![]() |
Waarom BHV symbool staat voor onze 'democratie'
Ongelooflijk hoeveel er zelfs nu nog menen dat het zou volstaan om art. 63 van de GW aan te passen en klaar is kees. Beseffen ze dan niet dat daarmee de problemen alleen maar verergerd worden?
1. Daarmee wordt het gelijkheidsbeginsel, dat niet alleen in onze GW staat, maar ook in Universele en Europese Verklaringen en Verdragen (UVRM en EVRM) en dus een hoger gezag heeft, blijvend geschonden. De Franstaligen zouden dan namelijk nog steeds kunnen blijven genieten van het extra-territoriale stemrecht dat nergens anders in de EU bestaat. 2. Daarmee zou men een gewone meerderheid (die Vlaanderen nu wel kan genieten) verkwanselen voor een tweederde meerderheid waardoor Franstaligen een blokkeringsmacht zouden verwerven die ze nu niet genieten. 3. Het verregaande misprijzen van dat deel van de Franstaligen dat gelijke rechten voor Vlamingen nog stees de facto afwijst, zou wéér eens gededoauneerd worden. Kortom, de Uebermenschenmentaliteit zou nog een duwtje in de rug krijgen. Triest. Dat extra-territoriale stemrecht komt neer op een in wezen racistische ongelijkheid. Zoiets dat men NOOIT kan verantwoorden in een democratie. |
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GV7ECQ50
Citaat:
Dat die niet democratische partij VB zich maar ver houdt van coalities met de VLD. Liever wachten tot absolute meerderheid dan met dergelijke oplichters samen regeren. |
De B.U.B. zou er winst uit halen indien de media ons zou toelaten. Dat is zeker, want de Belgen zijn dit gezever kotsbeu.
|
Citaat:
|
BHV is een non probleem. Alleen al om de flaminganten een hak te zetten, zouden we op democratische wijze kunnen beslissen dat de kieskring wel grondwettelijk is.
|
Citaat:
we gaan erop vooruit |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit zou ik zelfs mijn zoon van 8 niet willen vertellen. |
Citaat:
Hoe gaan jullie 'acties' van anderhalve man en een paardekop de media halen met zo weinig actievoerders. Zijn jullie niet een uit de hand gelopen grap? |
Citaat:
Kan u trouwens aantonen dat de BUB de afbraak van de IJzertoren, het uitroeien van de flaminganten enzv in haar programma opneemt? |
Citaat:
in plaats van dopinggebruik af te straffen kunnen we het beter gewoon realiseren, op die manier wordt de wet niet meer overtreden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat als ik mijn 'argumenten' nu eens ga baseren op de ideeën van vooraanstaande VB'ers? :shock: |
Citaat:
Egidius |
Citaat:
|
Taal, waar heel het conflict rond gebouwd is, is altijd extraterritoriaal. Taal laat zich niet binden door grenzen of kieskringen. Splits morgen BHV om te maken dat Franstaligen moeten stemmen op een nederlandstalige partij en je zal zien dat er kleine Franstalige partijtjes ontstaan in het 'Vlaamse' territorium.
|
Citaat:
Egidius |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be