Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussels Parlement wil Vlaams Belang droogleggen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32959)

Blauwvoetje 23 april 2005 10:29

Brussels Parlement wil Vlaams Belang droogleggen

Bijna alle partijen hebben in de Brusselse praatbarak een voorstel ingediend om de erkenning van het VB als fractie in te trekken .

Om dit te kunnen doen zijn ze zelfs van plan het reglement van hun parlement aan te passen.

Het VB heeft 6 van de 17 Vlaamse parlementsleden.
Met dit aantal is het ook een fractie kunnen worden .

Het voorstel dat nu ingediend is stelt dat de gelden kunnen ingetrokken worden als die partij , de voorloper van die partij, of een vzw van die partij (of een voorloper van die vzw ) is veroordeeld voor racisme.

Iedereen weet dat de wetten retro-actief gebruikt zijn bij de veroordeling.
Een stapje verder worden de wetten dan weer aangepast aan de huidige situatie zoals in dit voorbeeld.

Volgens het voorstel wordt de erkenning ingetrokken voor heel de zittingsperiode, tot juni 2009 dus...

Enkel Spirit tekende samen met het Front National het voorstel (voorlopig) niet.

De gevolgen zijn niet min. Minder spreektijd, geen stemrecht meer in de fractie's , geen fractielokalen meer , 2 werknemers minder , drie verkozenen uit het bureau van het Brussels Gewest, subsidie's kwijt enz.

Niet meer of minder dan een politieke moord om een partij met de steun van "vlaamse" partijen.

Voor diegenen die nog moesten twijfelen : De oorlog is begonnen.

Menapius 23 april 2005 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwvoetje
Bijna alle partijen hebben in de Brusselse praatbarak een voorstel ingediend om de erkenning van het VB als fractie in te trekken .

Om dit te kunnen doen zijn ze zelfs van plan het reglement van hun parlement aan te passen.

Het voorstel dat nu ingediend is stelt dat de gelden kunnen ingetrokken worden als die partij , de voorloper van die partij, of een vzw van die partij (of een voorloper van die vzw ) is veroordeeld voor racisme.

Een stapje verder worden de wetten dan weer aangepast aan de huidige situatie zoals in dit voorbeeld.

Volgens het voorstel wordt de erkenning ingetrokken voor heel de zittingsperiode, tot juni 2009 dus...

Enkel Spirit tekende samen met het Front National het voorstel (voorlopig) niet.

De gevolgen zijn niet min. Minder spreektijd, geen stemrecht meer in de fractie's , geen fractielokalen meer , 2 werknemers minder , drie verkozenen uit het bureau van het Brussels Gewest, subsidie's kwijt enz.

Niet meer of minder dan een politieke moord om een partij met de steun van "vlaamse" partijen.

Het Brussels parlement moet dringend eens het concept van "boemerang-effect" opzoeken. Met het pesten van het VB zal men het imago van het VB als de ultieme underdog nogmaals bevestigen en verstevigen, zodat bij de volgende verkiezingen nog meer mensen op het VB gaan stemmen.

De schoofzak 23 april 2005 10:39

Ge krijgt van mij 50 eurocent als ge daar een link aan wilt toevoegen.

Zodat ik eens kan checken of andere Vlaamse partijen die in dat parlement zouden zetelen en die gij niet vermeldt, ook dat voorstel steunen. En nog wat andere zaken checken ...

instromaniac 23 april 2005 10:47

Wat is de motivatie van Spirit (nog) niet te tekenen en van N-VA dit wel te doen?
Een bron is overigens mooi meegenomen ;)

Blauwvoetje 23 april 2005 10:51

Bron ? G.V.A. gisteren.

Blauwvoetje 23 april 2005 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ge krijgt van mij 50 eurocent als ge daar een link aan wilt toevoegen.

Zodat ik eens kan checken of andere Vlaamse partijen die in dat parlement zouden zetelen en die gij niet vermeldt, ook dat voorstel steunen. En nog wat andere zaken checken ...

Ongelovige Thomas :roll:

William 25 april 2005 11:27

Citaat:

Kijk, ik ga hier weer niet staan brullen dat zulke streken typisch zijn voor Waalse roodzakken en hun Vlaamse buigers (zo goed als alle Vlaamse partijen) want dat weet ondertussen bijna iedereen al dat subsidies afnemen van een op democratische manier verkozen partij onverenigbaar is met de fundamentele basisbegrippen over volksvertegenwoordiging.
Want iedereen weet al dat hun uitleg 'racisme' niet meer is dan het zoeken naar een stok om de grootste Vlaams-nationalistische partij van Vlaanderen te kelderen samen met de meeste Vlaamse kontlikkers die deze manier gebruiken wegens het gebrek aan elementaire kennis qua dialoog voeren met het Vlaams Belang..... dus als we het Vlaams Belang niet kunnen klein krijgen via dialoog en uiteindelijk in de stembusgang dan maar een stok zoeken en ze via de wet de strot dicht knijpen.....
--> één ding heb je gelijk deze oorlog is begonnen samen met de véle andere oorlogen die het Vlaams Belang voert om z'n bestaan en verdediging van de Vlaamse belangen en rechten van het Vlaamse Volk.
En iedereen weet wie uiteindelijk deze oorlog zal winnen;-)
...afspraak 8 oktober 2006! (of vroeger indien Verhofstadt op z'n gezicht valt)

Patriot! 25 april 2005 11:37

Citaat:

Ja, en de overwinning is aan ons.

William 25 april 2005 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Grapjas, ik zeg het moest je op de één of andere manier uit de 'politiek' stappen (om welke reden dan ook...) ik denk dat je grote kans maakt als standup-comedian, met een verpletterend succes.. wanneer vind je eerste show plaats, ik kom!8)

KVE 25 april 2005 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Overwinning? Volgens mij is dit een grote nederlaag voor de democratie in dit land.

Andro 25 april 2005 12:14

Citaat:

Bron ? G.V.A. gisteren.

Zijn er geen andere nieuwsbronnen? In de G.V.A vindt ik dit bericht althans niet...

Zwarte Spion 25 april 2005 12:26

Ik kan het bevestigen uit monde van een Brussels Parlementslid voor het Vlaams Belang.

Pietje 25 april 2005 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Ik kan het bevestigen uit monde van een Brussels Parlementslid voor het Vlaams Belang.

Als DAT geen neutrale bron is :lol:

Zwarte Spion 25 april 2005 13:13

Jullie geloven natuurlijk enkel De Morgen en andere progressieve linkse bronnen maar goed, ik laat u in alle vrijheid!

Tegendradigaard 25 april 2005 14:20

De domheid regeert verder.....

tjonge tjonge toch en nog is men niet geleerd....

Men duwt de kiezers als het ware in de richting van het Vlaams Belang......Hoe dom kan men zijn....

AVV 25 april 2005 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
De domheid regeert verder.....

tjonge tjonge toch en nog is men niet geleerd....

Men duwt de kiezers als het ware in de richting van het Vlaams Belang......Hoe dom kan men zijn....

Hoe dommer, hoe sneller dat het met Belgiekske gedaan zal zijn.:thumbsup:

Zwarte Spion 25 april 2005 15:51

AVV, waar is de VVK?

Belziek 25 april 2005 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door William
Grapjas, ik zeg het moest je op de één of andere manier uit de 'politiek' stappen (om welke reden dan ook...) ik denk dat je grote kans maakt als standup-comedian, met een verpletterend succes.. wanneer vind je eerste show plaats, ik kom!8)

ik ben Hans en ik heb ooit eens de BUB opgericht...

ZAAL: :lol: :lol: :lol:

Bob 25 april 2005 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Als DAT geen neutrale bron is :lol:

Als we het krijgen van subsidies als basis nemen voor neutraliteit, is dit tot nader inzien een neutrale bron.

Mephisto 25 april 2005 19:25

Hèhè, eindelijk..
Dat werd hoog tijd. Racisme is niet toegestaan, zéker niet op parlementair nivo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be