Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Stel je voor: je bent een belgicist... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33627)

Ambiorix 6 mei 2005 22:43

Stel je voor: je bent een belgicist...

Ik heb gemerkt dat er 2 (twee!) belgicistische partijen zijn.

Daarom deze vraag: [size=3]Stél[/size] dat u een belgicist was, welke partij zou je dan kiezen: De Belgische Unie of de Nationale Unie ?

www.belgischeunie.be
www.nationaleunie.be

Gewoon uit interesse..

Patriot! 6 mei 2005 22:51

Alle linksen: stem maar op NU.

Ambiorix 6 mei 2005 22:56

Patriot, ik zou toch effe Hans zijn mening willen, ten slotte bepaalt hij de partijlijn hé. Als ik aan hem zou vragen of de BUB rechts was, zou hij dan bevestigend antwoorden? Zoja, rechtser dan de N.U.? En waarom vermeldt de website dan een "centrum"partij?

ICE-MAN 6 mei 2005 23:19

uiteraard gestemd voor de NU..... Vlaams Nationale Unie.......
BUB is zo'n bekakt clubje waar toch niemand voor stemt.... behalve hun 3 eigen leden....

zorroaster 6 mei 2005 23:20

De ene is een verzameling malloten van het zuiverste water met de oppermalloot als voorzitter, de anderen zijn een mislukt projectje van een politieke clown (Boonen) die wat in de marge rommelen tot iemand er definitief het licht komt uitdoen.

Was ik belgicist, ik zou depressief worden bij het invullen van mijn stembrief.

Rudy Van Nespen 6 mei 2005 23:27

Wel, ik ben Belgicist én momenteel voorzitter van de Nationale Unie.

De reden waarom de Belgicisten beter voor ons kiezen ipv. voor de BUB is dat wij wél durven zeggen wat de problemen zijn. Wij durven zeggen dat er een immigratieprobleem in België is, dat dringende aandacht verdient! Tevens is er een veiligheidsprobleem dat dringende aandacht verdient! Zwijgen we dan nog over economische en sociale problemen...

Politiek moet de zaken bij naam benoemen, niet zich verhullen in één-thema's...
Politiek is bestemd voor de burger, de burger niet voor de politiek. D�*t is de les die de BUB nog lang niet geleerd heeft.

Daarom stemt de Belgicist "Nationale Unie", ongeacht wie er aan het roer staat!!!!

Tavek 6 mei 2005 23:29

Op dit moment vind ik me in geen van beiden terug, maar ik denk dat enkel de BUB opkomt bij ons dus keuze snel gemaakt ;)

zorroaster 6 mei 2005 23:31

Je moet maar belgicist zijn. De ene dag verklaart gekke Hans, voorzitter van de BUB, dat Vlaams-nationalisme iets typisch is voor egoïstische rechtsen. Twee dagen later stelt gekke Bob, ook van de BUB, dat de "linksen" arm in arm met de Vlaams-nationalisten "oorlog voeren tegen het belgische volk"...

Als rechtse ben je dus een Vlaams-nationalist, al linkse ook. Hoe ziet de gemiddelde BUB-kiezer er dan wel uit?

Rudy Van Nespen 6 mei 2005 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Op dit moment vind ik me in geen van beiden terug, maar ik denk dat enkel de BUB opkomt bij ons dus keuze snel gemaakt ;)

Tja, het denken is vrij, hé!

Tavek 6 mei 2005 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Tja, het denken is vrij, hé!

Natuurlijk.

Vivant ligt mij persoonlijk meer, maar die zitten nu samen met de liberalen en dat steekt tegen. Die zijn juist niet Belgicistisch genoeg ;)

daiwa 7 mei 2005 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Wel, ik ben Belgicist én momenteel voorzitter van de Nationale Unie.

De reden waarom de Belgicisten beter voor ons kiezen ipv. voor de BUB is dat wij wél durven zeggen wat de problemen zijn. Wij durven zeggen dat er een immigratieprobleem in België is, dat dringende aandacht verdient! Tevens is er een veiligheidsprobleem dat dringende aandacht verdient! Zwijgen we dan nog over economische en sociale problemen...

Politiek moet de zaken bij naam benoemen, niet zich verhullen in één-thema's...
Politiek is bestemd voor de burger, de burger niet voor de politiek. D�*t is de les die de BUB nog lang niet geleerd heeft.

Daarom stemt de Belgicist "Nationale Unie", ongeacht wie er aan het roer staat!!!!

U copieert gewoon twee standpunten die het Vlaams Belang al zo lang zegt.8O

Wij durven zeggen dat er een immigratieprobleem in België is, dat dringende aandacht verdient! Tevens is er een veiligheidsprobleem dat dringende aandacht verdient!

Jozef Ostyn 7 mei 2005 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Ik heb gemerkt dat er 2 (twee!) belgicistische partijen zijn.

Daarom deze vraag: [size=3]Stél[/size] dat u een belgicist was, welke partij zou je dan kiezen: De Belgische Unie of de Nationale Unie ?

www.belgischeunie.be
www.nationaleunie.be

Gewoon uit interesse..

Ik vrees dat dit mijn verbeeldingskracht en inlevingsvermogen te boven gaat.

Internaut 7 mei 2005 07:35

Als ik moet kiezen tussen beiden, kies ik voor de NU gewoon omdat ze rechtser zijn en het migrantenprobleem erkennen, hetgeen je nooit hoort bij de BUB. Bijgevolg vind ik de vele aanvallen van BUB'ers naar alles wat te Vlaamsgezind is, storend.

stab 7 mei 2005 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Hoe ziet de gemiddelde BUB-kiezer er dan wel uit?

We kunnen het hem/haar es vragen.

Kim 7 mei 2005 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Als ik moet kiezen tussen beiden, kies ik voor de NU gewoon omdat ze rechtser zijn en het migrantenprobleem erkennen, hetgeen je nooit hoort bij de BUB.

Dan moet u mijn commentaren maar eens dringend nalezen. Meneer heeft nog nooit een pamflet van BUB-Anwerpen gelezen zeker? Ik raad u aan dat toch maar eens te doen.

stab 7 mei 2005 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Was ik belgicist, ik zou depressief worden bij het invullen van mijn stembrief.

Waarom?
Anders keuze genoeg, hoor: sossen, vld, tsjeven en als klap op de vuurpijl:
n-va.

Patriot! 7 mei 2005 09:10

Inderdaad. Deze mensen hier gaan enkel af op wat ze op dit forum lezen, en aangezien hier niet meer gediscussieerd wordt, is dat maar triestig.

Zeno! 7 mei 2005 09:46

BUB of NU.... Wat moet het leven hard zijn voor een belgicist.... enkel keuze tussen deze 2 microverschijnselen.....

Ambiorix 7 mei 2005 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Dan moet u mijn commentaren maar eens dringend nalezen. Meneer heeft nog nooit een pamflet van BUB-Anwerpen gelezen zeker? Ik raad u aan dat toch maar eens te doen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Patriot, ik zou toch effe Hans zijn mening willen, ten slotte bepaalt hij de partijlijn hé. Als ik aan hem zou vragen of de BUB rechts was, zou hij dan bevestigend antwoorden? Zoja, rechtser dan de N.U.? En waarom vermeldt de website dan een "centrum"partij?

Patriot! 7 mei 2005 10:10

Omdat we officieel een centrum-partij zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be