![]() |
De koning is met zijn audienties begonnen: voorzitters kamer en senaat, en de partijvoorzitters van PS, SP-a, Spirit, VLD, MR. Daarna komen traditiegetrouw de resterende partijvoorzitters, vakbondsleiders, iemand van de ziekenfondsen, en wat kleiner grut.
De koning leeft het cordon strict na: het VB komt er niet in. Ik vraag mij af of de N-VA uitgenodigd wordt (net zoals de VU destijds, en Spirit nu). Indien niet, dan wordt de partij geweerd omwille van haar separatisme, en republikeinse standpunten. Dat zou een duidelijk politiek signaal vanuit het paleis zijn: het cordon geldt ook voor elke separatistische partij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke andere mogelijke democratische staatsstructuren bestaan er naast constitutionele monarchie en republiek? Gewoon een vraagje...
|
Citaat:
|
Citaat:
Constitutionele Monarchie (België) Absolute Monarchie (Saudi-Arabie) Volksrepubliek (China) Dictatoriale "Republiek" (bijna alle Afrikaanse landen) Republiek type Frankrijk (machtige President) Republiek type Duitsland (ceremoniële President) Fuhrer-staat (Nazi-Duitsland) Commonwealth Republiek (India) Commonwealth Dominion onder Queen Elizabeth II (Australia) Islamistische Republiek (Iran) Dat zijn ze zowat, denk ik. |
Citaat:
[size=6]Inkaderen jongens!!!!!![/size] |
Citaat:
|
Nou, een Führerstaat, volksrepubliek,... democratisch noemen, vind ik tekenend...
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat hebben we het dan toch goed in ons zogezegd ondemocratisch land |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk niet dat de N-VA uitgenodigd zal worden, omdat we een separatisme willen en ook de koning weg willen.
|
Citaat:
Gelukkig was een cordon (nog) niet nodig. 'Ze' hebben de N-VA op een andere wijze kunnen uitschakelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja ..dan verliezen we een stuk humor (Geert Hoste). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be