Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brussel-Halle-Vilvoorde (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=100)
-   -   Onafhankelijkheid nu! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34075)

Stef Leeuwenhart 13 mei 2005 04:30

Onafhankelijkheid nu!

Als de franstaligen de grondwet weigeren te respecteren dan moeten we België maar opblazen. Met hun halsstarige weigeringen en hun absurde eisen blokkeren ze al lang genoeg de goede werking van dit land. We worden al 175 jaar als tweederangsburger behandeld, welke Vlaming kan nu voor natie zijn die hem al de hele gechiedenis door heeft belazerd en als vuil heeft behandeld? Splitsen nu, en dan bedoel ik niet BHV maar wel Belgique.

VLAANDEREN ONAFHANKELIJK!!

Raf 13 mei 2005 06:53

Pffff... :sleeping:

ancapa 13 mei 2005 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Pffff... :sleeping:

adoptierecht voor homo's is veel belangrijker... 8O

ancapa 13 mei 2005 07:07

het wordt tijd voor het Tjechisch - Slovaaks voorbeeld te bestuderen en te volgen.

Die scheiding tussen de twee landen verliep zonder problemen... 8)

Raf 13 mei 2005 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
adoptierecht voor homo's is veel belangrijker... 8O

Absoluut! Dat gezever over een non-issue als BHV heeft nu al véél te lang geduurd en de zaken die ècht van belang zijn gehinderd. Genoeg!

Firestone 13 mei 2005 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
het wordt tijd voor het Tjechisch - Slovaaks voorbeeld te bestuderen en te volgen.

Die scheiding tussen de twee landen verliep zonder problemen... 8)

En hoe ga je Brussel volgens het Tsjechisch-Slovaaks voorbeeld opdelen?

Yann 13 mei 2005 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Als de franstaligen de grondwet weigeren te respecteren dan moeten we België maar opblazen. Met hun halsstarige weigeringen en hun absurde eisen blokkeren ze al lang genoeg de goede werking van dit land. We worden al 175 jaar als tweederangsburger behandeld, welke Vlaming kan nu voor natie zijn die hem al de hele gechiedenis door heeft belazerd en als vuil heeft behandeld? Splitsen nu, en dan bedoel ik niet BHV maar wel Belgique.

De vlaamsnationalen worden blijkbaar behoorlijk zenuwachtig. :rofl:

Stef Leeuwenhart 13 mei 2005 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De vlaamsnationalen worden blijkbaar behoorlijk zenuwachtig. :rofl:

Zenuwachtig niet, het is ons enkel beu om telkens in de zak gezet te worden door onze franstalige landgenoten en "onze" politici.

Herr Flick 13 mei 2005 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Wel hier en daar zijn er nog stukken muur van berlijn te koop...

Goei occasie, ;-)

Andro 13 mei 2005 08:17

Het is niet verboden om te dromen, daar zal het ook bij blijven.

Yann 13 mei 2005 08:21

Citaat:

Zenuwachtig niet, het is ons enkel beu om telkens in de zak gezet te worden door onze franstalige landgenoten en "onze" politici.

Dat is overdreven. U moet het anders bekijken. De regering gaat geen halsbrekende toeren uithalen voor een non-probleem. Er zijn andere prioriteiten, die u en ik aanbelangen. En dus niet alleen de burgemeesterkes van HV.

Stef Leeuwenhart 13 mei 2005 09:05

Het is een symbool dossier en bijgevolg ook belangrijk. Als je ziet welke toegevingen de franstaligen in het verleden in de schoot hebben geworpen gekregen en dan vragen wij de splitsing van een kieskring en dat is een onoverkomelijk probleem. Ik wil gewoon bedoelen dat we een signaal moeten geven dat we niet meer met ons laten sollen maar dat was buiten paars gerekend natuurlijk.

Yann 13 mei 2005 09:16

Citaat:

Het is een symbool dossier en bijgevolg ook belangrijk. Als je ziet welke toegevingen de franstaligen in het verleden in de schoot hebben geworpen gekregen en dan vragen wij de splitsing van een kieskring en dat is een onoverkomelijk probleem. Ik wil gewoon bedoelen dat we een signaal moeten geven dat we niet meer met ons laten sollen maar dat was buiten paars gerekend natuurlijk.

Waarom is een symbooldossier belangrijk?

Stef Leeuwenhart 14 mei 2005 10:46

Omdat de franstaligen nu wel heel zeker weten dat zij alles kunnen en mogen en de Vlamingen toch op hun bek gaan door verraders zoals de VLD en de SP.a.

Stef Leeuwenhart 14 mei 2005 10:51

Ik begrijp trouwens niet dat iemand BHV een non issue kan noemen. De franstalige kolonisatie dmv imigratie en daarna weigeren de taal te spreken en faciliteiten te eissen om in een later stadia de taalgrens almaar op te schuiven dat noem ik niet niks. We verwachtten van allochtonen dat ze zich intergreren maar Waalse immigranten mogen hun gangetje gaan?

Jan van den Berghe 14 mei 2005 10:53

Citaat:

Brussel de keuze geven te kiezen voor Vlaanderen of Wallonië. Dat lijkt me nogal vanzelfsprekend.

Firestone 14 mei 2005 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Brussel de keuze geven te kiezen voor Vlaanderen of Wallonië. Dat lijkt me nogal vanzelfsprekend.

Dat zullen de Vlamingen in Brussel met veel plezier horen.

Want u gelooft toch niet één seconde dat de +/- 80% Franstaligen in Brussel voor Vlaanderen zullen kiezen?:?

Jan van den Berghe 14 mei 2005 11:04

Citaat:

Dat zullen de Vlamingen in Brussel met veel plezier horen.

Want u gelooft toch niet één seconde dat de +/- 80% Franstaligen in Brussel voor Vlaanderen zullen kiezen?:?

Dat is tenslotte aan hen te beslissen. Of welke criteria meent u dan wel te kunnen hanteren? Bezetten misschien?

daiwa 14 mei 2005 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dat is overdreven. U moet het anders bekijken. De regering gaat geen halsbrekende toeren uithalen voor een non-probleem. Er zijn andere prioriteiten, die u en ik aanbelangen. En dus niet alleen de burgemeesterkes van HV.

Andere prioriteiten zegt u.
Wat heeft deze regering de voorbije zeven jaar dan gedaan buiten de snelbelgwet en het vreemdelingenstemrecht door onze strot rammen?

Hans1 14 mei 2005 11:08

Citaat:

Ik heb het altijd gezegd: uw onafhankelijkheid mag u nu stante pede hebben, maar niet in België.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be