![]() |
Mohammed de pedofiel en Jezus de freak
Aan moslim- en Mohammed-bashing wordt wereldwijd op fora als deze genoeg energie gewijd.
Laat ons nu ook eens ongenadig op de figuur van Jezus kijken. Was Jezus eigenlijk ook geen echte freak? Neem nu zijn boodschap die neerkomt op: "aanvaard jezelf en aanvaard de anderen". Hoe kan je dat nu rijmen met het kruisigingsverhaal??? Wie laat zich nu voor het prediken van zulke boodschap aan het kruis slagen??? Of waarom vond hij het nodig om te zeggen tegen zijn leerlingen die hij op pad stuurde "ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard" - waarom moest hij dat zeggen dat hij gekomen was om ruzie in de gezinnen te brengen??? Andere voorbeelden mogen hier ook gepost worden graag. |
Jezus zei, als men iemand een"dwaas" noemt, zal men strafbaar zijn door het helle vuur. (Mattheus 5:22), hijzelf echter, noemde mensen "dwazen" (Mattheus 23:17).
|
Jezus vertelde zijn discipelen, dat ze niet zouden sterven voor zijn tweede komst: " Voorwaar zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan, dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk." ( Mattheus 16:28 )
" Zie, Ik kom haastelijk." ( Openbaring 3:11 ) Het is reeds meer dan 2000 jaar geleden, en de gelovigen wachten nog steeds op zijn "haastige" terugkomst... :rofl: |
Een dreigende en autoritaire Christus
[Matthias 10,34] Denk niet dat Ik op aarde vrede ben komen brengen. Ik ben geen vrede komen brengen, maar een zwaard. [Matthias 10,35] Want Ik ben gekomen om een wig te drijven tussen zoon en vader, tussen dochter en moeder, tussen schoondochter en schoonmoeder;[Matthias 10,36] ja, huisgenoten worden vijanden. [Matthias 10,37] Wie meer houdt van zijn vader of moeder dan van Mij, is Mij niet waard. Wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van Mij, is Mij niet waard [Matthias 13,40] Zoals het onkruid bijeengebonden wordt en in het vuur verbrand, zo zal het gaan bij de voltooiing van deze wereld: [Matthias 18,34] En zijn heer werd zo kwaad, dat hij hem overleverde aan de beulen, totdat hij heel zijn schuld zou hebben terugbetaald. [Matthias 18,35] Zo zal ook mijn hemelse Vader met jullie doen, als niet ieder van jullie zijn broeder van ganser harte vergeeft.’ [Matthias 21,12] Jezus ging de tempel binnen, joeg alle mensen weg die daar kochten en verkochten, en gooide de tafels van de geldwisselaars en de stoelen van de duivenverkopers om. [Matthias 22,1] Opnieuw sprak Jezus tot hen in gelijkenissen: [Matthias 22,2] ‘Met het koninkrijk der hemelen gaat het als met een koning die een bruiloftsfeest gaf voor zijn zoon. [Matthias 22,13] Toen zei de koning tegen de dienaren: “Bind hem aan handen en voeten en werp hem in de uiterste duisternis.” Het zal daar een gejammer zijn en een tandengeknars. [Matthias 24,15] Wanneer je de huiveringwekkende gruwel, waarover gesproken is bij monde van de profeet Daniël, op de heilige plaats ziet staan,’ – let op, lezer – [Matthias 24,16] ‘dan moeten de inwoners van Judea de bergen invluchten. [Matthias 24,17] Wie op het dak is, moet niet naar beneden komen om nog dingen uit zijn huis te halen, [Matthias 24,18] en wie op het land is, moet niet teruggaan om zijn jas te halen. [Matthias 24,19] Wee de vrouwen die dan zwanger zijn of een kind aan de borst hebben in die dagen! [Matthias 24,20] Bid dat jullie vlucht niet plaatsvindt in de winter of op sabbat. [Matthias 24,21] Want het zal dan een grote verschrikking zijn, zoals er vanaf het begin van de wereld tot nu toe nog niet geweest is en er ook niet meer zal komen. [Matthias 24,22] Als die dagen niet ingekort zouden worden, zou niemand gered worden. Omwille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden. [Matthias 24,23] Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, hier is de Messias”, of: “Daar”, vertrouw het niet. [Matthias 24,24] Want er zullen valse messiassen en valse profeten opstaan, en ze zullen grote tekenen en wonderen laten zien om, als het mogelijk zou zijn, zelfs de uitverkorenen op een dwaalspoor te brengen. [Matthias 24,25] Kijk, Ik heb het jullie van tevoren gezegd [Lucas 9,59] Tegen een ander zei Hij: ‘Volg Me.’ Die zei Hem: ‘Heer, sta me toe eerst mijn vader te gaan begraven.’ [Lucas 9,60] Maar Hij zei hem: ‘Laat de doden hun doden begraven; u moet het koninkrijk van God gaan verkondigen [Lucas 12,51] Denken jullie dat Ik ben gekomen om vrede te brengen op aarde? Nee, zeg Ik jullie, eerder verdeeldheid. [Lucas 12,52] Vanaf nu zullen vijf mensen in één huis verdeeld zijn, drie tegen twee, en twee tegen drie: [Lucas 12,53] vader tegen zoon, en zoon tegen vader; moeder tegen dochter, en dochter tegen moeder; schoonmoeder tegen schoondochter, en schoondochter tegen schoonmoeder [Lucas 17,28] Of zoals het ging in de dagen van Lot; ze aten en dronken, kochten en verkochten, plantten en bouwden; [Lucas 17,29] maar op de dag dat Lot uit Sodom vertrok, regende het vuur en zwavel uit de hemel, die allen verdelgden. [Lucas 17,30] Net zo zal het zijn op de dag dat de Mensenzoon zich zal openbaren. [Lucas 19,27] En breng me nu die vijanden hier die mij niet als koning wilden, en steek hen voor mijn ogen neer!” ’ [Marcus 3,29] Maar wie de heilige Geest lastert, krijgt in eeuwigheid geen vergeving, maar is schuldig aan een eeuwige zonde.’ [Marcus, 11,15] Ze kwamen in Jeruzalem aan. Hij ging de tempel binnen en begon de mensen die daar kochten en verkochten weg te jagen; de tafels van de geldwisselaars en de stoelen van de duivenverkopers gooide Hij om, [Johannes 2,15] Hij knoopte touwen aaneen tot een zweep en joeg ze allemaal de tempel uit, schapen en runderen erbij. De tafels van de wisselaars gooide Hij met geld en al omver. [Johannes 3,18] Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; maar wie niet gelooft is al veroordeeld, omdat Hij niet geloofd heeft in de naam van de eniggeboren Zoon van God. [Johannes 15,6Wie niet met Mij verbonden blijft, wordt weggegooid als een wijnrank: ze verdorren, men haalt ze bijeen en gooit ze in het vuur, waar ze verbranden. |
Een megalomane Christus
[Matthias 7,15] Pas op voor de valse profeten, die naar jullie toe komen in schaapskleren, maar van binnen roofzuchtige wolven zijn. [Matthias 24,23] Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, hier is de Messias”, of: “Daar”, vertrouw het niet. [Matthias 24,24] Want er zullen valse messiassen en valse profeten opstaan, en ze zullen grote tekenen en wonderen laten zien om, als het mogelijk zou zijn, zelfs de uitverkorenen op een dwaalspoor te brengen. [Matthias 24,25] Kijk, Ik heb het jullie van tevoren gezegd. [Matthias 26,6] Toen Jezus in Betanië was, in het huis van Simon de melaatse, [Matthias 26,7] kwam een vrouw naar Hem toe met een albasten flesje kostbare balsem, en goot dat over zijn hoofd leeg, terwijl Hij aan tafel was. [Matthias 26,8] Toen zijn leerlingen dat zagen, zeiden ze verontwaardigd: ‘Waar is die verspilling goed voor? [Matthias 26,9] Want dat had voor veel geld verkocht en aan de armen gegeven kunnen worden.’ [Matthias 26,10] Jezus merkte het en zei: ‘Wat maken jullie het die vrouw lastig? Ze heeft namelijk een goed werk gedaan aan Mij. [Matthias 26,11] Want de armen heb je altijd bij je, maar Mij hebben jullie niet altijd. [Matthias 26,12] Want toen ze die balsem over mijn lichaam goot, deed ze dat met het oog op mijn begrafenis. [Lucas 10,38] Op hun reis ging Hij een dorp in. Een vrouw, Marta genaamd, ontving Hem. [Lucas 10,39] Zij had een zuster die Maria heette. Die kwam aan de voeten van de Heer zitten en luisterde naar zijn woorden. [Lucas 10,40] Marta had het heel druk met bedienen. Ze ging naar Jezus toe en vroeg: ‘Heer, laat het U koud dat mijn zuster mij alleen laat bedienen? Zeg haar dat ze mij komt helpen.’ [Lucas 10,41] De Heer gaf haar ten antwoord: ‘Marta, Marta, je maakt je bezorgd en druk over van alles. [Lucas 21,8] ‘Kijk uit’, zei Hij, ‘dat u niet op een dwaalspoor wordt gebracht. Want velen zullen optreden in mijn naam en zeggen: “Ik ben het”, of: “De tijd is gekomen.” Loop niet achter hen aan. [Marcus 13,5] Jezus begon hun uit te leggen: ‘Kijk uit dat niemand jullie op een dwaalspoor brengt. [Marcus 13,6] Velen zullen in mijn naam optreden en zeggen: “Ik ben het”, en ze zullen velen op een dwaalspoor brengen [Marcus 14,6] Maar Jezus zei: ‘Laat haar. Wat maken jullie het haar toch lastig? Ze heeft een goed werk gedaan aan Mij. [Marcus 14,7] Want de armen heb je altijd bij je, en zo vaak je wilt kun je hun goed doen, maar Mij heb je niet altijd bij je. [Johannes 9,5] Zolang Ik in de wereld ben, ben Ik het licht van de wereld.’ [Johannes 2,4] Judas Iskariot, een van zijn leerlingen, degene die Hem zou overleveren, merkte op: [Johannes 12,5 ‘Waarom heeft men die balsem niet voor driehonderd denariën verkocht en het geld aan de armen gegeven?’ [Johannes 16,33] Dit alles heb Ik jullie gezegd opdat je in Mij vrede zult bezitten. In de wereld zal benauwenis jullie deel zijn, maar houd moed: Ik heb de wereld overwonnen. |
The coward believes he will live forever
If he holds back in the battle, But in old age he shall have no peace Though spears have spared his limbs -Odin |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom aanvaardde hij dan geen zwakheid? Niet iedereen wil toch even fanatiek zijn als wat hij voorstaat? Een serieuze contradictie van zichzelf als je het mij vraagt. |
Citaat:
|
Citaat:
De boodschap van Jezus lijkt inderdaad een contradictie. Enerzijds is hij heel streng, strenger dan de Joodse wet op een ander moment is hij milt en strijd hij tegen idiote regels en wetten(geen verzorging van mensen op sabbat enz...). Ook lijkt hij heel fanatiek, hij negeert alle menslijke verlangens en begeerten: we moeten onze vijanden beminnen, onze eigen ik naast ons neerleggen, dit botst en is bijna onuitvoerbaar. Jezus weet dit zeer goed, hij geeft ook iets: Barmhartigheid. Jezus vergeeft de overspelige vrouw,de moordenaar aan het kruis en gaat bij de tollenaar op bezoek. De boodschap van het nieuwe testament is vooral dat je een goede wereld alleen maar kunt bereiken door je idealen niet te verzwakken en aan te passen aan het moment maar ze steeds hoog te houden en vooral barmhartig te zijn. |
Weinig van dit alles in de koran!
Jammer genoeg zijn "wij" te lauw om moslims aan te zetten tot bekering. Maar kunnen zij wel tot inkeer komen? Kijk wat de islam voortbrengt. Niet verwonderlijk want DE KORAN MOET WORDEN VERBODEN IN DE EU! "Volgens een Islamoloog zou de islam helemaal geen vredelievende godsdienst zijn. "Het is een politieke religie van haat, terreur en oorlog". Het is noodzakelijk om de bevolking te informeren over de ware aard en doelstellingen van de islam, zodat deze bevolking weet hoe zij bedreigd wordt. Niet alleen door de islam, maar evenzeer door politieke partijen en organisaties die islam als godsdienst blijven erkennen en bevorderen." "Een grondige studie van de Koran en Hadith ontmaskert de islam die niet eerlijk wordt weergegeven door moslimpropagandisten en theologen en die een meerderheid van de moslims niet kennen. De islam, zoals deze geleerd wordt in de Koran ,werd verkondigd door Mohammed en weergegeven in de Hadith (uitspraken van de Profeet), is een religie van intolerantie, ongelijkheid, geweld, discriminatie, bijgeloof, fanatisme en blind geloof. De islam roept op tot het doden van niet-moslims en schendt de mensenrechten van minderheden en vrouwen. De islam breidde zich uit door de Jihad (heilige oorlog) en het doden van niet-gelovigen en andere "afvalligen". Afvalligheid is de zwaarste misdaad in de islam die gestraft moet worden met de dood. Mohammed was een fundamentalist en daarom kan de islam niet los worden gezien van fundamentalisme. Islam (dat Overgave betekent) vraagt van zijn aanhangers om hun wil en gedachten over te leveren aan Mohammed en zijn denkbeeldige Allah, een godheid(?) die redelijkheid, democratie, vrijheid van meningsuiting en denken veracht." http://www.eurabia.info/mambo/index....d=83&Itemid=49 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be