![]() |
Wat nationaal volkslied vind je het mooiste?
Bestaat er zoiets als een objectieve keuze wat het mooiste volkslied is?
|
Neen.
|
Ik vind bijv het Nederlands en het Turks volkslied even mooi.
Maar ik denk niet dat je objectief kunt zijn. |
Mag ik er op wijzen dat het Amerikaanse volkslied niet de "Stars and Stripes" is, maar wel "The Star-Spangled Banner". Het Nederlandse volkslied is het "Wilhelmus" en niet het "Wilhelminus".
|
Citaat:
|
Hetgene dat het meeste gevoel teweegbrengt: Brabançonne (cfr. Henin op olym. spelen). Maar aangezien Stubaf bang is dat die zou winnen, heeft hij die maar genegeerd - flauw maw!
|
Die van europa.....
Waarom staat die er niet tussen ? Dat is ten minste muziek met een deftige componist :-D ;) |
ja waarom staat de brabanconne der ni tusse? :roll:
|
1 Europa - De 9de (mooi + ik ben europa freak)
2 Brabaconne (ik ben Belg) 3 God Save the Queen (tja ik vind dat gewoon schoon) |
Citaat:
|
Ik vind het Wilhelmus echt wel mooi.
|
Ik vind een volkslied mooi als het door een grote groep mensen wordt meegezongen in bv een vol sportstadion.
Wanneer de Engelsen God Save the Queen zingen of de Nederlanders het Wilhelmus. Bij de Brabançonne is dat al niet mogelijk: steek 20.000 Belgen in een stadion en laat ze het volkslied zingen: de Vlamingen in het Nederlands, de Franstaligen in het Frans en de Duitstaligen in het Duits. La kakofonie totale! :lol: Nuja, zo'n kakofonie symboliseert Belgie misschien het best. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2+2=? a) 1 b) 2 c) 3 d) 5 |
Citaat:
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat mensen zoals mooi vinden in termen van volksliederen, meer niet. Duidelijk? |
Citaat:
|
dubbel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be