Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   FDF doet er nog schepje bovenop! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34082)

Zeno! 13 mei 2005 09:51

FDF doet er nog schepje bovenop!

Nu Vlaanderen uitgeteld in de netten hangt, strooit het FDF nog wat zout in de wonde. Vlak na de Franstalige overwinning op Vlaanderen maakt Maingain bekend dat zijn partij nu ook de aandacht gaat richten op Vlaamse gemeenten zónder faciliteiten voor de Grote Franse Cultuur.

Hij wil nu lijsten gaan indienen in ALLE Vlaamse randgemeenten. De verfransing dient dus te worden versneld in Meise, Zaventem, Grimbergen, St-Pieters-Leeuw, Hoeilaart, Merchtem, Overijse,.....enz

Lang leve Belgie, ons eeuwige vaderland.

instromaniac 13 mei 2005 09:53

Laat hem maar doen, hij zal er de Vlamingen enkel radicaler mee maken.

Everytime 13 mei 2005 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Nu Vlaanderen uitgeteld in de netten hangt, strooit het FDF nog wat zout in de wonde. Vlak na de Franstalige overwinning op Vlaanderen maakt Maingain bekend dat zijn partij nu ook de aandacht gaat richten op Vlaamse gemeenten zónder faciliteiten voor de Grote Franse Cultuur.

Hij wil nu lijsten gaan indienen in ALLE Vlaamse randgemeenten. De verfransing dient dus te worden versneld in Meise, Zaventem, Grimbergen, St-Pieters-Leeuw, Hoeilaart, Merchtem, Overijse,.....enz

Het is geen geheim dat het FDF voor de uitbreiding van Brussel is. Zo'n nieuws verbaast me dus niet. Ik heb niets tegen het FDF maar ze moeten toch realist blijven : de Vlamingen zullen dit nooit aannemen.

garfield 13 mei 2005 10:21

Cyaankali voor het FDF

Tantist 13 mei 2005 12:07

Citaat:

Goed zo... Zo wordt nog maar eens geïllustreerd dat België enkel maar leidt tot het teloorgaan van Vlaanderen ten voordele van de Franstaligen.

Het is geen toeval dat zowel de belgicisten als de franstaligen BHV als overwinning zien...

jjohanvdb 13 mei 2005 12:12

Citaat:

FDF zijn zielige losers en idioten die geen talen kunnen leren... Tja... Il faut de tout pour faire un monde!

lomeanor 13 mei 2005 12:15

Ik vraag me af wat het FDF hiermee van plan is. Meer zieltjes winnen in Wallonië? Ze doen hun belgische of waalse zaak hier alleszins geen goed mee.

Seba 13 mei 2005 18:48

is het toeval dat de BUB, normaal reagerend als een troep willde biggetjes op "flamigantische" eisen, hier wéér stilzwijgt????

Supe®Staaf 13 mei 2005 19:02

De flaminganten hebben de doos van pandora opengemaakt.
Geen wonder dat er nu vanalles uitkomt........

Dimitri 13 mei 2005 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Ben wel benieuwd wat er nog meer in zit. 8)

Kaal 13 mei 2005 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Ik vraag me af wat het FDF hiermee van plan is. Meer zieltjes winnen in Wallonië? Ze doen hun belgische of waalse zaak hier alleszins geen goed mee.

Maingain is niet dom, geloof mij. Ik vermoed dat hij zoveel mogelijk probeert op te eisen om daarna de indruk te wekken dat hij veel toegeeft als hij later die eisen moet opgeven.

Kaal 13 mei 2005 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ben wel benieuwd wat er nog meer in zit. 8)

Het einde van België natuurlijk.

zorroaster 13 mei 2005 22:32

Geestig dat die schotelvod van een Vander Kelen het nodig vond in de Zevende Dag namens B-Plus de VLAMINGEN van imperialisme te komen beschuldigen...

Hoeveel meer bewijs heeft een mens nodig dat de agenda's van belgicisten en de rabiate francofonie gewoon samenvallen?

daiwa 13 mei 2005 22:38

Citaat:

Nu breekt de hel pas goed los, een Vlaming met een beetje eergevoel kan dit onmogelijk pikken!!!!! :twisted:

Rene Artois 13 mei 2005 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Het einde van België natuurlijk.

Dan is dit een doos die mij ten zeerste interesseert.

Seba 13 mei 2005 23:20

Citaat:

u spreekt als het ware in ware FDF-stijl Superstaaf! (ik ben trouwens nog altijd gefrustreerd dat u zo rationeel, logisch en verstandig voor de dag komt in alles mbt directe democratie en vrije menignsuiting, maar wat betreft commonautaire thema's er duidelijk een agenda op na heeft? :-P )
een logische gewone splitsing van dat kiesarrondissement omschrijven als het openen van de doos van Pandora is de waarheid geweld aandoen, face it Superstaaf.

Citaat:

dat is enkel het gevolg van het feit dat onze "Vlaamse" onderhandelaars weeral eens gecapituleerd hebben: Maingain maakt er optimaal gebruik van om ze begrijpelijk nog meer te vernederen...

Supe®Staaf 14 mei 2005 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
u spreekt als het ware in ware FDF-stijl Superstaaf! (ik ben trouwens nog altijd gefrustreerd dat u zo rationeel, logisch en verstandig voor de dag komt in alles mbt directe democratie en vrije menignsuiting,

:oops: <-Bloost (vals) bescheiden

Citaat:

maar wat betreft commonautaire thema's er duidelijk een agenda op na heeft? :-P )
Natuurlijk!

Citaat:

een logische gewone splitsing van dat kiesarrondissement omschrijven als het openen van de doos van Pandora is de waarheid geweld aandoen, face it Superstaaf.
Je kan niet ontkennen dat de Waalse duivels nu pas ontbonden worden.
Voor de B-H-V-kwestie was er immers relatieve communautaire rust.

Citaat:

dat is enkel het gevolg van het feit dat onze "Vlaamse" onderhandelaars weeral eens gecapituleerd hebben: Maingain maakt er optimaal gebruik van om ze begrijpelijk nog meer te vernederen...
Meer wilde ik met mijn pandora-doos (of is dat intussen ook de doos van telenet?) niet zeggen.

Supe®Staaf 14 mei 2005 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Maingain is niet dom, geloof mij. Ik vermoed dat hij zoveel mogelijk probeert op te eisen om daarna de indruk te wekken dat hij veel toegeeft als hij later die eisen moet opgeven.

Jammer dat wij niet in de mogelijkheid verkeren om voor dergelijke daadkrachtige, geslepen politici te stemmen.
Ligt daar geen betere oplossing voor B-H-V dan de splitsing: federaal één grote kieskring en iedereen stemt voor de politici ongeacht de taalgroep?

jOOSt 14 mei 2005 10:34

Ik zou eens willen weten of bijvoorbeeld de Duitstalige Zwitsers ook zoiets zouden pikken van de Franstalige Zwitsers.

Alvader 14 mei 2005 13:58

Citaat:

Je kan niet ontkennen dat de Waalse duivels nu pas ontbonden worden.
Voor de B-H-V-kwestie was er immers relatieve communautaire rust.

De walen hebben geen enkele verdienste aan het niet-splitsen van BHV. Het enige wat ze in Wallonië kunnen is in de tijd blijven stilstaan. Zo riskeer je niks, kan je niks verliezen, althans niet zolang datgene waarop je parasiteert nog ademt. En ondertussen neemt de Vlaming zijn verantwoordelijkheid, echte federale loyauteit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be