![]() |
ministeriële kabinetten
Beste,
Ik had graag eens geinformeerd naar de meningen die er bestaan rond de ministeriële kabinetten. Gelieve uw mening de argumenteren ook. Ik zou graag tot een afweging komen van voor-en nadelen en bij het brainstormen had ik graag julie hulp verkregen. Bedankt! S. |
Simpel, die verstarde instellingen die hun ministers moeten ondersteunen, gevuld met partijgebonden ambtenaren zijn voor mij niet meer en minder overbetaalde werklozen in een beschermde werkplaats.
|
Citaat:
En sinds 1970 hebben ze er al zowat 500.000 in hun midden opgenomen. De kring wordt alleen maar groter! [size=3]Gelukkig dat deze aangroei niet bij het werklozencijfer ingecalculeerd wordt.[/size] :rofl: :rofl: |
Citaat:
Da is kort , bondig en spijtig genoeg nog waar ook ... :lol: :lol: :lol: |
voordelen: Doordat de kabinetsmedewerkers aan hun minister gebonden zijn zijn ze extra gemotiveerd. Doordat de minister zelf zijn medewerkers kan aanduiden kan hij beter op hen vertrouwen dan op een ambtenaar die hij niet kent. Doordat de minister zijn medewerkers kan kiezen kan hij voor hen ook politiek verantwoordelijk worden gesteld en kan hij zich niet wegsteken achter een fout van een ambtenaar.
nadelen: met de minister vertrekken de medewerkers en dus ook de ervaring en expertise die de voorbije jaren is opgedaan. De medewerkers werken in de eerste plaats voor de minister en dan pas voor de overheid. De benoeming gebeurt op subjectieve basis. Coekie |
Citaat:
|
Men mag de macht en de onbetrouwbaarheid van de ambtenarijtop niet onderschatten.
Dit is de hoofdreden waarom ministers beroep doen op vertrouwenspersonen en experten die hij zelf kiest. |
Ze verdienen goed, naar het schijnt ...;-)
|
Citaat:
Althans over enkele jaren. Gewoon loon zoals je die op het ministerie kreeg als licenciaat bijvoorbeeld. Maar je werkt wel meer dan 9 tot 5 :) Dusja, bedankt voor de reacties alleszins. Laatste vraag mssn: Weet er iemand hoe het nu staat? Zijn die kabinetten nu wel of niet afgeschaft? GEdeeltelijk? Of hervormd en andere naam gegeven? S |
Citaat:
|
De meeste mensen die ik ken op het kabinet van Geert bourgeois zijn nooit thuis voor 8:30 s'avonds. En zijn s’morgens voor 7 al weg.
Meestal worden ze dan nog eens opgetrommeld buiten de uren om te werken binnen N-VA, of moeten ze in het weekend naar een seminarie enz... Zeggen dat ze daar niks doen, en dat het dik betaalde luieriken zijn, is dus niet zo. |
Citaat:
|
snif waar is mijne zakdoek...
|
Bedankt Jozef en Leeuwenhart!
|
Citaat:
Tip: op de website van het Staatsblad moet je maar eens een search doen naar de meest recente besluiten van de diverse regeringen omtrent de samenstelling van hun kabinetten. Dit is meestal een van de eerste besluiten die een regering neemt na haar aantreden. |
Citaat:
|
Misschien is het volgende 'plezanter' om te weten?
De kabinetten van het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap stellen 800 mensen te werk. Vlaanderen 400. |
Citaat:
|
Tja, daar noem je zoiets, er is wel meer verschil dan de taal tussen wallonië en vlaanderen hoor. Op politiek vlak bijna amerikaanse proporties en even slaafse kiezers.
De vraag : horen we wel bij elkaar is dus terecht. |
Citaat:
En na de 6'en, als er nog iemand is op een kabinet, wil dat gewoon zeggen dat de krant nog niet uit was. En pas na 20u30 thuiskomen. Er zijn veel kroegen op de weg tussen kabinet en station. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be