Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   28 april 1945 - 28 april 2005 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33274)

Guderian 29 april 2005 19:23

28 april 1945 - 28 april 2005

Gisteren was het exact 60 jaar geleden dat extreem-linkse terroristen de Duce en 16 medestanders vermoordden in de buurt van het Como-meer:
[size=2]Francesco Barracu[/size]
[size=2]Nicola Bombacci [/size]
[size=2]Pietro Calistri [/size]
[size=2]Vito Castelnuovo [/size]
[size=2]Goffredo Coppola [/size]
[size=2]Ernesto Daquanno [/size]
[size=2]Luigi Gatti [/size]
[size=2]Augusto Liverani [/size]
[size=2]Fernando Mezzasoma [/size]
[size=2]Benito Mussolini [/size]
[size=2]Mario Nudi [/size]
[size=2]Alessandro Pavolini [/size]
[size=2]Claretta Petacci [/size]
[size=2]Paolo Porta [/size]
[size=2]Ruggero Romano [/size]
[size=2]Idreno Utimpergher [/size]
[size=2]Paolo Zerbino [/size]

Er werd aan het graf en crypte van San Cassiano in Pennino (Predappio) een herdenkingsmanifestatie gehouden.

Wie het graf van de Duce wenst te bezoeken, kan dit in zijn geboortedorp Predappio. Het graf wordt 7/7 dagen, 24U/24 bewaakt door militanten.

Bhairav 29 april 2005 20:02

Waar mensen zich allemaal niet mee bezig houden.

Cosmo 29 april 2005 20:06

Ze zijn zeker bang dat ze hem komen pikken ...

Pietje 29 april 2005 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Gisteren was het exact 60 jaar geleden ..................

Daar moeten we er ene op drinken8)

Bhairav 29 april 2005 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Ze zijn zeker bang dat ze hem komen pikken ...

We kunnen met die beenderen misschien een leuk stoeltje maken...
:twisted:

Jonas Elossov 29 april 2005 20:28

60 flessen champagne... Ik vind dat we dat op gepast momenten moeten herhalen, zo'n rituelen.

Guderian 2 mei 2005 13:47

http://www.msimarche.it/filmati/Filmato.wmv

de limburgse leeuw 2 mei 2005 13:55

filmpje

Ik heb eens gekeken naar Mussolini. Spijtig dat ik niet alles goed kon verstaan, maar ging het niet over opbouwen en werk ? Doordat de inhoud enigszins naar de achtergrond verdween lette ik meer op de geste van de persoon zelf, en daaruit kon ik alleen maar opmaken dat het om een toneelspeler en een kleine hoogmoedige machtswellusteling ging die probeerde de romeinse keizers te imiteren of zo.

Haider 2 mei 2005 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
60 flessen champagne... Ik vind dat we dat op gepast momenten moeten herhalen, zo'n rituelen.

En dan nog durft links beweren niet gewelddadig te zijn??? :roll:

Pietje 2 mei 2005 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haider

Wat is er dan zo gewelddadig aan champagne te drinken, op de gezondheid van dat fascistisch italiaans creatuur ? 8)

Cyberfreak 2 mei 2005 17:58

Citaat:

Het gaat over extreem-linkse terroristen, niet over alle enigzins 'links-denkenden'. Net zoals je ook extreem-rechtse terroristen hebt, mag je de lijn niet doortrekken naar alle enigzins 'rechts-denkenden'. Extremisme is nooit goed en terrorisme zeker niet, het moet in beide gevallen met alle middelen bestreden worden. (Ai, hij is intussen banneling geworden)

thePiano 2 mei 2005 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Gisteren was het exact 60 jaar geleden dat extreem-linkse terroristen de Duce en 16 medestanders vermoordden in de buurt van het Como-meer:
[size=2]Francesco Barracu[/size]
[size=2]Nicola Bombacci [/size]
[size=2]Pietro Calistri [/size]
[size=2]Vito Castelnuovo [/size]
[size=2]Goffredo Coppola [/size]
[size=2]Ernesto Daquanno [/size]
[size=2]Luigi Gatti [/size]
[size=2]Augusto Liverani [/size]
[size=2]Fernando Mezzasoma [/size]
[size=2]Benito Mussolini [/size]
[size=2]Mario Nudi [/size]
[size=2]Alessandro Pavolini [/size]
[size=2]Claretta Petacci [/size]
[size=2]Paolo Porta [/size]
[size=2]Ruggero Romano [/size]
[size=2]Idreno Utimpergher [/size]
[size=2]Paolo Zerbino [/size]

Ik zie daar ondermeer Claretta Petacci tussen staan, de minnares van Mussolini. Want zo zijn volksnationalisten: niemand mag buiten de schreef gaan, behalve zijzelves. 8)

Hieronder op de foto: de beroemdste overspeligaards van Italië in hun tijd: Mussolini en zijn minnares Petacci.

Ps: Ik heb per ongeluk de foto omgedraaid, dus gelieve even uw computerscherm op zijn kop te houden. ;)

de limburgse leeuw 2 mei 2005 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Het gaat over extreem-linkse terroristen, niet over alle enigzins 'links-denkenden'. Net zoals je ook extreem-rechtse terroristen hebt, mag je de lijn niet doortrekken naar alle enigzins 'rechts-denkenden'. Extremisme is nooit goed en terrorisme zeker niet, het moet in beide gevallen met alle middelen bestreden worden. (Ai, hij is intussen banneling geworden)

Het waren wellicht geen 'terroristen', maar partizanen.

Musketo 2 mei 2005 18:38

Het gaat niet goed met de mensheid - dat is nu wel duidelijk.

solidarnosc 2 mei 2005 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak

Ik moet u er niet aan herinneren dat gematigde liberalen als u de Franse adel en clerus quasi volledig uitgeroeid hebben om vervolgens hun gematigde leer manu militari over de rest van Europa te verspreiden. Als democraat vind ik dat dergelijk liberaal extremisme met alle mogelijke middelen bestreden moet worden.

kelt 2 mei 2005 19:28

Dat opgeblazen Italiaans kikkertje was een van de voornaamste redenen voor de Duitse nederlaag (hij dwong Adolf een Balkanfront EN een Afrikaans front te openen toen de Italianen het er zelf maar bekaaid afbrachten).Dit terwijl Adolf het eigenlijk wel erg druk had,en gehoopt had dat Italie zijn zuidflank en bijbehorende waterpartijen zou afdekken..........

En nu zijn er "rechtselingen" die notabene Musso wensen te herdenken en te verheffen tot het martelaarschap..... 8) :-D

Eigenlijk was Musso,objectief gezien,een voorname bondgenoot van de Geallieerden.......

Rare jongens die zeer rechtsen :roll:

Andro 2 mei 2005 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Ps: Ik heb per ongeluk de foto omgedraaid, dus gelieve even uw computerscherm op zijn kop te houden. ;)

Zo dood als een pier....

Jonas Elossov 2 mei 2005 20:07

Citaat:

Wie zegt dat wij per definitie tegen geweld zijn; alles moet in zijn context bekeken worden. De situatie in een burgeroorlog en onder een fascistische dictatuur is anders dan in een rustige parlementaire democratie. De situatie in België is anders dan in Nigeria... Alles hangt ervan af in welk situatie men zit... Wij zeggen niet dat we in principe tegen geweld zijn, dat zou dogmatisch zijn.

En één ding staat vast; ik zou zeker gefeest hebben bij het vernemen van de dood van zowel Mussolini, als van Hitler, als van Franco, als van Salazar...

Guderian 2 mei 2005 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik zie daar ondermeer Claretta Petacci tussen staan, de minnares van Mussolini. Want zo zijn volksnationalisten: niemand mag buiten de schreef gaan, behalve zijzelves. 8)

:rofl: AAAGHAHAHAhahahaha... Van Minnenbruggen noemt de Duce een "volksnationalist"! :rofl:

PAJOT 2 mei 2005 20:32

W IL DUCE

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be