![]() |
Recordbedrag voor Luc Tuymans
BRUSSEL - Het schilderij 'Sculpture' van de Belg Luc Tuymans is in New York
verkocht voor een recordprijs van 1.472.000 dollar, omgerekend 1.158.894 euro. Gallerijhouder David Zwirner had voor het schilderij meer dan drie keer de vorige recordprijs van een Tuymans veil. Ik herinner me een interview met deze internationaal gerenommeerde artiest, waarin een van de vorige Vlaemsche zwarte zondagen ter sprake kwam. Zijn statement was kort maar krachtig: Sta me als kosmopoliet toe over deze stupiditeiten geen mening te hebben. U's |
Re: Recordbedrag voor Luc Tuymans
Uncle's <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > BRUSSEL - Het schilderij 'Sculpture' van de Belg Luc Tuymans is in New York > verkocht voor een recordprijs van 1.472.000 dollar, omgerekend 1.158.894 > euro. Gallerijhouder David Zwirner had voor het schilderij meer dan drie > keer de vorige recordprijs van een Tuymans veil. > > Ik herinner me een interview met deze internationaal gerenommeerde artiest, > waarin een van de vorige Vlaemsche zwarte zondagen ter sprake kwam. > Zijn statement was kort maar krachtig: Sta me als kosmopoliet toe over deze > stupiditeiten geen mening te hebben. > > U's > > "gerenomeerd artiest" ?? nooit van gehoord, wat ze daar in NY voor zijn spullen geven is het probleem van de NY'ers en niet de onze, je moet maar zo gek niet zijn. WT |
"WT" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Uncle's <[email protected]> schreef in berichtnieuws > [email protected]... >> BRUSSEL - Het schilderij 'Sculpture' van de Belg Luc Tuymans is in New > York >> verkocht voor een recordprijs van 1.472.000 dollar, omgerekend 1.158.894 >> euro. Gallerijhouder David Zwirner had voor het schilderij meer dan drie >> keer de vorige recordprijs van een Tuymans veil. >> >> Ik herinner me een interview met deze internationaal gerenommeerde > artiest, >> waarin een van de vorige Vlaemsche zwarte zondagen ter sprake kwam. >> Zijn statement was kort maar krachtig: Sta me als kosmopoliet toe over > deze >> stupiditeiten geen mening te hebben. >> >> U's >> >> > > "gerenomeerd artiest" ?? nooit van gehoord, wat ze daar in NY voor zijn > spullen geven > is het probleem van de NY'ers en niet de onze, je moet maar zo gek niet > zijn. > WT > Ik vraag mij af wat de koper liever zou hebben mocht hij zich midden in de woestijn bevinden, voor 10 euro water of die schilderij. |
Uncle's schreef :
> BRUSSEL - Het schilderij 'Sculpture' van de Belg Luc Tuymans is in New York > verkocht voor een recordprijs van 1.472.000 dollar, omgerekend 1.158.894 > euro. Gallerijhouder David Zwirner had voor het schilderij meer dan drie > keer de vorige recordprijs van een Tuymans veil. > > Ik herinner me een interview met deze internationaal gerenommeerde artiest, > waarin een van de vorige Vlaemsche zwarte zondagen ter sprake kwam. > Zijn statement was kort maar krachtig: Sta me als kosmopoliet toe over deze > stupiditeiten geen mening te hebben. > > U's Ik behoor tot de vriendenkring van Luc Tuymans ("den tuye", zoals wij gemeenzaam plegen te zeggen), en ik kan je verzekeren dat hij Vlaming in hart en nieren is. Er staat trouwens van hem een kunstwerk te koop op e-bay voor de luttele prijs van 1,99 Euro. http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...sPageName=WD4V |
"Helles" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Uncle's schreef : >> BRUSSEL - Het schilderij 'Sculpture' van de Belg Luc Tuymans is in New >> York verkocht voor een recordprijs van 1.472.000 dollar, omgerekend >> 1.158.894 euro. Gallerijhouder David Zwirner had voor het schilderij >> meer dan drie keer de vorige recordprijs van een Tuymans veil. >> >> Ik herinner me een interview met deze internationaal gerenommeerde >> artiest, waarin een van de vorige Vlaemsche zwarte zondagen ter sprake >> kwam. >> Zijn statement was kort maar krachtig: Sta me als kosmopoliet toe over >> deze stupiditeiten geen mening te hebben. >> >> U's > > Ik behoor tot de vriendenkring van Luc Tuymans ("den tuye", zoals wij > gemeenzaam plegen te zeggen), en ik kan je verzekeren dat hij Vlaming in > hart en nieren is. > Er staat trouwens van hem een kunstwerk te koop op e-bay voor de luttele > prijs van 1,99 Euro. > http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...sPageName=WD4V > En die is echt, of watte? pfiew! stel je voor, een echte tuymans in mijne living :) Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
"Uncle's" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Sta me als kosmopoliet toe over deze stupiditeiten geen mening te hebben. Er moeten in de jaren '30 massa's van die snullen rondgelopen hebben. Imho zou hij er op zijn minst van kunnen kotsen. zoef > U's > |
"Helles" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Ik behoor tot de vriendenkring van Luc Tuymans ("den tuye", zoals wij > gemeenzaam plegen te zeggen), en ik kan je verzekeren dat hij Vlaming in > hart en nieren is. > Echt? Mag je den Tuye zijn valiezen dragen? U's |
Uncle's schreef :
> "Helles" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Ik behoor tot de vriendenkring van Luc Tuymans ("den tuye", zoals wij >> gemeenzaam plegen te zeggen), en ik kan je verzekeren dat hij Vlaming in >> hart en nieren is. >> > > Echt? > Mag je den Tuye zijn valiezen dragen? > > U's Den Tuye draagt ook al eens mijn valiezen hoor, maakt niet zo veel uit onder vrienden. |
Helles schreef :
> Uncle's schreef : >> "Helles" <[email protected]> wrote in message >> news:[email protected]... >>> >>> Ik behoor tot de vriendenkring van Luc Tuymans ("den tuye", zoals wij >>> gemeenzaam plegen te zeggen), en ik kan je verzekeren dat hij Vlaming in >>> hart en nieren is. >>> >> >> Echt? >> Mag je den Tuye zijn valiezen dragen? >> >> U's > > Den Tuye draagt ook al eens mijn valiezen hoor, maakt niet zo veel uit onder > vrienden. Wordt me ook meteen duidelijk waarom de man meer succes heeeft in het buitenland behoort tot de juiste politieke groep -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |
Lesj gebruikte zijn klavier om te schrijven :
> Helles schreef : >> Uncle's schreef : >>> "Helles" <[email protected]> wrote in message >>> news:[email protected]... >>>> >>>> Ik behoor tot de vriendenkring van Luc Tuymans ("den tuye", zoals wij >>>> gemeenzaam plegen te zeggen), en ik kan je verzekeren dat hij Vlaming in >>>> hart en nieren is. >>>> >>> >>> Echt? >>> Mag je den Tuye zijn valiezen dragen? >>> >>> U's >> >> Den Tuye draagt ook al eens mijn valiezen hoor, maakt niet zo veel uit >> onder vrienden. > > Wordt me ook meteen duidelijk waarom de man meer succes heeeft in het > buitenland > behoort NIET tot de juiste politieke groep -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |
On Fri, 13 May 2005 17:19:14 GMT, "Lesj" <[email protected]> wrote:
>Lesj gebruikte zijn klavier om te schrijven : >> Helles schreef : >>> Uncle's schreef : >>>> "Helles" <[email protected]> wrote in message >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> Ik behoor tot de vriendenkring van Luc Tuymans ("den tuye", zoals wij >>>>> gemeenzaam plegen te zeggen), en ik kan je verzekeren dat hij Vlaming in >>>>> hart en nieren is. >>>>> >>>> >>>> Echt? >>>> Mag je den Tuye zijn valiezen dragen? >>>> >>>> U's >>> >>> Den Tuye draagt ook al eens mijn valiezen hoor, maakt niet zo veel uit >>> onder vrienden. >> Wordt me ook meteen duidelijk waarom de man meer succes heeeft in het >> buitenland >> behoort tot de juiste politieke groep >> Wordt me ook meteen duidelijk waarom de man meer succes heeeft in het >> buitenland >> behoort NIET tot de juiste politieke groep Tja Lesj, kunst en politiek proberen te mixen, 't kan verwarrend zijn :) Anne |
"Uncle's" <[email protected]> schreef op vr 13 mei 2005 10:08:39 al dan
niet correctsgewijs in news:[email protected]: > BRUSSEL - Het schilderij 'Sculpture' van de Belg Luc Tuymans is in New > York verkocht voor een recordprijs van 1.472.000 dollar, omgerekend > 1.158.894 euro. Gallerijhouder David Zwirner had voor het schilderij > meer dan drie keer de vorige recordprijs van een Tuymans veil. > > Ik herinner me een interview met deze internationaal gerenommeerde > artiest, waarin een van de vorige Vlaemsche zwarte zondagen ter sprake > kwam. Zijn statement was kort maar krachtig: Sta me als kosmopoliet toe > over deze stupiditeiten geen mening te hebben. > > U's > > > Allee vooruit, mijnheer leest ook de gazetten. Tuymans, de rijke prof Krak, moet het over de commentaren op de Zwarte Zondagen gehad hebben of hij ware de titel 'kunstenaar' niet waardig. Je kunt geen cosmopoliet zijn als je de wereld automatisch selectief in vakjes verdeelt en daarbij in de eerste plaats je eigen volk ontmint. Belgisch-Vlaams-Correct doet niet anders. -- VGQ |
On 13 May 2005 23:15:31 GMT, Quasimodus
<[email protected]> wrote: >"Uncle's" <[email protected]> schreef op vr 13 mei 2005 10:08:39 al dan >niet correctsgewijs in news:[email protected]: > >> BRUSSEL - Het schilderij 'Sculpture' van de Belg Luc Tuymans is in New >> York verkocht voor een recordprijs van 1.472.000 dollar, omgerekend >> 1.158.894 euro. Gallerijhouder David Zwirner had voor het schilderij >> meer dan drie keer de vorige recordprijs van een Tuymans veil. >> >> Ik herinner me een interview met deze internationaal gerenommeerde >> artiest, waarin een van de vorige Vlaemsche zwarte zondagen ter sprake >> kwam. Zijn statement was kort maar krachtig: Sta me als kosmopoliet toe >> over deze stupiditeiten geen mening te hebben. >> >> U's >> >> >> > >Allee vooruit, mijnheer leest ook de gazetten. > >Tuymans, de rijke prof Krak, moet het over de commentaren op de Zwarte >Zondagen gehad hebben of hij ware de titel 'kunstenaar' niet waardig. > >Je kunt geen cosmopoliet zijn als je de wereld automatisch selectief >in vakjes verdeelt tot hier heb je gelijk > en daarbij in de eerste plaats je eigen volk >ontmint. Integendeel, je eigen volk eerst beminnen is een obstakel voor een wereldburger. Als je een bepaalde plaats, volk, tijd als referentie of waardemeter gaat beschouwen is er geen sprake meer van ruimtelijk denken. Anne >Belgisch-Vlaams-Correct doet niet anders. |
Anne had uiteengezet :
> On Fri, 13 May 2005 17:19:14 GMT, "Lesj" <[email protected]> wrote: > >> Lesj gebruikte zijn klavier om te schrijven : >>> Helles schreef : >>>> Uncle's schreef : >>>>> "Helles" <[email protected]> wrote in message >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> Ik behoor tot de vriendenkring van Luc Tuymans ("den tuye", zoals wij >>>>>> gemeenzaam plegen te zeggen), en ik kan je verzekeren dat hij Vlaming in >>>>>> hart en nieren is. >>>>>> >>>>> >>>>> Echt? >>>>> Mag je den Tuye zijn valiezen dragen? >>>>> >>>>> U's >>>> >>>> Den Tuye draagt ook al eens mijn valiezen hoor, maakt niet zo veel uit >>>> onder vrienden. > > > > >>> Wordt me ook meteen duidelijk waarom de man meer succes heeeft in het >>> buitenland >>> behoort tot de juiste politieke groep > > >>> Wordt me ook meteen duidelijk waarom de man meer succes heeeft in het >>> buitenland >>> behoort NIET tot de juiste politieke groep > > > Tja Lesj, kunst en politiek proberen te mixen, 't kan verwarrend zijn > :) > > Anne Anne, als ik jou hoor ben ik niet meer bij te sturen Anne die momenten zullen hopelijk niet eeuwig blijven duren -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |
Terecht. Deze spreuk NOOIT uit het oog verliezen: "Art is worth what
the fools want to pay for"... en deze publiciteitstunt is louter speculatie.... Zoals zowat ALLES trouwens! Collector :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be