![]() |
verband tussen luiheid en intelligentie?
Rustig op uw rug denkt u het best
![]() Denk niet te snel dat iemand die naast je op de sofa zit of hangt een luierik is. In werkelijkheid is die persoon misschien diep aan het denken. Want, zo weet de Sunday Times te melden, denken doe je het best horizontaal. Rodin liet zijn 'denker' zitten, met een hand onder de kin. Churchill dacht naar eigen zeggen het best in bad, en ook de kreet 'eureka' werd geslaakt vanuit liggende positie. Maar volgens wetenschappers van de Australian National University in Canberra denkt de mens toch het best als hij of zij ligt. Want in die houding worden vraagstukken het best en het snelst opgelost, zo blijkt uit testen die de Australiërs deden. Het draait allemaal rond noradrenaline, een natuurlijk hormoon dat door de hersenen wordt aangemaakt in stresssituaties. Het heeft invloed op de hersencellen en vermindert zowel onze aandacht voor details als ons rationaal denken. Als mensen rechtop gaan staan, veroorzaakt dat een chemische reactie waardoor meer noradrenaline wordt aangemaakt. Maar als we liggen, vermindert de aanwezigheid van dat hormoon, met als gevolg dat we beter en helderder denken. Dat bleek toen psychologen aan 20 proefpersonen een 30-tal anagrammen voorlegden om te zien hoe snel ze die konden oplossen. Die woorden werden op een scherm geprojecteerd en de deelnemers aan het experiment moesten ze eerst rechtstaand en vervolgens liggend oplossen. "En toen bleek dat de mensen in liggende houding gemiddeld 3.1 seconden per anagram minder nodig hadden dan wanneer ze stonden", aldus professor Dan Byrne die het onderzoek leidde. En net nu er weer volop wordt gediscussieerd over de vraag of er al dan niet verschillen zijn tussen het geestelijke capaciteiten van vrouwen en mannen, geeft dit onderzoek aan dat er wat noradrenaline betreft in elk geval gelijkheid is tussen M en V, want de scores lagen precies gelijk. ----------------------------------------- al dat naarstig gewerk de gansen dag maakt de mensen dommer. afgestompt komen ze thuis en kijken tv... stress, te weinig slaap, etc. ipv afgeven op werklozen, trage en slome (maw 'luie') mensen, mensen die niet mee willen draaien in het systeem maar kiezen voor genieten, toont men beter wat begrip en respect: zij zijn niet toevallig vaak creatieve geesten en grote denkers. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En oh ja, hoe luidde mijn vraag weeral en hebt U al een (creatief) antwoord gegeven? [size=1]U bedoelt toch mijn vraag niet waarom U drie jaar van de dop werd gesmeten?[/size] Wie van U twee de lui(p)aardkoning is?... Ik zou het begot niet weten :lol:... ![]() Hier hangt een lui(p)aard in zijn hangmat... [size=1](Is dat niet creatief?)[/size] |
Citaat:
|
Ge kent toch de uitdrukking "slaap er eens een nachtje over".
Het werkt! Zelfs in den dag! |
Ik kan er van meespreken.
AL die harde werkers rondom mij zijn walgelijk oppervlakkig en soms compleet onbewust van dingen die er vingerdik opliggen. Liever vasthouden aan denkpatroontjes die het draaien van het systeem bevorderen: die heerlijke knusse samenhorigheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Linken leggen tussen wetenschappelijke resultaten (die 9 kansen van 10 bij werkenden werd uitgevoerd, maar soit) en werkloosheid. Net zoals deze topic http://forum.politics.be/showthread.php?t=33225 Het bewijs dat werkloosheid een bekrompen geest in de hand werkt, is duidelijk. Zowel Bhairav, King als Mitgard zijn kneuterige zagen geworden die de werkman veroordelen maar dankzij die persoon maandelijks hun bijdrage ontvangen, om alzo niet nog dieper in de marginaliteit te vallen. Citaat: Oorspronkelijk bericht door Mitgard king hoeft tenminste geen hielen te likken of reten te kussen van een of andere droplul. die kruipt voor NIEMAND. tof als ge met weinig kunt overleven. Dus werken is hielen likken???? Citaat: Oorspronkelijk bericht door Mitgard het is omdat al die werkslaven niet zonder hun luxe kunnen dat ze jaloers zijn op werklozen. en zich maar afrukken op het feit dat ze 'hard werken', dat ze bij het 'goede' deel van de bevolking horen, het enige waar ze hun laatste restje zelfwaarde uit putten. M.a.w. verklaar jij hier dat zolang je de mogelijkheid wordt gegund, je je luie reet nooit zult heffen van die stoel. Jou geheugen is blijkbaar van korte duur, teveel wiet of ander gazongras door je neus gehaald? Lees het volgende eens. Citaat: Oorspronkelijk bericht door Mitgard stap in de goede richting, leenfloners zijn vaak eenzaam en triest door stigmatisering door asocialen, en kunnen vrienden die wat verder wonen niet opzoeken voor steun en troost. Heb jij toch geschreven, niet? Eenzaam en triest??? Ze worden gestigmatiseerd??? Eerst medelijden willen wekken om dan een verklaring te geven die haaks staat op............ Ik jou stigmatiseren? Bwah.......... je komt in hetzelfde laatje te liggen als Baihrav, met op dat laatje: Niet au serieux nemen, bezitters van fijngesnoven en geblowde hersenen Eerst is de leefloner eenzamer en triest, nu is hij een denker, want hij ligt een hele dag op zijn gat........... Wat is het nu eigenlijk? Als je werkelijk zo een verstandige jongen was door op je rug te liggen, dan zat je nu niet meer steun te trekken, maar was je slim genoeg om je huidige marginale staat achter je te laten en voor jezelf te werken, niet voor een baas. Leefloners zijn per definitie NIET marginaal, alleen zijn er enkelen die door hun gedrag de anderen dat etiket bezorgen, net zoals de allochtonen, enkele allochtonen bezorgen de hele groep een slechte naam. |
Citaat:
|
Citaat:
Bon. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals ik reeds vermeld heb, ben ik al minstens 20 maal in India geweest (niet als toerist). Ik vind, wat U hierboven schrijft, beschamend 8O... En met mij de miljoenen echte armen (en dat zijn dan nog anderen armen dan hier), melaatsen, verrotte levende lijken... Tja, echt materialistisch kunt U die melaatsen inderdaad niet noemen... Mss iets minder warde hechten aan comtemplatie en iets meer aan 'arbeid adelt?'... |
Citaat:
Een soort van 'overleven' als het ware. Citaat:
als je een werkloze bent die het afgeeft op werkenden maar wel alles ervoor over hebt om toch maar je steun te blijven behouden, want ook die mensen maken gebruik van die hulpbronnen. Tenzij je nu op een fietsje je eigen elektriciteit voor je pc bijeen zit te fietsen..... maar ik betwijfel het. Hij die 'hielen' likt, is sociaal genoeg om jou vooruit te helpen. Laf is diegene die het afgeeft op de mensen die hem/haar onderhoudt. Ik veronderstel dat je je steungeld nu gaat afzeggen? Citaat:
:rofl: :rofl: :rofl: Ik moet zeggen, jouw bescheidenheid siert je! Wat die genialiteit betreft, in talloze reacties van U en consoorten kan aangetoond worden dat tegenstrijdigheid troef is. Argumenten totaal geen steek hebben. Iemand die steun trekt maar anarchie preekt................... hypocriet noemen ze dat wel eens. Iemand die teert op het sociaal systeem maar werkers (die dat systeem onderhouden) 'hielenlikkers' noemt. Ik moet zeggen, ik (en waarschijnlijk nog vele andere forumgangers) ben echt onder de indruk van uw genialiteit. Ik zou je pas echt geniaal vinden, mocht je het systeem, wat je zo afbreekt, afwijzen en de rug toekeren. Dus geen leefloon, niks sociaal systeem, ga lekkker in de bomen leven, zoek je zelf wat natuurlijke hulpbronnen bijeen en doe je eigen ding. 'geniaal'............................ jongens toch! van humor gesproken :rofl: :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
Vind het anders wel grappig dat er nooit iemand reageert als er verkondigd wordt dat de werkende mens voor de niet-werkende werkt maar als iemand zegt dat de werkenden in feite werken om een pummel met monopolipositie te verrijken komt er wel meteen een reactie. Citaat:
|
Citaat:
zie daarvoor http://forum.politics.be/showthread....45#post1064645 posting 1325 Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat werkenden voor doppers werken, is omdat de mens blijkbaar een iets 'socialer' dier is en het besseffingsvermogen heeft dat niet iedereen mee kan. Velen liggen niet wakker van het betalen van sociale bijdrage, wel van de besteding ervan. Citaat:
Zoals ik al zei, de dag dat ik tegenslag heb en werkloos achter blijf, hoop ik dat ook ik nieuwe kansen krijg om mijn leven angenaam te mogen voortzetten. Waar ik me aan erger. Pummels die bewust niet werken, maar niet zullen nalaten om toch maar geen stempeltje te missen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be