Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ryanair: hoogvlieger qua uitbuiting personeel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32973)

Mitgard 23 april 2005 12:11

Ryanair: hoogvlieger qua uitbuiting personeel
 
Ryanair verbiedt personeel opladen van gsm op werk


Werknemers van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair moeten hun mobiele telefoons voortaan thuis opladen. Ryaniar beschouwt het opladen op onder werktijd als stroomdiefstal en heeft het verboden. :?

Met de maatregel bespaart de prijsvechter jaarlijks 41,90 euro aan elektriciteit, omgerekend ruim anderhalve eurocent per werknemer. Ryanair boekte het afgelopen jaar 226 miljoen euro winst.

Werknemers en vakbonden staan op hun achterste benen. Het verbod op het opladen van telefoons is onderdeel van een reeks van kostenbesparingen. Zo worden de 2.600 werknemers van de luchtvaartmaatschappij geacht hun eigen uniformen, maaltijden en cursussen te betalen. 8O

Ook het gebruik van internet wordt op het hoofdkantoor sterk ontmoedigd. De directie vreest dat werknemers hun gal zullen spuwen op de talloze websites gewijd aan de krenterigheid van Ryanair.

Het animo onder de Ieren om voor de zuinige luchtvaartmaatschappij te komen werken is tot het nulpunt gedaald. Daarom betrekt Ryanair nu tijdelijke werknemers uit Polen en de Baltische staten.

----------------------------------------------------------------------


vlieg niet meer met die uitbuitersmaatschappij!
neem de trein of de auto, buiten europa moet je toch niet zijn.
daar is slechts achterlijkheid en barbaarsheid.

Erw 23 april 2005 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Ryanair verbiedt personeel opladen van gsm op werk


Werknemers van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair moeten hun mobiele telefoons voortaan thuis opladen. Ryaniar beschouwt het opladen op onder werktijd als stroomdiefstal en heeft het verboden. :?

Met de maatregel bespaart de prijsvechter jaarlijks 41,90 euro aan elektriciteit, omgerekend ruim anderhalve eurocent per werknemer. Ryanair boekte het afgelopen jaar 226 miljoen euro winst.

Werknemers en vakbonden staan op hun achterste benen. Het verbod op het opladen van telefoons is onderdeel van een reeks van kostenbesparingen. Zo worden de 2.600 werknemers van de luchtvaartmaatschappij geacht hun eigen uniformen, maaltijden en cursussen te betalen. 8O

Ook het gebruik van internet wordt op het hoofdkantoor sterk ontmoedigd. De directie vreest dat werknemers hun gal zullen spuwen op de talloze websites gewijd aan de krenterigheid van Ryanair.

Het animo onder de Ieren om voor de zuinige luchtvaartmaatschappij te komen werken is tot het nulpunt gedaald. Daarom betrekt Ryanair nu tijdelijke werknemers uit Polen en de Baltische staten.

----------------------------------------------------------------------


vlieg niet meer met die uitbuitersmaatschappij!
neem de trein of de auto, buiten europa moet je toch niet zijn.
daar is slechts achterlijkheid en barbaarsheid.

Eigenlijk zou je de winst- en omzetcijfers moeten hebben van de laatste zoveel jaar, om te kunnen oordelen of dit uitbuiting is. Ryanair concurreert toch door extreem lage prijzen? Dit impliceert toch automatisch een extreme kostenbeheersing?

De schoofzak 23 april 2005 20:10

Pas op, ik ben erg tegen uitbuiting van arbeidend personeel.
En dat laatste bericht, van de grote baas van Carrefour .... grrrr .... en de grote bazen van sabena, die nu hopelijk eens langs mogen gaan bij de fiskus ....

Maar we moeten wel toegeven: die van sabena moeten hun gsm'men voortaan ook thuis opladen (behalve zij die naar sn overgegaan zijn ...)

dus: gezien de serieuse prijsverschillen, ga ik toch eens een weekje tussenuitknijpen, wellicht in Carcasonne ... met Ryanair. Goedkoper verdorie dan met de nmbs naar de Ardennen. Ofwel naar Venetië. (ik ga direkt eens kijken of dat kan met Ryanair, of met Virgin)

zonnige groeten

Pietje 23 april 2005 20:15

Ik ben werkzaam in de luchtvaart, en die "werkwijzen" van Ryanair kloppen wel gedeeltelijk. Vroeg of laat gebeuren er accidenten. Piloten moeten zich aan waanzinnige uurroosters houden, zodat ze meermaals aan "rusttijden" inboeten. Hoe goedkoop ze ook zijn, ik zal nooit met Ryanair op reis gaan. Ik wil niet op "die" vlucht zitten, waar het "misgaat" .8)

Mephisto 23 april 2005 22:30

@ Mitgard: Betaal jij mijn ticket naar .. X .. met de trein?
Of moeten zij goedkoper worden? - Werkt u hiermee eigenlijk [/o] het Vlaams behang in de kaart? Denk ik zo ineens, met Billy Joel greatest hits op de achtergrond..

"Eerlijkheid is meestal niet te horen van u" (honesty is mostly never heard from you)

StevenNr1 23 april 2005 23:12

Ze zouden beter de treins wat goedkoper maken, zet al die mensen die met Ryan Air naar weet ik waar vliegen met hun auto op de baan en dat vervuilt nog minder...

boer_bavo 24 april 2005 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Ook het gebruik van internet wordt op het hoofdkantoor sterk ontmoedigd. De directie vreest dat werknemers hun gal zullen spuwen op de talloze websites gewijd aan de krenterigheid van Ryanair.

Het lijkt me logisch dat een bedrijf zorgt dat zijn werknemers niet de hele dag op kosten van het bedrijf surfen. Niet omdat dat surfen veel kost. Wél omdat ze dan niet productief zijn.
Er zijn niet veel bedrijven waar het personeel naar hartelust mag surfen hoor.
Citaat:

Het animo onder de Ieren om voor de zuinige luchtvaartmaatschappij te komen werken is tot het nulpunt gedaald. Daarom betrekt Ryanair nu tijdelijke werknemers uit Polen en de Baltische staten.
Het is nochtans één van de firma's waar het minste mensen hun ontslag geven. Blijkbaar werken ze er graag.
Citaat:

vlieg niet meer met die uitbuitersmaatschappij!
neem de trein of de auto, buiten europa moet je toch niet zijn.
daar is slechts achterlijkheid en barbaarsheid.
Ryanair vliegt bij mijn weten niet buiten europa.

Mitgard 24 april 2005 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik ben werkzaam in de luchtvaart, en die "werkwijzen" van Ryanair kloppen wel gedeeltelijk. Vroeg of laat gebeuren er accidenten. Piloten moeten zich aan waanzinnige uurroosters houden, zodat ze meermaals aan "rusttijden" inboeten. Hoe goedkoop ze ook zijn, ik zal nooit met Ryanair op reis gaan. Ik wil niet op "die" vlucht zitten, waar het "misgaat" .8)

idd, vroeg of laat gaat dat mis.
slechts een kwestie van tijd.

Tavek 24 april 2005 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
idd, vroeg of laat gaat dat mis.
slechts een kwestie van tijd.

Als ik me niet vergis heeft Ryan air zich aan dezelfde reglementeringen te houden als de andere carriers in europa.

Pietje 24 april 2005 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Als ik me niet vergis heeft Ryan air zich aan dezelfde reglementeringen te houden als de andere carriers in europa.

Officieel doet ze dat ook. De werkelijkheid is anders. 8)

De schoofzak 24 april 2005 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Officieel doet ze dat ook. De werkelijkheid is anders. 8)

Ik zit in "een heel andere sektor".
Maar wij zeggen dat ook van onze konkurrentie.
En we hebben dat al zoveel gezegd, dat we 't nog geloven ook.

En als we al eens een pint drinken met iemand van de konkurrentie, dan klagen we zoveel, dat zij ook geloven dat het zo bij ons gaat.

Pietje 24 april 2005 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik zit in "een heel andere sektor".
Maar wij zeggen dat ook van onze konkurrentie.
En we hebben dat al zoveel gezegd, dat we 't nog geloven ook.

En als we al eens een pint drinken met iemand van de konkurrentie, dan klagen we zoveel, dat zij ook geloven dat het zo bij ons gaat.

Ryanair is geen concurrent van "mij". Ik werk dus niet bij een luchtvaartmaatschappij.8)

Rr00ttt 24 april 2005 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Met de maatregel bespaart de prijsvechter jaarlijks 41,90 euro aan elektriciteit, omgerekend ruim anderhalve eurocent per werknemer. Ryanair boekte het afgelopen jaar 226 miljoen euro winst.

Hoewel ik dit ongetwijfeld een even debiele zet van Ryanair vind als u, zou ik toch graag benadrukken dat zwaaien met winstcijfers niks zegt.

Wat belangrijk is, is het rendement. Als u uw spaargeld belegd bij een bank die O,O1% interest per jaar geeft, bent u ongetwijfeld ontevreden en gaat u op zoek naar een nieuwe bank.

Nochtans zou u wanneer u 100.000.000.000 belegd hebt, maar liefst 100 miljoen winst! maken. Hetzelfde geldt voor beleggers. Met 'winstcijfers' staan zwaaien kan dus een heel vertekend beeld geven.

Chipke 24 april 2005 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ryanair is geen concurrent van "mij". Ik werk dus niet bij een luchtvaartmaatschappij.8)

Pietje, dat U niet werkt, dat zal wel voor iedereen duidelijk zijn ;-).
Maar ik ken dat syndicalistje van de Biac wel...:-)

Bolter 24 april 2005 21:21

Dilemma....


We willen lage prijzen maar we willen ook veel geld verdienen...

boer_bavo 25 april 2005 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Dilemma....


We willen lage prijzen maar we willen ook veel geld verdienen...

En zoals Ryanair het personeel een beter loon geven dan de concurrentie.

Is niet zo moeilijk als je met volle ipv halfvolle vliegtuigen vliegt.

jan hyoens 26 april 2005 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik ben werkzaam in de luchtvaart, .8)

vakbondsdelegé en "werkzaam" ? bij BIAC zeker gepistoneerd door Vandenbossche! Die gasten hebben meer dan 65 dagen verlof per jaar plus andere extraatjes! Niet vergeten dat het ook de vakbonden sabena genekt hebben!

Herr Flick 26 april 2005 11:42

Als ik mijne GSM nie magoplad, valt de battery plat en als de battery platvalt kan mijnen baas mij ook nie meer bellen, ...

zo simpel lost ge dit soort mensenklooterij op,

Herr Flick 26 april 2005 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Pas op, ik ben erg tegen uitbuiting van arbeidend personeel.
En dat laatste bericht, van de grote baas van Carrefour .... grrrr .... en de grote bazen van sabena, die nu hopelijk eens langs mogen gaan bij de fiskus ....

Maar we moeten wel toegeven: die van sabena moeten hun gsm'men voortaan ook thuis opladen (behalve zij die naar sn overgegaan zijn ...)

dus: gezien de serieuse prijsverschillen, ga ik toch eens een weekje tussenuitknijpen, wellicht in Carcasonne ... met Ryanair. Goedkoper verdorie dan met de nmbs naar de Ardennen. Ofwel naar Venetië. (ik ga direkt eens kijken of dat kan met Ryanair, of met Virgin)

zonnige groeten


Vliegen allebij op Bergamo, maw Milan North, ... ;-)

Kweet nie of ze op Venetië vliegen, maar Marco Polo de officiele luchthaven van Venetië ligt al een eindje van Venetië dus als ge naar Venetië north moet zal dat dus ook wel Bergamo ofwel Bolzano zijn, ...

Venetië south ligt ergens halverwege de Adriatische zee, dus dat is ook geen goed idee.

Ah ja en op Bergamo komde ongeveer middernacht toe, alleen, ge moet daar dan blijven tot de volgende morgen, want er zijn daar 's nachts geen autoverhuur kantoren open, ...

Dus good luck en prettige vakantie !

Herr Flick 26 april 2005 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik ben werkzaam in de luchtvaart, en die "werkwijzen" van Ryanair kloppen wel gedeeltelijk. Vroeg of laat gebeuren er accidenten. Piloten moeten zich aan waanzinnige uurroosters houden, zodat ze meermaals aan "rusttijden" inboeten. Hoe goedkoop ze ook zijn, ik zal nooit met Ryanair op reis gaan. Ik wil niet op "die" vlucht zitten, waar het "misgaat" .8)

Ik ook niet Pietje, !


Koek naar geld hé mensen, kijk bij den SN brussels betaalde iets meer, ze geven u een sandwichke onderweg, ge leest uw gazet, ge zit in een confortabel zetelke in een moderen proper vliegtuig met uwe seatnumber, ge krijgt miles, de stewardess komt rond me koffie, en op' t einde me sjoklatjes, en als ge vriendelijk zijt krijgde er zelf 2 ...

En ge komt op een deftig uur op een deftige luchthaven toe.

Natuurlijk da kost wa meer.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be