Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Selectieve verdraagzaamheid? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33023)

la_Principessa 24 april 2005 18:06

Selectieve verdraagzaamheid?

Vandaag in de kerk (moest naar mijn metekind zijn communie):

Pastoor: 'Laten we verdraagzaam zijn en niemand discrimineren op basis van ras, taal of huidskleur.'

En wat met 'op basis van godsdienst'? sekse? seksuele voorkeur?
(van schijnheilig gesproken :roll:)

Vlaanderen Boven 24 april 2005 18:20

WAT! Schan-da-lig!

VERMOORD DIE NAZI PRIESTER!!!!!!!!

thePiano 24 april 2005 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa

Pastoor: 'Laten we verdraagzaam zijn en niemand discrimineren op basis van ras, taal of huidskleur.'

Je zou beter wat konsekwenter zijn en nooit meer in de kerk komen en ook nooit meer meter willen zijn, ipv zo te zitten mekkeren. Ik heb dat peterschap tot 2 X toe geweigerd als overtuigde atheïst.

la_Principessa 24 april 2005 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je zou beter wat konsekwenter zijn en nooit meer in de kerk komen en ook nooit meer meter willen zijn, ipv zo te zitten mekkeren. Ik heb dat peterschap tot 2 X toe geweigerd als overtuigde atheïst.

Toen was ik nog christelijk hé.
Die mis duurde trouwens twee uur (marteling), maar het was toch de moeite; kreeg hem eindelijk zijnen hostie, liet hem dien op de zo grond vallen. geniaal :lol:

la_Principessa 24 april 2005 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
WAT! Schan-da-lig!

VERMOORD DIE NAZI PRIESTER!!!!!!!!

Goed, ik geef toe dat dit geen topic waard was. Gewoon frustraties door die 2 uur brainwashing.

StevenNr1 24 april 2005 19:53

Ge hebt ook peters die niets me doop of w/e te maken hebben natuurlijk.

thePiano 24 april 2005 19:53

Citaat:

Toen was ik nog christelijk hé.
Die mis duurde trouwens twee uur (marteling), maar het was toch de moeite; kreeg hem eindelijk zijnen hostie, liet hem dien op de zo grond vallen. geniaal :lol:

Ja ja, naar iets gaan wat je haat en er dan over klagen.... pfft...

Grellig 24 april 2005 19:53

Citaat:

Ik heb dat peterschap tot 2 X toe geweigerd als overtuigde atheïst.

Of misschien was u te kneuterig om een cadeautje te kopen.

Jozef Ostyn 25 april 2005 00:09

Citaat:

Blijkbaar bent vooral u schijnheilig. Wat zoekt u in die Kerk en waarom hebt u niet de eerlijkheid om uw meterschap op te geven?

Jezus Christus 25 april 2005 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Blijkbaar bent vooral u schijnheilig. Wat zoekt u in die Kerk en waarom hebt u niet de eerlijkheid om uw meterschap op te geven?

Wie bent U om hem de toegang tot Mijn huis te willen ontzeggen. En wie bent U om hem te willen verbieden zich om de kinderen te ontfermen.

Geertje 25 april 2005 08:15

Citaat:

:-)

Tja, dat is de kerk nu eenmaal. Niet aantrekken, binnen enkele jaren zijn alle priesters uitgestorven. :-D

Geertje 25 april 2005 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jezus Christus
Wie bent U om hem de toegang tot Mijn huis te willen ontzeggen. En wie bent U om hem te willen verbieden zich om de kinderen te ontfermen.

Zich God wanen, is een doodzonde. Je zal branden in de hel. 8)

la_Principessa 25 april 2005 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
:-)

Tja, dat is de kerk nu eenmaal. Niet aantrekken, binnen enkele jaren zijn alle priesters uitgestorven. :-D

Het was jaren geleden dat ik er nog was. Had echt minder erg verwacht. Denk ni dat ze maar daar nog snel terugzien, buite misschien voor een trouwfeest ofzo.

Geertje 25 april 2005 08:26

Citaat:

Het was jaren geleden dat ik er nog was. Had echt minder erg verwacht. Denk ni dat ze maar daar nog snel terugzien, buite misschien voor een trouwfeest ofzo.

Ik ga enkel nog voor begrafenissen. Als je tot je 18de verplicht elke zondag moest gaan, ben je anti-kerk voor je ganse leven. 8)

la_Principessa 25 april 2005 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik ga enkel nog voor begrafenissen. Als je tot je 18de verplicht elke zondag moest gaan, ben je anti-kerk voor je ganse leven. 8)

8O Ocharme! Ik moest zo 1 keer per maand ofzo. Maar in de middelbaar nimeer. Alleen me kerstmis en pasen.
Mijn vader moest van zijn ouders nog elke week gaan en in de vakantie elke dag (geen leve). Ik kom zo uit een van de katholiekste famillies uit Antwerpen. :roll:
Ben (nog) niet ontdoopt maar neem geen hostie meer enzo.

Grellig 25 april 2005 10:23

Citaat:

Mijn vader moest van zijn ouders nog elke week gaan en in de vakantie elke dag (geen leve).

Dat waren nog eens tijden sé.

Tegenwoordig menen de mensen de waarheid te kennen maar de ontevredenheid is nog nooit zo groot geweest.Heb vandeweek een statistiek gezien over het aantal zelfmoorden in Europa en Belgie stak er met kop en nek bovenuit.Pittig details was dat de armere Balkan-landen minder zelfmoorden kennen dan het rijkere westen.

Persoonlijk ben ik ook geen vast kerkbezoeker maar lees graag boeken over godsdienst.Het streelt men ziel en het geeft een bepaalde ontspanning,vooral in moeilijke tijden.

Vlaanderen Boven 25 april 2005 19:30

Citaat:

Wat een onzin. Het is niet omdat je zelf overtuigd atheïst bent, dat je geen respect mag tonen voor de mensen die zo'n gebruiken belangrijk vinden.

la_Principessa 25 april 2005 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat een onzin. Het is niet omdat je zelf overtuigd atheïst bent, dat je geen respect mag tonen voor de mensen die zo'n gebruiken belangrijk vinden.

Idd. Als dat voor da kind nu belangrijk is? :roll:
Het is ook niet omdat ik atheïst ben dat ik alle christelijke waarden afkeur. Het atheïsme moet ook niet te fanatiek gaan worden hé, waar sta je dan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be