![]() |
Nu in Metro: "B.U.B. is boos"
Ik stapte deze morgen weer eens op de trein en zag op de bank nog een uitgave van Metro (nieuwskrantje van de NMBS) liggen. Op de voorpagina in grote letters "Bosch Tienen schrapt 264 jobs en trekt naar Roemenië". Ik dacht zo van "nou, de dag begint weer goed" en ga onmiddellijk naar de volgende pagina en zie daar een klein artikeltje met de titel "B.U.B. is boos":
[size=4]B.U.B. is boos[size=2] De Belgische Unie-Union Belge, een politieke partij die de eenheid van België te vuur en te zwaard verdedigt, sleept de openbare omroepen VRT en RTBF voor de rechter. Het probleem? De partij voelt zich gediscrimineerd omdat ze nooit aan bod komt in de nieuwsuitzendingen van de twee zenders. De B.U.B. zegt dat veertig procent van de Belgen haar visie op het unitarisme deelt en vindt het ongehoord dat die "belangrijke nationale minderheid" nooit gehoord wordt. "Desnoods gaan we door tot het Europees hof voor de rechten van de mens in Straatsburg", klinkt het dreigend. [/size] [/size] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Amai, niet te doen gewoon toen ik vanmorgen de Metrokrantlas op de trein en ik las dat; kon ik een spontane glimlach niet onderdrukken.
De BUB is boos, niet te geloven en dat ze dan nog stellen dat ze naar Straatsburg zouden gaan. Wel goed, ik denk dat er dan héél véél verenigingen enzo zijn zu die kunnen aanspraak maken om op tv te komen als m'n zo begint. Dat De BUB eens aan bod komt, tot daar nog aan toe, maar om de 2 weken lijkt me toch wel lichtjes overdreven zu. |
Citaat:
|
Goed morgen maak ik van mijn vereniging een politieke partij; daarmee is ook alles gezegd.
Die vereniging staat ook voor een maatschappelijk doel. |
Citaat:
De enigste manier om als kleine partij de media te halen is groter worden tot ze niet meer naast je kunnen kijken, of een kartel te sluiten met een grote partij, of je in de media in te kopen (Vivant) |
Citaat:
Sterk, héél sterk ipv inhoudelijk eens te reageren ipv mij verwijten toe te slingeren! Dat de Walen profiteurs zijn heb ik nooit letterlijk gezegd!!! En gans dat gedoe rond de flamiganten, belgicisten en waliganten als je het zo kan noemen begint me grondig de strot uit te hangen, alsof er maar dat meer is. Ik werk in Brussel en ik zie genoeg, sommige Walen doe ik mijn petje echt voor af en heb ik een eindeloos respect en bewondering voor; anderen is dan weer iets anders net zoals dat bij sommige Vlamingen het geval is! |
Citaat:
Niet letterlijk nee :roll: Ik bedoel maar, het spijt me als mijn reactie wat hevig was, da geef ik toe. Maar stel u eens in onze plaats: dag in dag uit worden we uitgemaakt voor waar we in geloven. Heb respect voor mijn idealen, ook al deel je ze niet, en ik zal respect hebben voor u. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik kan het nog enigszinds vatten dat een partij het moeilijk heeft om electoraal iets te betekenen zonder veel media aandacht. maar het moet toch mogelijk zijn voor een partij die naar eigen zeggen een groot maatschappelijk draagvlak heeft om meer dan 6 man te vinden in een volledige provincie die op een kieslijst wil staan |
Citaat:
|
dan rest nog separatisme....
|
Citaat:
|
Die van u ook niet!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be