Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   VVKSM haalt de K definitief uit haar naam. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33051)

Zwarte Spion 25 april 2005 13:22

VVKSM haalt de K definitief uit haar naam.

Wat al jaren verdoken gebeurde is nu realiteit! De VVKSM is niet langer een Katholieke jeugdbeweging.

Het feit dat de VVKSM Moslimgroepen wilde oprichten deed al menig persoon raar opkijken maar dat de weg van het pluralisme definitief en uitgesproken wordt ingeslagen tart toch elke verbeelding!

Ik ben benieuwd wat duizende ouders nu zullen doen. Is het misschien een schande om u zelf katholiek te noemen? Om uw kind in een katholieke vereniging te steken?

Het linkse discours heeft dus de definitieve bovenhand gekregen in de VVKSM die decenia lang de toonaangever was van de typische Jeugdbeweging.

Het verdwijnen van het uniform zal wel de volgende stap zijn...

Arm Vlaanderen!!!

Supe®Staaf 25 april 2005 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Wat al jaren verdoken gebeurde is nu realiteit! De VVKSM is niet langer een Katholieke jeugdbeweging.

Dergelijke openheid is toe te juichen.
Waarom immers jezelf etiketjes opkleven met een vervaldatum die reeds lang verstreken is?

Citaat:

Het feit dat de VVKSM Moslimgroepen wilde oprichten deed al menig persoon raar opkijken maar dat de weg van het pluralisme definitief en uitgesproken wordt ingeslagen tart toch elke verbeelding!
Opvoeden tot realiteitszin, is steeds mooi meegenomen.

Citaat:

Ik ben benieuwd wat duizende ouders nu zullen doen.
Kleren scheuren?
Asse op hun hoofd strooien?
Boete doen?
Flaggelatie?

Citaat:

Is het misschien een schande om u zelf katholiek te noemen?
Persoonlijk zou ik er niet echt fier op zijn.

Citaat:

Om uw kind in een katholieke vereniging te steken?
Met al die pedo-pastoors kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Citaat:

Het linkse discours heeft dus de definitieve bovenhand gekregen in de VVKSM die decenia lang de toonaangever was van de typische Jeugdbeweging.
De tijden veranderen.
Schone kuis.

Citaat:

Het verdwijnen van het uniform zal wel de volgende stap zijn...
Tien jaar na demilitarisering van de rijkswacht, en afschaffing van de diensplicht zijn eindelijk de skoutskindjes aan de beurt.
't Werd ff tijd.

Citaat:

Arm Vlaanderen!!!
Een stap in de goede richting.
Vroeger was het arm katholiek Vlaanderen.

Zwarte Spion 25 april 2005 13:37

De geschiedenis herhaalt zich. De westerse wereld zal weerom ten onder gaan aan decadentie en zelfminachting!

Fierheid bestaat niet meer, een sterk geloof wordt door de media tegengewerkt terwijl een extremistich en fundamentalistisch geloof zoals de Islam wordt opgehemeld.

Het is absoluut géén schande om te geloven in de Katholieke kerk!

Maar goed, ik ben geen Moslim en hoef u dan bijgevolg ook niet te vermoorden omdat u anders gelovig bent...

Pietje 25 april 2005 13:48

Citaat:

De geschiedenis herhaalt zich. De westerse wereld zal weerom ten onder gaan aan decadentie en zelfminachting!

Niet katholiek zijn, is dus decadent ?? 8)

Citaat:

Het is absoluut géén schande om te geloven in de Katholieke kerk!

Geloven in iets dat nooit werd bewezen, lijkt mij alleszins ook niks om fier op te zijn

Citaat:

Maar goed, ik ben geen Moslim en hoef u dan bijgevolg ook niet te vermoorden omdat u anders gelovig bent...

Goh, hebben wij weeral chance zeg.

Zwarte Spion 25 april 2005 13:56

Moet bij een Godsdienst van alles een bewijs zijn? Dat is nieuw!
En neen men is niet per definitie decadent als men niet Katholiek is maar daar had je natuurlijk ook zelf kunnen achterkomen. Dat is natuurlijk het probleem als je met mensen probeert te discussiëren die oogkleppen dragen en die geobsedeerd zijn door bepaalde meningen...

Pietje 25 april 2005 13:59

Citaat:

Dat is natuurlijk het probleem als je met mensen probeert te discussiëren die oogkleppen dragen en die geobsedeerd zijn door bepaalde meningen...

Streng gelovigen dus.............8)

Zwarte Spion 25 april 2005 14:03

Haha, ik ben niet streng gelovig, maar ik zie het Katholiek geloof wel als een bakermat tegen verschillende maatschappelijke problemen.

Pietje 25 april 2005 14:10

Citaat:

Haha, ik ben niet streng gelovig, maar ik zie het Katholiek geloof wel als een bakermat tegen verschillende maatschappelijke problemen.

Leg dat eens uit 8)

Anselmo 25 april 2005 14:20

Inderdaad, dit betekent een verdere aftakeling van wat deze jeugdbeweging eens was.
Niet alleen het woord katholiek moet verdwijnen, maar eveneens elke verwijzing naar Vlaanderen.
Trouwens de jaarlijkse hoofdacriviteit van de plaatse groep in onze gemeente is een "fuif" organiseren.

Zwarte Spion 25 april 2005 14:26

Via het Katholieke geloof worden er normen en waarden bijgebracht die essentieel zijn voor de westerse maatschappij.

Maar det termen 'waarden en normen' zijn vergaan tot loze begrippen die totaal onbekend zijn voor de hedendaagse jeugd.

Pietje 25 april 2005 14:30

Citaat:

Via het Katholieke geloof worden er normen en waarden bijgebracht die essentieel zijn voor de westerse maatschappij.

Maar det termen 'waarden en normen' zijn vergaan tot loze begrippen die totaal onbekend zijn voor de hedendaagse jeugd.

Hangt er maar vanaf wat jij als "normen en waarden" ziet. Ik heb alleszins geen "opperwezen" nodig om als eerbare burger door het leven te gaan.

Pietje 25 april 2005 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo
Inderdaad, dit betekent een verdere aftakeling van wat deze jeugdbeweging eens was.
Niet alleen het woord katholiek moet verdwijnen, maar eveneens elke verwijzing naar Vlaanderen.
Trouwens de jaarlijkse hoofdacriviteit van de plaatse groep in onze gemeente is een "fuif" organiseren.

Wat had die "hoofdactiviteit" dan volgens jou moeten zijn ???

Zwarte Spion 25 april 2005 14:35

Dat is uw eigen recht, uiteraard, ik zal het geloof dat ik volg niet opdringen.

Maar onze maatschappij stoelt op het Katholieke geloof hoe je het ook draait of keert. Iedereen is vrij te geloven waarin hij hij dat wil maar een geloof afbreken louter omdat het in iemands ogen 'oubollig' of 'achterhaald' is? Sorry maar dat kan niet en dat is dan ook voor niets nodig!

Als die mensen die nu beslisten om de VVKSM om te vormen naar een gewone jeugdbeweging vonden dat het Katholiek geloof achterhaald en dom was...dat ze dan uit de VVKSM stapten....!!!!

Als ik me niet meer thuis voel in het Vlaams Belang, dan zal ik de partij niet veranderen maar dan stap ik naar een andere partij die mij nauwer aan het hart ligt zo simpel is dat!

Zwarte Spion 25 april 2005 14:38

Een hoofdactiviteit kan een soort gezinsdag zijn met spelen waarbij de ouders kunnen participeren met hun kinderen.
Tegen het einde van de dag kan er een soort eetfestijn georganiseerd worden waarbij de herrineringen van het voorbij jaar kunnen worden opgehaald.

Pietje 25 april 2005 14:58

Citaat:

Als die mensen die nu beslisten om de VVKSM om te vormen naar een gewone jeugdbeweging vonden dat het Katholiek geloof achterhaald en dom was...dat ze dan uit de VVKSM stapten....!!!!

Ze hebben zichzelf omgevormd, wat wijst op een noodzaak zich aan te passen aan de huidige maatschappij. Indien ze eruit waren gestapt, was er niemand meer .

Pietje 25 april 2005 15:00

Citaat:

Een hoofdactiviteit kan een soort gezinsdag zijn met spelen waarbij de ouders kunnen participeren met hun kinderen.
Tegen het einde van de dag kan er een soort eetfestijn georganiseerd worden waarbij de herrineringen van het voorbij jaar kunnen worden opgehaald.

Niet echt een ingesteldheid om huidige jongeren aan te trekken. Vijftig jaar geleden zou dat nog gekund hebben.........8)

Zwarte Spion 25 april 2005 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Niet echt een ingesteldheid om huidige jongeren aan te trekken. Vijftig jaar geleden zou dat nog gekund hebben.........8)

Ik ben er van overtuigd dat er nog steeds nood is aan een traditionele, gewone jeugdbeweging zoals de Scouts dat was en zoals er nog zo enkelen zijn zoals de KSA en het VNJ.

Kinderen doen nu eenmaal wat de leiding hen voordoet. Ik kan er niet aan doen dat de leiding totaal gezagloos en waardeloos is! Als de leiding beseft welke opvoedkundige taak ze heeft dan zijn we al een stap verder. De jeugdbeweging is geen babysit voor zaterdag of zondag! Ze is wel degelijk een opvoedkundig orgaan binnen de maatschappij of ze zou dat toch moeten zijn!

Pietje 25 april 2005 15:19

Citaat:

Ik ben er van overtuigd dat er nog steeds nood is aan een traditionele, gewone jeugdbeweging zoals de Scouts dat was en zoals er nog zo enkelen zijn zoals de KSA en het VNJ.

Kinderen doen nu eenmaal wat de leiding hen voordoet. Ik kan er niet aan doen dat de leiding totaal gezagloos en waardeloos is! Als de leiding beseft welke opvoedkundige taak ze heeft dan zijn we al een stap verder. De jeugdbeweging is geen babysit voor zaterdag of zondag! Ze is wel degelijk een opvoedkundig orgaan binnen de maatschappij of ze zou dat toch moeten zijn!

Wat jij hier tentoon spreid is eerder een "legerdienst voor kinderen". Een jeugdbeweging dient m.i. nog altijd voor ontspanning.
Blijkbaar zijt ge vijftig jaar te laat geboren.

Zwarte Spion 25 april 2005 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wat jij hier tentoon spreid is eerder een "legerdienst voor kinderen". Een jeugdbeweging dient m.i. nog altijd voor ontspanning.
Blijkbaar zijt ge vijftig jaar te laat geboren.

Ontspanning kan vormend en opvoedkundig beste vriend!!!

Pietje 25 april 2005 15:24

Citaat:

Ontspanning kan vormend en opvoedkundig beste vriend!!!

Hangt er maar vanaf wat jij als ontspanning ziet.
Wat dat betreft laat ik die keuze aan de jongeren zelf over.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be