Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Wie is bang voor moslims? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32827)

Wreker 20 april 2005 17:47

Wie is bang voor moslims?

Voor alle linkse negationisten en andere onwetende onnozelaars plukte ik het volgende van dé multiculturele site van Vlaanderen:

[size=4]Wie is bang voor moslims?[/size]

Wie is bang voor moslims?

Aantekeningen over Abou Jahjah, etnocentrisme en islamofobie

'Tegen 2015 zullen allochtonen en moslims in de grote steden van Europa de [size=3]meerderheid[/size] vormen. Ofwel blijven ze uitgesloten. Er zal dan ontevredenheid heersen, maar het zal moeilijk worden om die meerderheid te onderdrukken. Ofwel zal die meerderheid haar plaats krijgen in een Europa dat haar moslimidentiteit erkent.'

Aan het woord is Dyab Abou Jahjah, de Belg van Libanese afkomst die de afgelopen jaren geregeld het nieuws haalde. Hij spreekt zoals we het van allochtonen niet gewoon zijn. Hij richt zich tot gedeclasseerde moslimjongeren, en zijn striemende woorden gaan over hun achterstelling en de westerse overheersing van de moslimwereld. Is hij de demon die de politieke wereld en de media ons voorhouden: een ayatollah in maatpak, de Arabische Filip Dewinter, het begin van het einde van de multiculturele samenleving? Of zijn de afwijzende reacties ingegeven door het besef dat moslims niet langer gastarbeiders willen zijn, maar mee het huis willen inrichten?

Ludo De Witte (1956) is socioloog en auteur van De moord op Lumumba (1999). In Wie is bang voor moslims? onderzoekt hij het Israëlisch-Palestijnse conflict en de strijd voor een Pax Americana in het Midden-Oosten, de opkomst van het moslimnationalisme in Europa, de rol van politici, media, extreem-rechts en de politie- en inlichtingendiensten in de klopjacht op Abou Jahjah, de strijd tegen het Vlaams Blok en het racisme, en de onderstroom van etnocentrisme, monoculturalisme en zionisme in onze samenleving.

Wie is bang voor moslims? is een uitgave van Van Halewyck, Leuven, 288 pagina’s, 19,95 euro.

http://www.kifkif.be

snoodaard 20 april 2005 18:04

Als moslims de meerderheid vormen kunnen we maar beter politiek asiel in de states vragen.Het wordt tijd dat de politieke rassenverraders de kleppen van voor hun ogen doen!

sinan123 20 april 2005 18:37

Onder je posting, Wreker, zij jij een gevolg van jou posts. Jij bent weliswaar alleen tegen het geloof, maar mensen die jouw posts lezen beginnen plostseling over rassen enz.

VlaamseBelg 25 april 2005 21:21

Tegen 2015 al? Dat geloof ik niet. En ik ben er zeker van dat de moslim-rage dan al wel over zal zijn. Da's niet meer dan een mode-gril.

Maar uiteindelijk zullen allochtonen met genoeg zijn om burgemeesters te krijgen en zelfs ministers, begin er al maar aan te wennen. Er is niets tegen te doen, en misschien is het wel beter. Zolang ik vrijuit mijn goddeloosheid mag beleven in mijn eigen taal en ik volgens hedendaagse rationele wetten mag leven ipv enkele woestijn-regels van 1000 jaar terug... Je zal mij niet horen klagen.

Binnen 30 jaar is 't hier misschien toch allemaal voorbij, dan valt er een kiezelsteentje uit de lucht en kunnen we opnieuw beginnen met de evolutie, 't is nu de insecten hun beurt zeker he?

Cosmo 25 april 2005 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Tegen 2015 al? Dat geloof ik niet. En ik ben er zeker van dat de moslim-rage dan al wel over zal zijn. Da's niet meer dan een mode-gril.

Maar uiteindelijk zullen allochtonen met genoeg zijn om burgemeesters te krijgen en zelfs ministers, begin er al maar aan te wennen. Er is niets tegen te doen, en misschien is het wel beter. Zolang ik vrijuit mijn goddeloosheid mag beleven in mijn eigen taal en ik volgens hedendaagse rationele wetten mag leven ipv enkele woestijn-regels van 1000 jaar terug... Je zal mij niet horen klagen.

Binnen 30 jaar is 't hier misschien toch allemaal voorbij, dan valt er een kiezelsteentje uit de lucht en kunnen we opnieuw beginnen met de evolutie, 't is nu de insecten hun beurt zeker he?

Heb jij kinderen ?

Cosmo 25 april 2005 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Als moslims de meerderheid vormen kunnen we maar beter politiek asiel in de states vragen.Het wordt tijd dat de politieke rassenverraders de kleppen van voor hun ogen doen!

Waarom denk je dat er zoveel Vlamingen beginnen te emigreren ?
Op televisie zijn ondertussen de programma's over emigreren alsmaar populairder aan het worden.
Steve Stevaert van de SP.arabisch zegt openlijk op tv : als het je hier niet aanstaat, dan emigreer je maar.
Fortis, btw, koopt een Turkse bank op, met het oog op de toekomst !
En banken nemen geen risico's ....

Asgard 25 april 2005 21:52

Citaat:

Wat zijn we toch een strijdvaardig en moedig volk. :roll:
Onze voorvaderen draaien zich om in hun graf om zoveel volksverlakkerij.

Strijd mee voor een heterogene wereld van homogene Volkeren en Rassen en bestrijd de mutikulturele kanker!
Voor Volk en Vaderland! :snipersm:

VlaamseBelg 26 april 2005 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Heb jij kinderen ?

Ja ik heb kinderen, en ik ben bezorgd om hun vrijheden. En met mij zowat alle allochtonen die ik ken ('t zijn er geen duizend, maar kom), moslim of niet.

Ik hoor Jahjah wel spreken over een Europese moslimstaat, en dat jaagt mij de stuipen op het lijf, maar ik scheer de gemiddelde brave moslim niet over dezelfde kam als dat omhooggevallen kieken. Die denkt enkel aan stemmen en populariteit, en zo is hij spijtig genoeg niet alleen. Hopelijk breekt hij dan ook elke belofte die hij maakt. :-)

Maar ik besef ook dat wij westerlingen liever niet meer dan 2 kinderen hebben, en dat dat tot een vermindering van onze vlaamse genen zal leiden. Wat hier gebeurt is mijn kinderen stilaan in een nieuwe oorlog leiden, en dat vind ik erger dan een burgemeester Ali Sayyid te hebben, VEEL erger.

Dat je de dag van vandaag nog zo naief kan zijn om te denken dat geweld en onderdrukking iets kunnen opleveren! Ik geloof mijn ogen niet als ik die postings zie. Get a life!

circe 26 april 2005 08:20

Citaat:

Aan het woord is Dyab Abou Jahjah, de Belg van Libanese afkomst ....
Moet dat niet zijn:

Aan het woord is Dyab Abou Jahjah, de Libanees met ook een Belgisch paspoort....?

tsebbe 30 april 2005 17:14

Citaat:

Ja ik heb kinderen, en ik ben bezorgd om hun vrijheden. En met mij zowat alle allochtonen die ik ken ('t zijn er geen duizend, maar kom), moslim of niet.

Ik hoor Jahjah wel spreken over een Europese moslimstaat, en dat jaagt mij de stuipen op het lijf, maar ik scheer de gemiddelde brave moslim niet over dezelfde kam als dat omhooggevallen kieken. Die denkt enkel aan stemmen en populariteit, en zo is hij spijtig genoeg niet alleen. Hopelijk breekt hij dan ook elke belofte die hij maakt. :-)

Maar ik besef ook dat wij westerlingen liever niet meer dan 2 kinderen hebben, en dat dat tot een vermindering van onze vlaamse genen zal leiden. Wat hier gebeurt is mijn kinderen stilaan in een nieuwe oorlog leiden, en dat vind ik erger dan een burgemeester Ali Sayyid te hebben, VEEL erger.

Dat je de dag van vandaag nog zo naief kan zijn om te denken dat geweld en onderdrukking iets kunnen opleveren! Ik geloof mijn ogen niet als ik die postings zie. Get a life!

Als je zoals jij gelooft in de gelijkheid van mensen dan maakt het inderdaad niet zo heel veel uit wie er burgemeester is of wie een plaatsje bezit in de gemeenteraad. De naieviteit in deze discussie zit alleen maar daarin.

Jan van den Berghe 30 april 2005 17:24

Citaat:

Blijft u maar in sprookjes geloven. Nu al maken de moslims in bepaalde Brusselse gemeenten al de meerderheid uit. Nog een beetje wachten en ze hebben allemaal de Belgische nationaliteit, met alle gevolgen van dien.

Jan van den Berghe 30 april 2005 17:26

Citaat:

Ik hoor Jahjah wel spreken over een Europese moslimstaat, en dat jaagt mij de stuipen op het lijf, maar ik scheer de gemiddelde brave moslim niet over dezelfde kam als dat omhooggevallen kieken.

Jahjah is geen "omhooggevallen kieken": het is een bijzonder intelligente Libanese terrorist die ondertussen heel goed weet wat de zwakken plekken hier in het systeem zijn.

Maar los daarvan: die "brave moslim" waarover u spreekt, belijdt een religie die die persoon in een minimum van tijd in een wreed, meedogenloos monster kan omtoveren.

Musketo 30 april 2005 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijft u maar in sprookjes geloven. Nu al maken de moslims in bepaalde Brusselse gemeenten al de meerderheid uit. Nog een beetje wachten en ze hebben allemaal de Belgische nationaliteit, met alle gevolgen van dien.

Zei het Opus Dei-lid.

Raven 30 april 2005 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Niet alleen in Brussel, ook in Antwerpen Berchem, Meulenberg, Borgerhout, Winterslag & Beringen, ..., hebben moslims de meerderheid. En dan heb ik het over NU, niet in 2015.

Musketo 30 april 2005 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Niet alleen in Brussel, ook in Antwerpen Berchem, Meulenberg, Borgerhout, Winterslag & Beringen, ..., hebben moslims de meerderheid. En dan heb ik het over NU, niet in 2015.

Stel je voor wat er gebeurt als ze erachter komen!!!8O 8O 8O

Raven 30 april 2005 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Stel je voor wat er gebeurt als ze erachter komen!!!8O 8O 8O

Heel de straat die, in ware volksopstand, buitenkomt om stenen en blikjes te werpen naar Vlaamse politie?

doornroosje 30 april 2005 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven

En?

tsebbe 30 april 2005 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
En?

Dat betekent dat we een nederlands rampsenario gaan krijgen, waarin vlamingen zich zullen terugtrekken uit de steden en zich op het platteland vestigen. Er zullen in de steden donkere getto's ontwikkelen. Fundementalistische wijken waar zoals de brusselse matonge wijk gezaghebbers niet meer welkom zijn. Beschaving, orde en moraal zullen zich samen met de mensen die het uitdragen verhuizen naar westerse plattelands dorpen. Steden die ooit welvarend waren zullen roemloos ten onder gaan aan criminaliteit en amoraliteit. Eerst straten dan wijken en tenslotte ganse steden zullen een noord-afrikaanse destructieve mentaliteit krijgen.

Cosmo 30 april 2005 19:27

Ik vrees dat het platteland er ook zal moeten aan geloven.
Bovendien zullen de moslims ook de meerderheid halen in het parlement.
Hitler is ook op democratische wijze aan de macht gekomen
Eens hij aan de macht was was het gedaan met de democratie.
Welke wetten denk je dat een moslim meerderheid gaat stemmen ?

sinan123 30 april 2005 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Hitler is ook op democratische wijze aan de macht gekomen

Wet van Godwin,
jij verliest.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be