![]() |
Compromisvoorstel voor BHV leidt tot 6 ministers voor ontwikkelingssamenwerking
6 ministers met bijhorende legers kabinetards.
Belgenland op zijn best. |
Citaat:
|
Citaat:
Kwestie dat we hier niet zouden denken dat u baarlijke nonsens neerschrijft. Egidius |
Ja, een mens zou er zowaar unitair belgicist door worden
|
Citaat:
Egidius |
Citaat:
|
Citaat:
Brussels gewest franstalige gemeenschap Waalse gewest duitstalige gemeenschap federale |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat ons eens proberen om geen nonsens te verkopen. Er komen in zo'n geval geen Ministers bij. Het is nu al zo dat er in de diverse gewestregeringen ministers zijn die "ontwikkelingssamenwerking" in hun bevoegdheidspakket hebben. In de Vlaamse regering is dat Minister van Buitenlands Beleid Geert Bourgeois. In de Brusselse regering is het de Minister-President, Charles Picqué. Ik weet niet wie hiervoor bevoegd is in Wallonië.
Eigenlijk zou het overigens een gemeenschapsbevoegdheid moeten zijn. De meeste inspanningen inzake ontwikkelingssamenwerking worden geleverd op domeinen waarvoor de gemeenschappen bevoegd zijn (onderwijs, gezondheid, enz.). |
Citaat:
de stadsstaat Brussel zal er één hebben, het onafhankelijke Wallonië... |
Citaat:
Ik hoor trouwens niemand klagen over het feit dat heel wat gemeenten schepenen hebben die bevoegd zijn voor internationale samenwerking. |
Citaat:
|
Citaat:
Met andere woorden, waarom zou elke regering een minister van ontwikkelingssamenwerking moeten hebben? Om u toe te laten een beetje te fulmineren tegen de regionalisering? Onzin dus. Als ontwikkelingssamenwerking geregionaliseerd wordt, zullen Vlaanderen en de Franse Gemeenschap een minister van OS hebben. Dat zijn er dus twee, of hooguit drie als de 60.000 Duitstaligen dat echt wensen. Net zoals het GH Luxemburg een eigen minister van OS heeft, en Nederland ook, en Denemarken ook. Leeghoofdige propaganda geklasseerd. Egidius |
Citaat:
Wat is uw punt, zeg? Egidius PS: Ondertussen al een eigen antwoord gevonden op mijn vraag over welke zes regeringen het zogezegd gaat? |
Citaat:
Egidius |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be