Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Allochtonen en sport (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33026)

VlaamseBelg 24 april 2005 18:51

Allochtonen en sport

Ik ben een tijdje weggeweest, vanwege het opstarten van www.triatlon.be, ik hoop dat er hier ook nog wat allochtone surfers overgebleven zijn om te antwoorden, op het eerste gezicht lijkt het hier een rechts bastion geworden.

Waar doen onze medeburgers van buitenlandse origine aan sport? Ik zie wel geregeld eens een affiche voor een boks-namiddag met veel arabische namen, en in de voetbalclubs duikt ook al eens een Ali of Achmed op, maar waarom doen ze nooit eens een andere sport?

Mijn vraag geldt eigenlijk ook evengoed voor andere verenigingen (van carnavaltroep tot opera-liefhebbers en postzegelverzamelaars), als onze maatschappij binnen 50 jaar voornamelijk uit kinderen en kleinkinderen van de nu nog nieuwe belgen moet voortkomen, hoop ik toch dat het beetje positieve aan wat wij als cultuur omschrijven mag voortbestaan. Misschien was het toch nog niet zo'n slecht idee van Anciaux? :-)

Raven 24 april 2005 19:21

allochtonen zijn veel sportiever dan Vlamingen.

Het is idd een bijzonder fenomeen dat sport in groep, gemakkelijke extremeert. In de meeste steden koppelen moskee's overigens ook sport bij het qur'an onderricht. (Althans in Borgerhout, Mechelen en Genk)

la_Principessa 24 april 2005 19:41

Ik ga wel eens fitnessen met een Turks meisje.

Grellig 24 april 2005 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
allochtonen zijn veel sportiever dan Vlamingen.

Tuurlijk zijn ze veel sportiever,ze hebben ook eens zoveel vrije tijd als de gemiddelde (werkende) Vlaming.

snoodaard 24 april 2005 19:51

Yep met vreemdelingen is het altijd sport en spel.

Gargamel 25 april 2005 08:00

In Mechelen zie je hopen wielertoeristen met burka's rondrijden en Leffe drinken,rolschaatsen,aan ski doen,en zwemmen dat ze kunnen,boogschieten of petanque met de vlamingen

Masterlijke Allochtoon 25 april 2005 15:26

Ik ben een allochtoon en doe voornamelijk aan fitness. Ook speel ik behoorlijk vaak potjes straatvoetbal.
Nee, dit heeft er niks mee te maken dat ik een allochtoon ben en een uitkering trek, integendeel, ik heb werk en doe nu een gymnasium opleiding.

M.A.

VlaamseBelg 25 april 2005 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Masterlijke Allochtoon
Ik ben een allochtoon en doe voornamelijk aan fitness. Ook speel ik behoorlijk vaak potjes straatvoetbal.
Nee, dit heeft er niks mee te maken dat ik een allochtoon ben en een uitkering trek, integendeel, ik heb werk en doe nu een gymnasium opleiding.

M.A.

En heb je je nooit afgevraagd waarom er in onze contreiën nauwelijks allochtonen andere sporten beoefenen dan voetbal, fitness of boks? In Egypte zijn bijvoorbeeld triatlon-clubs, maar hier denk ik niet dat ik al 1 allochtoon gezien heb op wedstrijden (die aan de kant van de weg, die zich afvragen wat voor zotten zichzelf zo vrijwillig afbeulen niet meegerekend :-)).

Masterlijke Allochtoon 25 april 2005 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
En heb je je nooit afgevraagd waarom er in onze contreiën nauwelijks allochtonen andere sporten beoefenen dan voetbal, fitness of boks? In Egypte zijn bijvoorbeeld triatlon-clubs, maar hier denk ik niet dat ik al 1 allochtoon gezien heb op wedstrijden (die aan de kant van de weg, die zich afvragen wat voor zotten zichzelf zo vrijwillig afbeulen niet meegerekend :-)).

dat maakt toch niet uit?
Vind jij het erg dat er niet in elke sport een allochtoon meedoet?

M.A.

VlaamseBelg 25 april 2005 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Masterlijke Allochtoon
dat maakt toch niet uit?
Vind jij het erg dat er niet in elke sport een allochtoon meedoet?

M.A.

Eigenlijk wel, als er in 99% van de sportverenigingen enkel belgen zitten dan betekent dat dat er iets niet helemaal juist zit. Ofwel hebben allochtonen een verkeerd beeld van de andere sporten, ofwel richten de verenigingen zich op een te nauw publiek.

Waar het al niet aan kan liggen is een gebrek aan prestatiedrang (voor wedstrijden) of niet willen werken aan een gezond lichaam.

Misschien moet er eens onderzoek naar gebeuren, want de allochtonen die sporten zijn dan nog vaak de jonge kerels.

mad_drone 25 april 2005 17:10

Toen ik nog basketball speelde ben ik ook een hoop allochtonen tegengekomen. Erg getalenteerde soms ook.

Grellig 25 april 2005 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Toen ik nog basketball speelde ben ik ook een hoop allochtonen tegengekomen. Erg getalenteerde soms ook.

En heb je ze door de ring geworpen?

De bal bedoel ik hé

la_Principessa 25 april 2005 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
En heb je ze door de ring geworpen?

De bal bedoel ik hé

Daar dient basket voor, niet?

Asgard 25 april 2005 21:40

Vooral kickboks is erg in trek, dat kunnen ze dan op straat toepassen om met een geoefende trap zo'n bejaard vrouwtje tegen de grond te werken. :roll:

Cosmo 25 april 2005 21:55

Voetbal zeker. Zoals onlangs die allochtone voetbalploeg (procinciale ploeg denk ik !) een tijdje geleden, waarbij de politie tussenbeide moest komen om de vechtenden te scheiden !

Asgard 25 april 2005 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Voetbal zeker. Zoals onlangs die allochtone voetbalploeg (procinciale ploeg denk ik !) een tijdje geleden, waarbij de politie tussenbeide moest komen om de vechtenden te scheiden !

Bij ons hield men ooit eens multikultureel voetbal-toernooi wat uitmonde in een schop en klop-partij zowel op als naast het veld. Zelfs de schepen van integratie moest met de beker onder de arm de benen nemen. :lol:

VlaamseBelg 26 april 2005 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asgard
Bij ons hield men ooit eens multikultureel voetbal-toernooi wat uitmonde in een schop en klop-partij zowel op als naast het veld. Zelfs de schepen van integratie moest met de beker onder de arm de benen nemen. :lol:

Den dief!

Iwein 29 april 2005 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Waar doen onze medeburgers van buitenlandse origine aan sport?

Ik heb zin om hier een heel luchtig antwoord op te geven, maar ik ben zeker dat een of andere verzuurde medemens dan begint te roepen van "racisme".

Bakkebaard 29 april 2005 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Ik heb zin om hier een heel luchtig antwoord op te geven, maar ik ben zeker dat een of andere verzuurde medemens dan begint te roepen van "racisme".

Gelukkig bent u niet verzuurd he...
Waren we maar een beetje zoals u.
De wereld zou toch zo mooi zijn. Welja, wereld? Vlaanderen bedoelen we.

Bakkebaard 29 april 2005 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo

Gelukkig dat de politie nooit moet tussenbeide komen in vb KV Mechelen-Racing Mechelen of Antwerp-GBA.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be