Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Moet de Franse staat het vorstendom Monaco annexeren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32870)

Guderian 21 april 2005 13:24

Moet de Franse staat het vorstendom Monaco annexeren?

Met het overlijden van Renier van Monaco, kwam de positie van dit ministaatje weer eens kort in de kijker. De aanstelling van de nieuwe Paus deed het al snel weer uit de media verdwijnen.

Uit recentelijke onderzoeken blijkt dat de speeltuin voor de kapitalisten met de naam Monaco, in feite grotendeels in handen is van de internationale georganiseerde misdaad. Het is al langer geweten dat het kapitalisme niet (meer) zonder de georganiseerde misdaad kan, door de fabelachtige sommen die witgewassen worden en in de reguliere economie worden geïnvesteerd. Monaco zou één van de belangrijkste witwas-oorden zijn geworden. Vooral de Russische maffia heeft al jaren haar vaste stek in Monaco, en kan er openlijk deelnemen aan het mondaine bourgeois-leventje. Veiligheid voor de maffiabonzen wordt er gegarandeerd door een groot korps flikken (1 flik per 10 inwoners!)

De vraag moet dan ook gesteld worden: wordt het maffiastaatje met haar idiote monarchie niet beter opgedoekt, en geannexeerd door de Franse staat? Komaf maken met dat royalistisch circus en haar koekjesdozenromantiek, alsook komaf maken met die thuishaven van de maffia!

Tjeerd 21 april 2005 13:27

Volgens een verdrag wordt Monaco Frans als de regerende Garibaldi-familie uitsterft. En die maffia vindt ergens anders wel een plekje als Frankrijk Monaco nu zou annexeren.

Dus laat Monaco nu maar onafhankelijk blijven.

Herr Flick 21 april 2005 13:58

Zeg guderian, ik moet nog ergens met mijn zwarte giegiepen naar toe hé, ;-)

(ik heb er alleen wa weinig vrees ik, ... )

Ah zo als de Grimalidi's uitsterven heeft La France monaco in handen, ... ook nie echte solide basis voor het investeringsklimaat, stel u voor dat die familie ineens impotent is of alleen nog bestaat uit homosexuelen, dan hebben ze wel een serieus probleem...

Maar ja hij heeft er daar al ergens een onechte rondlopen ook (hoe kan het anders ge zijt staatshoofd voor iets hé, ... )

Menapius 21 april 2005 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Zeg guderian, ik moet nog ergens met mijn zwarte giegiepen naar toe hé, ;-)

(ik heb er alleen wa weinig vrees ik, ... )

Ah zo als de Grimalidi's uitsterven heeft La France monaco in handen, ... ook nie echte solide basis voor het investeringsklimaat, stel u voor dat die familie ineens impotent is of alleen nog bestaat uit homosexuelen, dan hebben ze wel een serieus probleem...

Maar ja hij heeft er daar al ergens een onechte rondlopen ook (hoe kan het anders ge zijt staatshoofd voor iets hé, ... )

Ze mogen altijd mij adopteren, ik heb er geen probleem mee om door impotenten en/of homosexuelen opgevoed te worden...als ik maar de centjes mag beheren...*grijns* :twisted:

Turkse Nederlander 21 april 2005 15:18

Ik vind dat ik met Turkse troepen Monaco moet binnenvallen en het land moet annexeren.

maddox 21 april 2005 15:23

Kans dat de Russiche maffia dan met meer en betere wapens terugslaat.
Het Turks leger mag groot zijn, maar uitgezonderd wat armzalig bewapend guerilliakoerden hebben ze al heel lange tijd niks serieus aan kunnen pakken.

Gun 21 april 2005 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Met het overlijden van Renier van Monaco, kwam de positie van dit ministaatje weer eens kort in de kijker. De aanstelling van de nieuwe Paus deed het al snel weer uit de media verdwijnen.

Uit recentelijke onderzoeken blijkt dat de speeltuin voor de kapitalisten met de naam Monaco, in feite grotendeels in handen is van de internationale georganiseerde misdaad. Het is al langer geweten dat het kapitalisme niet (meer) zonder de georganiseerde misdaad kan, door de fabelachtige sommen die witgewassen worden en in de reguliere economie worden geïnvesteerd. Monaco zou één van de belangrijkste witwas-oorden zijn geworden. Vooral de Russische maffia heeft al jaren haar vaste stek in Monaco, en kan er openlijk deelnemen aan het mondaine bourgeois-leventje. Veiligheid voor de maffiabonzen wordt er gegarandeerd door een groot korps flikken (1 flik per 10 inwoners!)

De vraag moet dan ook gesteld worden: wordt het maffiastaatje met haar idiote monarchie niet beter opgedoekt, en geannexeerd door de Franse staat? Komaf maken met dat royalistisch circus en haar koekjesdozenromantiek, alsook komaf maken met die thuishaven van de maffia!

Nu weet je wel waar je moet gaan zoeken als je een kapitaalmaffia wilt onderzoeken ... en je bent in je peiling een 'je m'en fous' vergeten

Gun 21 april 2005 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Kans dat de Russiche maffia dan met meer en betere wapens terugslaat.
Het Turks leger mag groot zijn, maar uitgezonderd wat armzalig bewapend guerilliakoerden hebben ze al heel lange tijd niks serieus aan kunnen pakken.

Die hoeft niet terug te slaan, die zit er al lang binnen ...

Herr Flick 21 april 2005 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik vind dat ik met Turkse troepen Monaco moet binnenvallen en het land moet annexeren.

Hahaha die is goe, ja daar geraken ze zo nie binnen hé, daar moete eerst geld hebben voor ge kunt profiteren, ... :lol: :twisted:

Tantist 21 april 2005 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeerd
Volgens een verdrag wordt Monaco Frans als de regerende Garibaldi-familie uitsterft. En die maffia vindt ergens anders wel een plekje als Frankrijk Monaco nu zou annexeren.

In principe is de Grimaldifamilie (Garibaldi was een Italiaanse vrijheidsstrijder en stichter van Italië) al lang uitgestorven.

Zijn moeder is een onecht kind van Louis II, maar werd later "gelegaliseerd" omdat er geen andere mogelijkheid was om de onafhankelijkheid van Monaco te vrijwaren. De hele Monegaskische monarchie en onafhankelijkheid is gebaseerd op overspel met een wasvrouw. Il faut le faire.

Men zal altijd wel een manier vinden om de Grimaldidynastie kunstmatig in leven te houden. Desnoods zal men Odin, Rainiers hond, als erfgenaam benoemen.

En wat Monaco betreft: als een meerderheid van de Monegasken bij Frankrijk wil, moet dat kunnen. En een Monegask is niet zo'n profiteur als Axel Merckx (Belgische praat verkopen en Monegaskisch geen belastingen betalen) en consoorten...

Tantist 21 april 2005 16:50

Citaat:

Heeft Atatürk dat in zijn oneindige wijsheid ook gezegd, of ben je beïnvloed door de Armeense lobby?

Knipp 21 april 2005 18:40

Citaat:

Maak er Vaticaanstad van en ik doe mee ! :-D

Tjeerd 21 april 2005 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
In principe is de Grimaldifamilie (Garibaldi was een Italiaanse vrijheidsstrijder en stichter van Italië) al lang uitgestorven.

Klopt, ik heb me vergist met Grimaldi/Garibaldi ;-)

King of beggars and fleas 21 april 2005 19:57

volledig eens met guderian
binnenvallen
zondermeer
en de rijkdommen gebruiken om de franse staatschuld te dempen.

De schoofzak 21 april 2005 20:07

De ministaatjes importeren alleen de baten en de lusten, en ze exporteren hun lasten.

Ze zijn dus niet solidair met de rest van Europa. Ik vind dat ze ekonomisch gewurgd moeten worden. Tot aan hun opname in het hen omringende land. (vb. Andorra: ze mogen zelf kiezen in een referendum of ze bij Spanje of bij Frankrijk willen komen.)

Ambiorix 21 april 2005 20:21

wat een zever. jaloers op de monegasken guderian?

Knipp 21 april 2005 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
volledig eens met guderian
binnenvallen
zondermeer
en de rijkdommen gebruiken om de franse staatschuld te dempen.

in een paar musea staan nog guillotines op wielen,
pakken we die mee ?

King of beggars and fleas 21 april 2005 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
in een paar musea staan nog guillotines op wielen,
pakken we die mee ?

Nostalgie !!!:-D

King of beggars and fleas 21 april 2005 21:11

Ps waar staan die eigenlijk ?

Knipp 21 april 2005 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Ps waar staan die eigenlijk ?

zelf bouwen kan ook ;)

http://www.metaphor.dk/guillotine/Pa...awing1792.html

zouden die dingen op de lijst van verboden wapens staan ?

8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be