![]() |
Zoveelste aanval op Vlaams grondgebied!!!!
Men houd het niet voor mogelijk, BHV is nog niet opgelost en wééral een provocatie van de Franssprekenden!!!!:twisted: :twisted:
Wezembeek-Oppem stemt motie opnieuw om Brussel uit te breiden De Franstalige meerderheid in faciliteitengemeente Wezembeek-Oppem heeft maandagavond in de gemeenteraad opnieuw een uitbreidingsmotie goedgekeurd. In die motie wordt gepleit voor de uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest met de zes Vlaamse randgemeenten en geprotesteerd tegen de wijze waarop Franstaligen in de rand gediscrimineerd worden. De motie werd eerder al goedgekeurd tijdens een incidentrijke raadszitting op 24 januari toen tientallen actievoerders van TAK en Voorpost uit de zaal verwijderd werden. De raad keurde de motie maandag opnieuw goed omdat Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen deze vernietigde wegens de diverse Franstalige tussenkomsten tijdens het debat toen. Deze waren er deze keer niet. Er kwamen deze keer overigens ook geen Vlaamse actievoerders opdagen. De politie was wel massaal aanwezig. |
Eens kijken of de bubbels met dezelfde afwijzing zullen reageren zoals ze indertijd tegen de Vlaamse burgemeesters steigerden...
|
Citaat:
|
Hallo BUBbels hoe reageren jullie op dit geprovoceer of zijn jullie Fransdol zoals ons VorstenDOM
|
Citaat:
|
Citaat:
En die TAKkertjes zijn brave mannen, zeker? Ik stel voor in de faciliteitengemeenten een referendum te houden over aanhechting bij Brussel en als de meerderheid voor is, gebeurt het. Democratisch toch, nee? Of hebben flaminganten lak aan democratie? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, ik heb niets met het FDF te maken. Maar dat weerhoudt mij niet flaminganten een stelletje zieligaards te vinden, die lak hebben aan democratie. Idem voor Happart en Maingain, ook zieligaards.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu weet ik ook wel dat u Maingain niet hoog acht, want de man is nu eenmaal voor het behoud van de federalistische structuren. U bent het echter wel steeds eens met zijn geëis voor meer Franstalige rechten. Zo deelt u met hem de overtuiging dat het Brussels Gewest uitgebreid moet worden. U deelt zelfs punten van extreme FDF'ers: taalrechten voor Franstaligen over heel Vlaanderen. Enzovoort. Niet verwonderlijk dat u zich welwillend laat omringend door sommige FDF'ers (zoals toenmalig ex-bubbel Bob Vangeel ons wist te vertellen). |
Indien men BHV splitst, iets dat de bevolking daar blijkbaar wilt, moet men ook de verzuchtingen van de franstalige gemeentes in vlaanderen volgen.
Indien BHV niet gesplitst wordt, tja, bb uitgebreid brussel. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat is uw punt nu? Wat een leugen dat ik méér taalrechten voor de Franstaligen zou willen in héél Noord-België. U leeft werkelijk van leugens, VDB. |
Citaat:
Op logica. De burgemeesters in BHV willen de splitsing. De democratische meederheid van Wezembeek-Oppem wilt bij Brussel horen. Wees rechtvaardig en maak beiden content. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be