffen & bodemschatten, zoals wij dat hebben gedaan met Afrika.

Of, zoals ik af en toe mensen hoor beweren: kunnen we de democratie niet even afschaffen, om orde op zaken te stellen? Welnu, dat is een beetje de situatie in Irak. Het regime (geen democratie, maar soît) is afgeschaft en er is NIETS voor in de plaats gekomen. Tsja, een schijnregering.

En wie zegt trouwens dat "links" (sjézus, wat een oubollige term, maar goed) hen steunt? Ik verwacht van niet. Ik verwacht enkel dat die "linkiewinkies" waarover jullie zo graag struikelen, zowel tegen het gezever van het VB zijn, als tegen deze extremisten. Beiden radicaal verkeerd bezig..

Horus 20 april 2005 15:13

Citaat:

Hoeveel doden er zijn gevallen?
Teveel.
Maar stel de vraag eens anders.
Hoeveel doden zullen er nog vallen.

'War on terror', maar de terreur is wel gekweekt....... gevoed.........gegroeid.
Een bewijs dat de regering Bush geen seconde bij de gevolgen voor Irakees Modaal heeft stil gestaan.
Het enige wat je kan doen, haal mensen, die vrij WILLEN zijn, daar weg.
Laat extremisten regeren in hun land, zoals zij dat willen.
En zoek verdomme eens een alternatief voor dat zwarte goud dat toch niet eeuwig opgepompt kan blijven.

Don Quichote 20 april 2005 15:26

Niemand ligt wakker van een paar doden.
Hoe bruiner ze zien, hoe minder wakker.
Ruwanda.

Men moet het grote beeld bezien.

Die kamelendrijvers moeten ontwricht worden om Israel te steunen.

Andro 20 april 2005 15:58

'War to create terror' that sounds more like it...

Andro 20 april 2005 15:58

dubbel

piazzolla 20 april 2005 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
En zoek verdomme eens een alternatief voor dat zwarte goud dat toch niet eeuwig opgepompt kan blijven.

Idd. , da vraag ik mij dus ook af. Heb ooit gehoord in een discussie dat als de prijs van de olie 60 $/vat haalt, het economisch haalbaar is om wagens te bouwen die rijden op waterstof.
Olie industrie zal vermoedelijk een en ander wel afremmen?

Jozef Ostyn 20 april 2005 21:23

Citaat:

Heel veel minder dan onder Saddam Hoessein.

Heel veel minder dan in Darfur.

Heel veel minder dan in Congo.

...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be