Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Massa opkomst voor BLGP (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33728)

Raf 8 mei 2005 23:07

Massa opkomst voor BLGP

Citaat:

Afhankelijk van de tellers hebben er zaterdag tussen de 15.000 en 25.000 holebi's mee gelopen aan de jaarlijkse Gay Pride. Deze feestelijke tiende editie van de BLGP met als thema "It's a family affair" is uitgegroeid tot een stoet waaraan 47 praalwagens deelnamen. Naast 'adoptie door holebiparen', de eerste eis van het politieke eisenplatform, was er ook plaats voor veel sfeer, kleur en muziek. Deze BLGP heeft de diversiteit van de Belgische holebigemeenschap volop in de kijker gezet.

Het springkasteel dat om 11 uur officieel werd geopend door twee kinderen die worden opgevoed door een lesbisch koppel, symboliseerde de eerste eis van het eisenplatform, nl. "gelijke rechten voor kinderen in een holebigezin". Om deze eis te ondersteunen, plaatste de Holebifederatie op haar praalwagen een heuse kinderfabriek, om op die manier mee te werken aan de tweede 'babyboomgeneratie'. Verder waren ook onder meer delegaties van een aantal politieke partijen, holebi-ouders en ouders van holebi's aanwezig.

Voor het eerst werd de Sint-Jacobswijk in het centrum van Brussel ter gelegenheid van de BLGP omgetoverd tot een holebidorp, met tientallen stands, animatie, podia en nog veel meer. Alle deelnemers trotseerden de frisse wind en de sporadische regenbuien en konden ofwel naast, ofwel op één van de 47 praalwagens kijken naar de optocht.
Bron
20.000 holebi's en sympathisanten ondanks het slechte weer! Wat een succes! Spijtig dat ik er niet bij kon zijn... :-(

Iemand daar geweest?

Andro 8 mei 2005 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
20.000 holebi's en sympathisanten ondanks het slechte weer! Wat een succes! Spijtig dat ik er niet bij kon zijn... :-(

Iemand daar geweest?

Helaas niet, ik woon namelijk wel een beetje ver hé, maar inderdaad wat een succes.

:thumbsup:

Gun 9 mei 2005 02:01

Ik ook niet ... maar dat ligt waarschijnlijk in de lijn der verwachtingen ...

Eternity 9 mei 2005 07:52

ik ook niet, massabijeenkomsten is niet echt mijn ding

Chipie 9 mei 2005 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Iemand daar geweest?

Ik was daar, vermomd als een leeuw, maar ik moest maken dat ik daar weg was...;-)
Had ik geweten dat U daar niet was, dan had ik mss toch het risico genomen daar te blijven...

Andro 9 mei 2005 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik was daar, vermomd als een leeuw, maar ik moest maken dat ik daar weg was...;-)
Had ik geweten dat U daar niet was, dan had ik mss toch het risico genomen daar te blijven...

Chipie op zijn breedst....

Eternity 9 mei 2005 12:41

waar blijven de haters?

Holebi > hetero, now flame me pls

Raf 9 mei 2005 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

Hoezo? Denk je dat ik bepaalde affiniteit heb met leeuwen of zo?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be